testowe Test Sony A7R II, w pełnej odsłonie w FK 12/15
10 czerwca 2015 r. Sony zapowiedziało wprowadzenie na rynek zmodyfikowanej wersji flagowego, pełnoklatkowego modelu bezlusterkowego A7R oznaczonego symbolem A7R II o rozdzielczości 42,2 mln pikseli z czułością matrycy rozszerzaną do ISO 102 400. Pod koniec października dotarła do nas finalna wersja aparatu i dlatego dopiero w tym wydaniu Foto-Kuriera, zgodnie z zapowiedziami, możemy podzielić się z państwem wynikami naszego testu.
![]() Sony A7R II + FE 24–70 mm f/4 ZA OSS; 1/160 s; f/8; ISO 3200; f=70 mm
Od zewnątrz, ergonomia i estetyka
![]()
Tych co czytali test Sony A7 II opublikowany w FK 3/15 Foto-Kuriera nie trzeba już przekonywać, że Sony A7R II to bardziej zaawansowana i oczywiście droższa wersja pełnoklatkowego A7 II. Jedna z niewielu różnic w wyglądzie zewnętrznym w stosunku do A7 II, który otrzymał nagrodę EISA dla najlepszego europejskiego profesjonalnego aparatu systemowego 2015–2016, polega na umieszczeniu w A7R II drobnego oznaczenia nowej nazwy w tylnej części korpusu, powyżej przycisku MENU oraz zmianie rzymskiej II na symbol R w nazwie aparatu w przedniej części korpusu.
![]()
Szkielet korpusu A7R II, podobnie jak w A7 II, wykonany został ze stopu magnezu.
![]()
Aparat ma uszczelnienia zabezpieczające przed dostaniem się kurzu i wilgoci.
![]()
W tej solidnej konstrukcji drobne zmiany znajdziemy jeszcze w górnej części korpusu. Na lewo od wizjera pojawił się piktogram 4K, co sugeruje możliwość rejestracji filmów w tej rozdzielczości oraz przycisk blokady zabezpieczający przypadkowemu obrotowi koła wyboru trybów pracy tj. PASM. To dobre rozwiązanie i ten kto często wkłada i wyjmuje sprzęt do torby oraz fotografujący w terenie kilkoma aparatami bez wątpienia docenią ten fakt. Pokrętła sterowania przednie i tylne nie sprawiają kłopotu w obsłudze nawet przez osoby o dość dużych dłoniach.
![]()
Więcej w aktualnym wydaniu Foto-Kuriera, ARW.
data dodania: 13-01-2016
godzina dodania: 16:28
odsłon: 1831 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Następca Noct-Nikkora
![]() Sigma 12 mm f/1,4 DC | Contemporary - ultraszerokokątna stałka do matryc APS-C Sigma 12 mm f/1,4 DC | Contemporary to ultraszerokokątny obiektyw stałoogniskowy, który umożliwia fotografowanie z najszerszym kątem widzenia spośród wszystkich obiektywów o jasności f/1,4 do aparatów APS-C, w tym tych dedykowanych do aparatów z mocowaniem Canon RF ![]() OM System M.ZUIKO 50-200 mm f/2,8 IS PRO - do 800 mm z konwerterem OM Digital Solutions Corporation 10 września 2025 r. wprowadziła na rynek obiektyw M.ZUIKO DIGITAL ED 50-200 mm f/2,8 IS PRO. Zaprojektowany w pełnej zgodności ze standardem Mikro Cztery Trzecie dołączył do linii produktów do obrazowania OM SYSTEM. ![]() Canon EOS C50 – pierwsza kamera z serii Cinema EOS z trybem open gate - dla profesjonalistów z branży kreatywnej 9 września 2025 roku Canon Europe zaprezentował Canona EOS C50 – wszechstronną, pełnoklatkową kamerę hybrydową z mocowaniem RF, stworzoną z myślą o profesjonalnych operatorach i mobilnych ekipach produkcyjnych. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
||||||||