Kompozycja zrównoważona w każdym calu, nie mam się do czego przyczepić, ale tak na upartego, to jest do czego, ale nie powiem, może Pani powie mi czy coś tu nie pasuje, lekko prowokuję, ale to nic, proszę śmiało ze mną polemizować, widział bym to inaczej, ale pytanie, czy byłbym to w stanie wykonać takie ujęcie, bo do tej pory, nigdy nad takim zdjęciem nie myślałem. Czy możemy podyskutować?
Dyskusji o zdjęciach nigdy za wiele :)
Zacznę od ogólnego stwierdzenia: ilekroć postanawiam sobie iż tym razem skupię się na szerszym kadrze... to zawsze po kilku ujęciach zaczynam poszukiwania ciekawych według mnie układów/linii/puzzli... lubię takie ciasne kadry. Zaprezentowany kadr został w postprodukcji lekko poprostowany (perspektywa) i delikatnie przycięty (szczególnie lewa strona - do początku skosu balustrady). Z uwagi na układ elewacji (pionowe płyty) ciecia boków nie przebiegają równo po liniach, a z przesunięciem - to mnie trochę denerwowało ale to siła wyższa ;) Oczywiście można jeszcze dyskutować odnośnie miejsca przycięcia boków. Wolałabym też aby pas dolnych kafli był tej samej wysokości co te nadokienne ale to uwaga do architekta - to jest stan zastany. Jest jedna rzecz, którą przegapiłam - w postprodukcji: nieco odmiennie potraktowałam część paneli schowanych za balustradę i wystających ponad nią (te na wprost) - powinny być w całości szare.
Tyle mi się nasuwa, pozd
Pani Ewo moje sugestie są takie: kadrowanie, nad białym szerokim pasem po lewej stronie jest taki malutki ciemny trójkącik, jego likwidacja stanowi o lewej stronie kadru i teraz tyle samo bieli ile zostanie na lewym górnym białym filarze przenosimy na dolny prawy biały filar, dół pozostawiamy bez zmian, natomiast w górnej części odcinamy ten wąski szary pasek, tym samym likwidujemy biały trójkącik w górnej części kadru. Wiem ze to są czasami bardzo trudne chwile, bo trudno nam się na coś zdecydować, ale podoba mi się ta łamigłówka prostokątów, trójkątów, ładna tonacja. Ciekawie opisała Pani swoją pracę i dlatego w mojej ocenie 6. Przykro mi, ale pewne oceny mam zablokowane. Pozdrawiam.
1. nie bardzo wiem o jakim ciemnym trójkąciku z lewej strony kadru Pan mówi - chyba że chodzi o biały obwiedziony ciemną spoiną - spoinę można było rzeczywiście dla kosmetyki usunąć.
2. cięcie ciemnego paska na górze według mnie zlikwiduje niepotrzebnie "górną ramę" dla obrazu - trójkącik wskazuje na ciągłość paneli dalszego planu... więc mz może zostać.
Reasumując: przy takich kadrach kwestia zapanowania nad "drobiazgami" to rzeczywiście cały ciąg rozważań i zajmuje sporo czasu. Dziękuję za dyskusję i pozdrawiam :)
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024