testowe Siódmy Opolski Festiwal Fotografii w tym roku pod hasłem „Spojrzenie”![]() Niecodzienne, nietypowe, inne niż zwykle. Powszechnie się mówi o fotografie, że to ten, który widzi więcej. Widzi jakoś inaczej, dostrzega zwykle coś, co mijamy. Przechodzimy obok. Nie dość, że widzi, to ma aparat. Zatrzymuje obraz, pokazuje nam, co minęliśmy, czego nie spostrzegliśmy.
![]()
W dniach 6.10-05.11.2017 r. w ramach naszego festiwalu odbędzie się 14 wystaw, 5 warsztatów oraz 7 spotkań autorskich w ramach cyklu „Z różnej perspektywy“. Organizatorem festiwalu jest Fundacja 2.8, projekt współfinansowany jest przez Miasto Opole.
Na OFFoto w tym roku znajdziemy bardzo różne sposoby widzenia. Z pewnością najważniejszą częścią Festiwalu jest wystawa Krzysztofa Gierałtowskiego. „Ring Gierałtowskiego” to wyjątkowe spojrzenie na portret, na człowieka przed aparatem. Wymyślone przez fotografa sceny, układy, skojarzenia wszystkie w ciekawej formie, nieczęsto zaskakującej graficznie czy kompozycyjnie.
![]() fot. Dominika Gęsicka Zauważanie i opowiadanie, spostrzeganie, czego nikt nie widzi – cechuje kilka prezentacji z tegorocznego Offoto. Dominika Gęsicka w serii „This Is Not Real Life” ukazuje niesamowite życie codzienne na Svalbardzie, na wyspie Spitsbergen. Spojrzenie baśniowe, filmowe, niemożliwe, surrealne. Ekstremalne warunki do życia, najbardziej na Północ wysunięte miasto.
![]() fot. Jacenty Dedek Egzotyczne, kompletnie inne, zaciekawiające historie o miejscu, które nie bywa popularną turystyczną destylacją, a przynajmniej nie tak jak ciepłe kraje. Wydaje się, że – nomen omen biegunem – tej historii, jest opowieść „Portretprowincji.pl” Jacentego Dędeka. Film drogi, przejechane tysiące kilometrów po Polsce.
![]() fot. Tymon Markowski
Opowiadanie w drodze, inne spojrzenie na rzekę prezentuje Tymon Markowski na wystawie „Flow”. Przede wszystkim przewrotne, bo nie ma ani razu rzeki na zdjęciach. Osobiste, bo opowiada szczegóły ze spotkań i dzieli się odkryciami. Czasem kilka metrów od rzeki, miejsca zadziwiające, spotkania, w które trudno uwierzyć. Napoleon przed kamperem, to raczej niecodzienny widok.
Spojrzenie fotografa, to też często przenikanie historii i szukanie jej śladów, tam gdzie nic nie widać. Tak dzieje się w serii „Palimpsest” Zbyszka Kordysa. Oglądamy parki, wspaniałe aleje. Przyjemne miejsca, miłe oku. Fotograf sportretował miejsca po dawnych niemieckich cmentarzach w Breslau. Patrzymy na coś zupełnie innego, niż nam się wydaje. Z tą wiedzą przestaje być już tak przyjemnie.
![]() fot. Piotr Gierałtowski
Spojrzenie fotografa, który zajmuje się osobistymi historiami, wydaje się bardziej skomplikowane do odczytania. Przynajmniej teoretycznie, kiedy czytamy opis – że, prywatne historie, miejsca bliskie autorowi, itd. Wydaje się, że nie znając się z autorem dobrze, niewiele zrozumiemy. Co jeśli autor, jak Piotr Zbierski, dzieli się z nami rozterkami i wątpliwościami? Przedstawia przy tym swoje spotkania, codzienne momenty, zwykłe emocje, poszukiwania i odnajdowania.
data dodania: 26-09-2017
godzina dodania: 13:24
odsłon: 2437 powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Z lotu ptaka
![]() Najlepsze z Najlepszych 2025 - czerwiec 2025 r. - obejrzyj szczęśliwą siódemkę w Foto-Kurierze 8-9/25 Wgraj zdjęcie do serwisu foto-kurier.pl i bądź aktywny, a być może już wkrótce jedno z nich lub cała seria znajdzie się w papierowej wersji Foto-Kuriera - jako jedno z najlepszych wgranych do serwisu w danym miesiącu. Sprawdź kto wygrał w czerwcu i dołącz do wybranych. ![]() Najlepsze produkty fotograficzne sezonu 2025–2026 - Nagrody EISA i uzasadnienie ich wyboru 15 sierpnia 2025 r. EISA zaprezentowała wyróżnienia EISA AWARDS dla najlepszych produktów elektroniki użytkowej. Wśród nagrodzonych aż 26 to produkty fotograficzne. EISA - skupiająca 53 ekspertów z 26 krajów świata - na wielu wideospotkaniach wybrała - gwiazdy sezonu 2025/2026. ![]() TEST Sony FE 50–150 mm f/2 GM 2 kwietnia 2025 r. firma Sony zaprezentowała, pierwszy na świecie, teleobiektyw zmiennoogniskowy o maksymalnej ogniskowej 150 mm i stałej jasności f/2. Przeznaczony jest on do profesjonalnego fotografowania i filmowania ślubów, sportów halowych i wykonywania portretów. Jest to kolejny G Master, czyli obiektyw klasy premium, który warto mieć. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |