testowe
Canon EOS R5 C - pierwsza pełnoklatkowa kamera na bazie Canona EOS R5, filmująca bez ograniczeń w 8K
19 stycznia 2022 r. Canon Europe zaprezentował Canona EOS R5 C –hybrydową kamerę filmową, która łączy profesjonalne funkcje kinowe serii Cinema EOS z możliwościami fotograficznymi systemu EOS R.
![]()
Trzy elementy – pełnoklatkowa matryca CMOS o wysokiej rozdzielczości, procesor DIGIC X i mocowanie RF – umożliwiają rejestrowanie obrazu 8K z wysoką wiernością obrazu oraz fotografowanie w rozdzielczości 45 mln pikseli z częstotliwością do 20 klatek na sekundę w trybie seryjnym. Co więcej, wszystko to zmieszczono w jednym korpusie! Mając na uwadze jaki duży wpływ wywarł model EOS 5D Mark II na przemysł filmowy, inżynierowie Canon zaprojektowali kompaktowy, wszechstronny korpus aparatu EOS R5 C, którego prekursorem/podstawą jest wspomniany właśnie korpus Canona EOS R5.
![]()
Dzięki obsłudze HDR PQ i HLG, a także popularnemu zakresowi tonalnemu Canon Log 3, filmowcy mogą nagrywać realistyczne materiały wideo oraz wyrażać się twórczo na jeszcze więcej sposobów. Ustawienie ostrości opiera się na systemie Dual Pixel CMOS AF, z możliwością detekcji oka i zaawansowanym śledzeniem głowy EOS iTR AF X co umożliwia precyzyjne ustawienie ostrości obrazu w dowolnych warunkach. Kamera ma 5-osiową stabilizację elektroniczną, która w połączeniu z optyczną stabilizacją obrazu obiektywu łagodzi skutki drgań podczas zapisu obrazu z ręki. I to kolejna, poza wagą (cięższa jedynie o 30 g) i wymiarami (tutaj jest spora różnica – co widać na powyższych zdjęciach) istotna różnica w odniesieniu do Canona EOS R5, który ma na swoim pokładzie stabilizację matrycy. Wedle informacji uzyskanych od prowadzącego przedpremierowe spotkanie prasowe firma świadomie zdecydowała się ze stabilizacji „mechanicznej” matrycy w nowym modelu, gdyż wielu filmujących woli taka opcję przy filmowaniu.
![]()
Dzięki nowoczesnej matrycy o rozdzielczości 45 mln pikseli i procesorowi DIGIC X Canon EOS R5 C umożliwić ma uzyskania najwyższej jakości fotografii i wysoką szybkość rejestracji w trybie zdjęć seryjnych – do 20 klatek na sekundę. Ważny jest też dualny system natywny matrycy, analogiczny jaki zastosowany we flagowcu Panasonic S1H. Przy czym w Canonie EOS R5 C pary natywności są zmienne w zależności o zastosowanego trybu/profilu filmowania. Szczegółowe ich wartości znajdą Państwo w specyfikacji produktu. Procesor DIGIC X umożliwia również innowacyjne przetwarzanie szumów i fotografowanie z czułością ISO nawet do 51200, które świetnie sprawdza się w słabo oświetlonych miejscach, np. podczas halowych imprez sportowych. Fotografowie zyskują większą swobodę twórczą dzięki możliwości zapisu zdjęć w 10-bitowym formacie HEIF z wykorzystaniem rozszerzonego zakresu dynamicznego i szerszej gamy kolorów. Dodatkowe opcje rejestracji stwarza nam interwałometr, który umożliwia tworzenie fotografii poklatkowych o niesamowitej rozdzielczości.
![]()
Sprawniejsza praca w rozdzielczości 8K
![]()
Oprócz 12-bitowego formatu Cinema RAW Light Canon EOS R5 C obsługuje popularny 10-bitowy format XF-AVC opracowany przez Canona (do 810 Mb/s) oraz różnorodne opcje związane z plikami MP4. Nagrywanie w rozdzielczości 4K i Full HD dzięki nadpróbkowaniu wykorzystuje pełnoklatkową matrycę 8K. W rezultacie obraz cechuje się wyjątkową wyrazistością i kolorystyką przy niskim poziomie szumów. Ułatwia to także nagrywanie materiałów o dużej liczbie klatek w rozdzielczości 4K 120p, bez przycinania kąta widzenia i z zachowaniem funkcji automatycznego ustawiania ostrości.
![]()
data dodania: 19-01-2022
godzina dodania: 13:00
odsłon: 1643 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Autoportret świąteczny od kuchni - PRO STUFF i Łukasz Pietrzak - przerwa wakacyjna do 15 stycznia Wraz z Foto-Kurierem 12/25 rozpoczynamy kolejny cykl porad fotograficznych pt. "Kulisy jednego zdjęcia" przygotowany wraz z firmą PRO STUFF. Tym razem będzie to autoportret świąteczny od kuchni w wykonaniu Łukasza Pietrzaka, który wraz z nami i marką PRO STUFF życzy Państwu zdrowych, spokojnych, rodzinnych i zawsze ostrych w kadrze Świąt Bożego Narodzenia oraz samych udanych kadrów w 2026 r. Przy okazji informujemy, że w tym roku przerwa Świąteczna w Foto-Kurierze zakończy się 15 stycznia 2026 r. Wszelkie zamówienia będziemy realizować sukcesywnie. Dziękujemy za cierpliwość. DO SIEGO ROKU. ![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - dostępne on-line Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 (numer 43) poświęcone aparatom dostępne jest on-line. Od 23 grudnia powinno być obecne w salonach prasowych, do niektórych zostało już wysłane, ale póki co króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce - realizacja po 15 stycznia), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. ![]() Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych i on-line Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych (Fotoforma i Foto-Plus) oraz on-line w naszym e-kiosku. Zachęcamy do przejrzenia i zainspirowania się zdjęciami i pozostałymi tekstami. Polecamy też nowy dział "Kulisy jednej fotografii", w którym spotkają się państwo z historią powstania świątecznego autoportretu Łukasza Pietrzaka. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||