testowe
Sony A7C R i Sony A7C II, nowe korpusy z nowymi możliwościami - cena i dostępność
29 sierpnia 2023 r. firma Sony zapowiedziała powiększenie serii kompaktowych, pełnoklatkowych korpusów Sony A7C o dwa nowe modele: Sony A7C II i Sony A7C R. Są mniejsze, poręczniejsze i w ciekawej cenie.
Korpus
Sony A7C II, wyposażony w pełnoklatkowy przetwornik obrazu
o efektywnej rozdzielczości około 33 mln pikseli, łączy najnowsze funkcje
i rozwiązania z dziedziny fotografii i filmu z małymi
wymiarami (ok. 12 × 7 × 6 cm,
szer. × wys. × gł.) i wagą (513 g). Jest następcą
pierwszego modelu z serii A7C, cenionej za funkcjonalność, parametry i małe
wymiary w wielu zastosowaniach, takich jak fotografia podróżnicza
i uliczna.
Sony A7C R to kompaktowy, pełnoklatkowy aparat z wymiennymi obiektywami, który wyróżnia się wysoką rozdzielczością i bogatymi przejściami tonalnymi zapewnianymi przez 61-milionową matrycę - taką samą jak w korpusie Sony A7R V. Matryca ta znalazła teraz zastosowanie w kompaktowym korpusie, o wadze 515 gram i wymiarach identycznych z modelem Sony A7C II. Poza fotografowaniem na co dzień nowy korpus umożliwia wykonywanie wysokiej jakości zdjęć portretowych, przyrodniczych i krajobrazowych. Zapewnia bardzo wysoką rozdzielczość połączoną z mobilnością i lekkością.
![]()
Oba korpusy są wyposażone w procesor wykorzystujący sztuczną inteligencję oraz procesor BIONZ XR, zastosowane już wcześniej w najnowszych aparatach z wymiennymi obiektywami Sony: A7R V i A6700. System AF z funkcją rozpoznawania w czasie rzeczywistym dokładnie identyfikuje różnorodne obiekty, a 5-osiowa stabilizacja obrazu w korpusie umożliwia fotografom wydłużenie czasu otwarcia migawki nawet o siedem stopni. Jeśli chodzi o nagrywanie filmu, oba modele umożliwiają zapis z 10-bitowym próbkowaniem koloru 4:2:2, w jakości do 4K 60p. Są również zgodne z technologią przetwarzania koloru Sony S‑Cinetone, umożliwiającą uzyskanie „bogatego", filmowego obrazu. Zestaw funkcji obejmuje też aktywny tryb stabilizacji obrazu w korpusie, automatyczne kadrowanie oparte na sztucznej inteligencji, cyfrowe łącze audio i inne rozwiązania ułatwiające filmowanie w wysokiej jakości. Coraz powszechniejsze udostępnianie nagrań w mediach społecznościowych skłania kolejnych twórców do poszukiwania aparatu bezlusterkowego z wymiennymi obiektywami, które łączyłby małe wymiary z wysokimi parametrami obrazu. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, firma Sony wprowadziła nowe korpusy Sony A7C II i Sony A7C R, charakteryzujące się dużą mobilnością, wysoką jakością obrazu i małymi wymiarami.
![]()
Główne cechy i funkcje aparatu Sony A7C II
![]() Główne cechy i funkcje aparatu Sony A7C R
![]()
Wspólne cechy i funkcje aparatów Sony A7C II i Sony α7C R
Oba modele są łatwe w obsłudze i wygodne w noszeniu. Ich wymiary wynoszą około 12,4 × 7 × 6,4 cm (szer. × wys. × gł.). Korpus Sony α7C II waży ok. 513 g, a Sony A7C R ok. 515 g. Oba doskonale współpracują z najnowszym obiektywem Sony FE 16-35 mm f/2,8 GM II (który miał premierę w tym samym dniu co aparaty, ale to temat na oddzielną publikację), łączącym stałą jasność f/2,8 w całym zakresie zoomu z charakterystycznymi cechami serii G Master: wspaniałą ekspresją obrazu i dużą szybkością systemu AF.
2. Bardziej efektywne rozpoznawanie obiektów przez system AF dzięki wbudowanemu procesorowi wykorzystującemu sztuczną inteligencję
Aby zapewnić dużą dokładność systemu AF rozpoznającego obiekty w czasie rzeczywistym, oba korpusy wyposażono w procesor wykorzystujący sztuczną inteligencję - taki sam jak w modelu Sony α7R V. Umożliwia on oszacowanie postawy osoby, która siedzi w skomplikowanej pozie, ma niewidoczną twarz itp., by w rezultacie dokładnie śledzić i utrwalać takie obiekty. Nowe modele z serii Sony A7C dokładnie rozpoznają nie tylko osoby i zwierzęta, lecz także nowe kategorie obiektów: ptaki, owady, samochody, pociągi i samoloty.
![]()
3. Zaawansowana technologia wideo
Nowe aparaty umożliwiają nagrywanie szczegółowego materiału wideo 4K o wysokiej jakości, z wykorzystaniem danych będących odpowiednikiem obrazu o rozdzielczości 7K (Sony A7C II) lub 6K (Sony A7C R). Krzywa S-Log3 rozszerza zakres dynamiki tonalnej do ponad 14 stopni, dzięki czemu zapewnia bogate przejścia tonalne i umożliwia unikanie znaczącego prześwietlenia lub niedoświetlenia obrazu nawet w scenach o wysokim kontraście. Podczas filmowania z użyciem krzywej Log użytkownik może też przetwarzać obraz na wyświetlaczu za pomocą własnej, zaimportowanej do aparatu tabeli LUT, uzyskując w ten sposób podgląd końcowego nagrania. Z kolei technologia Sony S-Cinetone umożliwia nadanie obrazowi filmowego wyglądu już w momencie nagrania, bez późniejszej postprodukcji. Technologia ta, oparta na rozwiązaniach z kamer filmowych Sony Cinema Line, zapewnia naturalne tony ze środka skali, niezbędne do uzyskania zdrowego wyglądu skóry. Do szybkiej zmiany nastroju filmu lub fotografii można natomiast użyć funkcji „Twórczy wygląd".
4) Funkcjonalność i łączenie z innymi urządzeniami
Obsługę aparatu ułatwia otwierany na bok, uchylny ekran LCD z funkcjami dotykowymi i najnowszym menu dotykowym. Użytkownik może ponadto wybrać funkcję przedniego pokrętła, szybko przełączać tryb rejestracji obrazu pokrętłem Zdjęcia/Filmy/S&Q, podglądać obraz przy użyciu wizjera o wysokiej rozdzielczości (XGA) i korzystać z wbudowanego w korpus 5-osiowego, optycznego systemu stabilizacji matrycy, który umożliwia wydłużenie czasu otwarcia migawki do 7 stopni i zwiększenie stabilność nagrywanego filmu.
Jeśli chodzi o łączenie z innymi urządzeniami, aparat współpracuje z aplikacją Creators App, która umożliwia zdalnie sterowanie aparatem przy użyciu smartfonu oraz przesyłanie filmów i zdjęć z aparatu do smartfonu lub chmury.
data dodania: 29-08-2023
godzina dodania: 16:00
odsłon: 2031 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Autoportret świąteczny od kuchni - PRO STUFF i Łukasz Pietrzak - przerwa wakacyjna do 15 stycznia Wraz z Foto-Kurierem 12/25 rozpoczynamy kolejny cykl porad fotograficznych pt. "Kulisy jednego zdjęcia" przygotowany wraz z firmą PRO STUFF. Tym razem będzie to autoportret świąteczny od kuchni w wykonaniu Łukasza Pietrzaka, który wraz z nami i marką PRO STUFF życzy Państwu zdrowych, spokojnych, rodzinnych i zawsze ostrych w kadrze Świąt Bożego Narodzenia oraz samych udanych kadrów w 2026 r. Przy okazji informujemy, że w tym roku przerwa Świąteczna w Foto-Kurierze zakończy się 15 stycznia 2026 r. Wszelkie zamówienia będziemy realizować sukcesywnie. Dziękujemy za cierpliwość. DO SIEGO ROKU. ![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - dostępne on-line Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 (numer 43) poświęcone aparatom dostępne jest on-line. Od 23 grudnia powinno być obecne w salonach prasowych, do niektórych zostało już wysłane, ale póki co króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce - realizacja po 15 stycznia), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie (po 15 stycznia). ![]() Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych i on-line Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych (Fotoforma i Foto-Plus) oraz on-line w naszym e-kiosku. Zachęcamy do przejrzenia i zainspirowania się zdjęciami i pozostałymi tekstami. Polecamy też nowy dział "Kulisy jednej fotografii", w którym spotkają się państwo z historią powstania świątecznego autoportretu Łukasza Pietrzaka. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||