Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Tele ze stabilizacją - Tamron 150-500 mm f/5-6,7 Di III VC VXD - TEST z Foto-Kuriera 8-9/21

Tamron 150-500 mm f/5-6,7 Di III VC VXD to uszczelniony telezoom ze stabilizacją, który jest kierowany głównie do fotografów sportu i dzikiej przyrody, co nie oznacza, że model ten nie będzie cieszył się uznaniem wśród „zwykłych” pasjonatów fotografowania. Przedstawiamy test Tamrona 150-500 mm f/5-6,7 Di III VC VXD, z którym byliśmy między innymi w Bieszczadach, w których sprawdził się w 100 procentach.

 

Bieszczadzki bocian. Fragment większego kadru. Sony A7III Tamron 150-500 mm f/5-6,7; par. eksp.: 1/640 s; ISO 800; f/5,6; f=377 mm; fot. K. Patrycy
Bieszczadzki bocian. Fragment większego kadru. Sony A7III + Tamron 150-500 mm f/5-6,7; par. eksp.: 1/640 s; ISO 800; f/5,6; f=377 mm; fot. K. Patrycy

 

 

Tamron 150-500 mm f/5-6,7 Di III VC VXD został zaprezentowany 22 kwietnia 2021 roku i jest to pierwsza konstrukcja producenta o takim zakresie ogniskowych przeznaczona do bezlusterkowców Sony z mocowaniem E. Tamron ma w swojej ofercie telezoomy o nawet szerszym zakresie ogniskowych, ale przeznaczone do lustrzanek. Obiektywy o podobnym zakresie ogniskowych przeznaczone do „pełnych klatek” mają w swoich ofertach również inni producenci, wybrane model przedstawiamy w tabeli.

 


Mechanika i ergonomia

 

Tubus jego jest uszczelniony


Tamron 150-500 mm f/5-6,7 Di III VC VXD zaprojektowany został w Japonii, a wyprodukowany w Wietnamie. Tubus jego jest uszczelniony [1], co umożliwia używanie obiektywu w trudnych warunkach atmosferycznych minimalizując dostawanie się do środka wilgoci i zanieczyszczeń. Model ten nie jest obiektywem małym, jego wymiary to 93 × 209,6 mm przy ogniskowej 150 mm. Przy 500 mm tubus wydłuża się o ok. 76 mm. Obiektyw nie jest też lekki, ale tego typu solidnie wykonana konstrukcja o dużej jasności i tak ogromnym zakresie ogniskowych musi trochę ważyć (1725 g). Do tego na wagę ma wpływ wbudowany system stabilizacji, precyzyjny silnik liniowy VXD, a przede wszystkim skomplikowany układ optyczny z ogromną liczbą soczewek. To wszystko ma zapewniać m.in. szybkie, ciche i dokładne działanie systemu AF. Podczas testowania obiektywu nie mieliśmy problemu z szybkim i celnym ustawianiem ostrości, punkt docelowy odszukiwany był bardzo szybko.

 

Tele ze stabilizacją - TEST Tamron 150-500 mm f/5-6,7 Di III VC VXD - artykuł z Foto-Kuriera 8-9/21

 

Testowany obiektyw ma bagnet mocujący wykonany ze stopu metalu otaczający 10 styków komunikacyjnych [2]. Tuż za bagnetem jest mała, biała kreska ułatwiająca odpowiednie zamocowanie obiektywu do aparatu [3]. Troszkę dalej znajduje się wykonane ze stopu magnezu, zdejmowane mocowanie statywowe [4], które jest kompatybilne z systemem mocowania Arca-Swiss.
Następnie jest 12-milimetrowy pierścień ustawiania ostrości w trybie ręcznym pokryty gumowaną [5], radełkowaną okładziną. Podczas ostrzenia nie stawia on żadnego oporu po osiągnięciu minimalnej i maksymalnej odległości ustawienia ostrości. W wizjerze aparatu i na jego ekranie LCD jest wyświetlany pasek wskazujący gdzie w danej chwili ostrość jest ustawiona.

 

Tele ze stabilizacją - TEST Tamron 150-500 mm f/5-6,7 Di III VC VXD - artykuł z Foto-Kuriera 8-9/21

 

Dalej jest szeroki, nieruchomy element, na którym znajdują się przełączniki:
- włączania i wyłączania stabilizacji [6],
- wyboru trybu pracy stabilizacji [7],
- przełączania trybu ustawiania ostrości (AF/MF) [8],
- wyboru zakresu ustawiania ostrości: FULL,
∞ - 3 m, ∞ - 15 m [9],
- zabezpieczający przed samoistnym wysunięciem się [10].

 

Tamron 150-500 front vs Sony

 

Kolejny element tubusu to bardzo szeroki, ok. 65-milimetrowy pierścień zmiany ogniskowej [11], z czego 54 milimetry pokryte są gumowaną, radełkowaną okładziną. Pierścień ten zatrzymuje się po osiągnięciu skrajnych wartości ogniskowych. Można go - poprzez lekkie przesunięcie w przód - zablokować w pożądanej w danej chwili ogniskowej. Uchroni to przed przypadkową jej zmianą.
Tamron 150-500 mm f/5-6,7 Di III VC VXD kończy się elementem, na którym można zamontować filtry o średnicy 82 mm i osłonę przeciwsłoneczną [12].

 

Tele ze stabilizacją - TEST Tamron 150-500 mm f/5-6,7 Di III VC VXD - artykuł z Foto-Kuriera 8-9/21

 

Frontowy element osłony jest zabezpieczony przed uszczerbieniem, dzięki czemu możemy bez większej troski stawiać obiektyw na nierównym, np. kamienistym podłożu. Przednia soczewka nie rotuje, co ułatwia stosowanie filtrów połówkowych czy polaryzacyjnych.

 

Tele ze stabilizacją - TEST Tamron 150-500 mm f/5-6,7 Di III VC VXD - artykuł z Foto-Kuriera 8-9/21

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 01-10-2021
 
godzina dodania: 09:00
 
odsłon: 3473
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Test Tamrona 28–75 mm f/2,8 Di III VXD G2 - uniwersalny, jasny zoom, test z Foto-Kuriera 4/22
fotografia
Panasonic LUMIX GH6 test - długo oczekiwany filmowiec, ale nie tylko; pełny test z Foto-Kuriera 4/22
fotografia
TEST Nikkor Z 70-200 mm f/2,8 VR S - ostry, celny, szybki - test z Foto-Kuriera 3/21
fotografia
TEST Panasonic Lumix S Pro 70-200 mm f/2,8 - Uchwyć chwilę - test z Foto-Kuriera 1-2/21
fotografia
TEST Sony FE 35 mm f/1,4 GM - bezkompromisowy, stałoogniskowy G-Master - artykuł z Foto-Kuriera 1-2/21
fotografia
TEST Nikkor Z DX 50-250 mm f/4,5-6,3 VR - uniwersalny zoom ze stabilizacją - TEST z Foto-Kuriera 4-5/20
fotografia
TEST Panasonic Lumix GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat Panasonica Lumix GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21
fotografia
TEST DNP DS PRO1 MiniLab - systemowe zarabianie za rozsądne pieniądze - test z Foto-Kuriera 12/21
fotografia
TEST DJI Air 2S - wyższa jakość obrazu, większa efektywność lotu - test z Foto-Kuriera 6-7/21
fotografia
TEST Canon EOS M50 II - nie tylko dla internetowych twórców - artykuł z Foto-Kuriera 6-7/21
fotografia
TEST Panasonic S1R czyli bezkompromisowe 187 milionów dla wymagających - test z Foto-Kuriera 7/19
fotografia
TEST DJI Mavic 2 i TEST PRO DJI Mavic Air 2 - artykuł z Foto-Kuriera 10/2020
fotografia
Panasonic Lumix GH5 - sprawdzamy przyczyny sukcesu rynkowego - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/17
fotografia
TEST Nikon Z 7II: drugie wcielenie flagowego bezlusterkowca - test z Foto-Kuriera 1-2/21
fotografia
Kolejna ostra stałka - TEST Nikkora Z 20 mm f/1,8 S - artykuł z Foto-Kuriera 11/20
fotografia
TEST Nikon Z 6II - drugie wcielenie przystępnego cenowo bezlusterkowca - pełny test z Foto-Kuriera 12/20


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2022. (0.270) / 0.261

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |