testowe Twoje zdjęcie. Twoje prawo
Pod hasłem „Twoje zdjęcie. Twoje prawo" Nikon Polska rozpoczyna kampanię edukacyjną dotyczącą ochrony praw autorskich oraz prawa do wizerunku w kontekście fotografii. Projekt skierowany jest do wszystkich, którzy w swojej pracy wykorzystują zdjęcia. Głównym jego elementem jest strona internetowa www.fotoprawo.pl, na której znaleźć można nie tylko kompendium wiedzy z zakresu ochrony prawa autorskiego, ale także wzory licencji i umów. Pojawi się tam również wkrótce lista instytucji będących wzorem dobrych praktyk w tym obszarze.
Celem projektu „Twoje zdjęcie. Twoje prawo.” jest przekazanie w sposób przejrzysty wiedzy na temat praw autorskich oraz wskazanie narzędzi ich ochrony. Poprzez kampanię firma Nikon Polska chce zwrócić uwagę na obowiązki, jakie spoczywają na fotografach oraz osobach, które korzystają z ich prac. Projekt skierowany jest nie tylko do fotografów, ale także agencji fotograficznych i reklamowych, domów mediowych, redakcji gazet oraz wszystkich firm i organizacji związanych z fotografią.
![]() „Jako jedna z czołowych firm fotograficznych na świecie nie tylko tworzymy narzędzia do pracy fotografów, ale chcemy także dbać o losy powstających za ich pomocą dzieł. Łamanie prawa autorskiego i prawa do wizerunku przyjmuje wiele form: od kradzieży zdjęcia, przez nieodpowiednie podpisanie, po nieuprawnione wykorzystanie. Często dzieje się to nie z powodu złej woli, ale z niewiedzy, braku czasu czy niedopatrzenia. Dzięki projektowi „Twoje zdjęcie. Twoje prawo.” chcemy zwrócić uwagę na to, że żadne zdjęcie nie jest niczyje. Każde ktoś wykonał i tylko on może decydować o jego losie, bez względu na to, czy jest fotografem zawodowym czy fotoamatorem. Ponadto wszyscy profesjonaliści zajmujący się obrotem fotografiami powinni zdawać sobie sprawę z wagi swoich obowiązków. Jest to tym bardziej potrzebne w dobie dynamicznego rozwoju fotografii cyfrowej oraz łatwości rozpowszechnienia, jaką daje internet. Z jednej strony jest to fascynujące, z drugiej sprzyja jednak nadużyciom.” – mówi Wiktor Sobolewski, koordynator projektu w Nikon Polska. Platforma www.fotoprawo.pl to nie tylko miejsce w sieci, w którym co tydzień omawiane będą najciekawsze problemy ochrony praw autorskich oraz prawa do wizerunku, z którymi fotograf spotyka się na co dzień – w założeniu ma być to także miejsce wymiany dobrych doświadczeń z tego zakresu. Fotografowie dowiedzą się, jak ochronić owoce swojej pracy, jak postępować w przypadku, gdy ich prawa zostały złamane oraz zyskają dostęp do pomocnych wzorów dokumentów. Jednym z elementów projektu „Twoje zdjęcie. Twoje prawo.” jest swoisty monitoring rynku prasy ukierunkowany na zbadanie liczby zdjęć „niczyich” w czołowych polskich gazetach. W ramach projektu powstał także „Kodeks dobrych praktyk” czyli lista zasad, których przestrzeganie ma zapewnić dobrą współpracę pomiędzy fotografami i zleceniodawcami. www.fotoprawo.pl data dodania: 23-05-2011
godzina dodania: 15:08
odsłon: 1585 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() LIGA FOTO-KURIERA 2025 - VII etap pt. "Detal w krajobrazie" Liga Foto-Kuriera 2025 to atrakcyjne nagrody o łącznej wartości ponad 21 tys. zł. Zobacz kto wygrał 7. etap Ligi Foto-Kuriera 2025 i dołącz do zabawy na dowolnym jej etapie. 7 etap miał tytuł "Detal w krajobrazie". ![]() Sztuka Fotografii - konkurs w ramach XIII Jurajskiego Festiwalu Fotograficzego - pula nagród ok. 10 tys. zł Wraz z zapisami na XIII Jurajski Festiwal Fotograficzny (27.02-1.03.2026) ogłoszono ogólnopolski konkurs fotograficzny (przyjmowanie prac do 1 lutego 2026 r. do godziny 23.59), którego tematem jest: „SZTUKA FOTOGRAFII”. Zgłoszenia na konkurs są bezpłatne, a do wygrania jest pula nagród w wysokości ok. 10 tys. zł. Foto-Kurier został jednym z partnerów medialnych wydarzenia i wrzystkie zgłoszenia będą przyjmowane przez nasz serwis przez zakładkę "Sztuka Fotografii". ![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
||||||||