testowe Test Sony A7R II, w pełnej odsłonie w FK 12/15
10 czerwca 2015 r. Sony zapowiedziało wprowadzenie na rynek zmodyfikowanej wersji flagowego, pełnoklatkowego modelu bezlusterkowego A7R oznaczonego symbolem A7R II o rozdzielczości 42,2 mln pikseli z czułością matrycy rozszerzaną do ISO 102 400. Pod koniec października dotarła do nas finalna wersja aparatu i dlatego dopiero w tym wydaniu Foto-Kuriera, zgodnie z zapowiedziami, możemy podzielić się z państwem wynikami naszego testu.
![]() Sony A7R II + FE 24–70 mm f/4 ZA OSS; 1/160 s; f/8; ISO 3200; f=70 mm
Od zewnątrz, ergonomia i estetyka
![]()
Tych co czytali test Sony A7 II opublikowany w FK 3/15 Foto-Kuriera nie trzeba już przekonywać, że Sony A7R II to bardziej zaawansowana i oczywiście droższa wersja pełnoklatkowego A7 II. Jedna z niewielu różnic w wyglądzie zewnętrznym w stosunku do A7 II, który otrzymał nagrodę EISA dla najlepszego europejskiego profesjonalnego aparatu systemowego 2015–2016, polega na umieszczeniu w A7R II drobnego oznaczenia nowej nazwy w tylnej części korpusu, powyżej przycisku MENU oraz zmianie rzymskiej II na symbol R w nazwie aparatu w przedniej części korpusu.
![]()
Szkielet korpusu A7R II, podobnie jak w A7 II, wykonany został ze stopu magnezu.
![]()
Aparat ma uszczelnienia zabezpieczające przed dostaniem się kurzu i wilgoci.
![]()
W tej solidnej konstrukcji drobne zmiany znajdziemy jeszcze w górnej części korpusu. Na lewo od wizjera pojawił się piktogram 4K, co sugeruje możliwość rejestracji filmów w tej rozdzielczości oraz przycisk blokady zabezpieczający przypadkowemu obrotowi koła wyboru trybów pracy tj. PASM. To dobre rozwiązanie i ten kto często wkłada i wyjmuje sprzęt do torby oraz fotografujący w terenie kilkoma aparatami bez wątpienia docenią ten fakt. Pokrętła sterowania przednie i tylne nie sprawiają kłopotu w obsłudze nawet przez osoby o dość dużych dłoniach.
![]()
Więcej w aktualnym wydaniu Foto-Kuriera, ARW.
data dodania: 13-01-2016
godzina dodania: 16:28
odsłon: 1836 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Następca Noct-Nikkora
![]() Panasonic Lumix S 100-500 mm f/5-7,1 O.I.S. w porównywarce, test w Foto-Kurierze 12/25 Debiutujący 24 września 2025 r. Panasonic Lumix S 100-500 mm f/5-7,1 O.I.S. to pierwszy ultra-teleobiektyw zmiennoogniskowy w serii LUMIX S obejmujący ogniskową do 500 mm. Obiektyw przystosowany jest do współpracy z telekonwerterami Panasonic, co umożliwia wykonywanie zdjęć ultratelezoomem przy ogniskowej do 1000 mm. Obrazy rejestrowane za jego pomocą mają... ![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
||||||||