testowe Lekki, jasny, szerokokątny Panasonic LUMIX S 24 mm f/1,8 (S-S24)
Firma Panasonic zaprezentowała 1.09.2021 roku jasny obiektyw stałoogniskowy – Panasonic LUMIX S 24 mm f/1,8. Jest to już trzeci model dodany do serii obiektywów o przysłonie f/1,8 opartych na systemie L-Mount. W sumie dostępne są już cztery obiektywy stałoogniskowe f/1,8 w serii LUMIX S z czego modele S-S85, S-S50 oraz nowy S-S24 mają jednakowe wymiary i położenie części sterujących, co zapewnia komfort podczas użytkowania.
![]()
Wszystkie obiektywy mają bardzo podobny środek ciężkości, dzięki czemu łatwiej jest z nich korzystać przy częstym wymienianiu obiektywów. Dzięki tej samej średnicy można też stosować zwykłe filtry o średnicy 67 mm.
Układ optyczny obiektywu Panasonic LUMIX S 24 mm f/1,8 (S-S24) składa się z dwunastu elementów rozmieszczonych w jedenastu grupach, w tym są trzy soczewki asferyczne, trzy ED (o superniskim rozproszeniu) i jedna UED (o ultraniskim rozproszeniu).
![]()
Zastosowanie trzech soczewek asferycznych zapewnia wysoką jakość obrazu oraz piękny efekt bokeh, którym mogą pochwalić się wszystkie obiektywy o przysłonie f/1,8 z tej serii. Na zdjęciu powyżej widać, że krążek rozproszenia w przypdaku nowego obiektywu jest jednolity, a w przypadku modeli konkurencyjnych przypomina przekrojoną cebulę. Panasonic LUMIX S 24 mm f/1,8 idealnie sprawdza się przy krajobrazach i zdjęciach z wykorzystaniem szerokiego kąta widzenia. Soczewki ED i obiektyw UED skutecznie tłumią aberrację chromatyczną.
![]()
Panasonic LUMIX S 24 mm f/1,8 korzysta z systemu AF z kontrastem. Efektem jest szybka i precyzyjna praca. W przypadku ustawienia nieliniowego ostrość jest przesuwana o zmienną wartość, wraz z obracaniem pierścienia regulacji ostrości, podczas gdy ostrość jest przesuwana o wyznaczoną wartość zgodnie z kwantem obrotu pierścienia dla ustawienia liniowego. Czułość można wybrać w zakresie od 90 do 360 stopni, aby umożliwić pełną swobodę.
Panasonic LUMIX S 24 mm f/1,8 sprawdzi się także przy nagrywaniu filmów, dzięki mechanizmowi, który tłumi efekt tak zwanego „oddychania” (focus breathing). Jest to problem wszystkich wymiennych obiektywów zaprojektowanych z myślą o robieniu zdjęć. Panasonic LUMIX S 24 mm f/1,8 świetnie sprawdzi się też podczas nagrywania wideo, dzięki płynnej zmianie ekspozycji, którą ten model zawdzięcza mikrokrokowej regulacji przysłony.
![]()
data dodania: 01-09-2021
godzina dodania: 10:25
odsłon: 1521 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Tamron 28-75 mm f/2,8 Di III VXD G2 oraz Tamron 35-150 mm f/2-2,8 Di III VX z mocowaniem Sony e-mount
Tamron 18-300 mm f/3,5-6,3 Di III-A VC VXD, pierwszy tego typu obiektyw z mocowaniem Fujifilm X i Sony E
![]() Canon EOS R6 Mark III w porównywarce Zaprezentowany 6 listopada 2025 r. Canon EOS R6 Mark III jest w naszej porównywarce. Zobacz jego dane techniczne. ![]() Viltrox AF 35 mm f/1,2 LAB FE 16 kwietnia 2025 r. zadebiutował pełnoklatkowy obiektyw Viltrox AF 35 mm f/1,2 LAB FE z mocowaniem Sony E. Duża jasność f/1,2 umożliwia pracę w trudnych warunkach oświetleniowych i ułatwia uzyskanie pięknego efektu bokeh i doskonałej separacji obiektu od tła. ![]() Test Canona RF 85 mm f/1,4L VCM - portretowo, jasno i poręcznie 9 września 2025 r. firma Canon ogłosiła premierę profesjonalnego obiektywu portretowego Canon RF 85 mm f/1,4L VCM, który poszerza linię hybrydowych stałoogniskowych obiektywów RF, zwiększając tym samym zakres zastosowań obiektywów systemowych marki Canon w kreatywnej fotografii i filmowaniu. Ta bardzo udana konstrukcja okazała się warta przetestowania. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||