testowe Sony a7r III - TEST
W wydaniu 11/2017 Foto-Kuriera przedstawiliśmy główne funkcje, zaprezentowanego 25 października 2017, pełnoklatkowego Sony α7R III. W tym Foto-Kurierze przedstawiamy pierwsze zdjęcia wykonane aparatem w dniu premiery i uzupełniamy nasze wrażenia z obcowania ze sprzętem.
![]() Czy ta broda może kłamać? Zdecydowanie nie. Zdjęcie wykonano Sony A7R III wraz z najnowszym obiektywem 24–105 mm f/4 G OSS. Pełny kadr ma wielkość 44,9×67,3 cm (dla 300 dpi), czyli jest ponad 2× większy od rozkładówki Foto-Kuriera.
Sony α7R III ma wykonany w technologii BSI, 42,4-milionowy przetwornik obrazu CMOS Exmor R. Najnowsza konstrukcja matrycy sprawia, że rejestrowany obraz ma niski poziom szumów i szeroki zakres dynamiczny. Można przekonać się o tym chociażby obserwując powyższy portret. Plastyka obrazu i jego rozpiętość tonalna zaspokoi niejedno wymagające oko fotografa. Na dużą uwagę zasługuje też bardzo dobre odwzorowanie detali (broda modela).
![]()
W korpusie α7R III zastosowano układ o dużej skali integracji, który praktycznie podwaja szybkość odczytu danych z przetwornika obrazu, oraz zmodernizowany procesor BIONZ X. Współpraca tych podzespołów umożliwia szybsze wykonywanie zdjęć, a także szeroki zakres czułości od ISO 100 do 32 000 (przy fotografowaniu można rozszerzyć go do ISO 50 i ISO 102 400). O niskim poziomie zaszumienia możemy przekonać się analizując zdjęcia po lewej stronie, a o wysokiej wydajności aparatu i skutecznie działającym systemie AF możemy przekonać się oglądając zdjęcia seryjne przedstawione po prawej stronie. Na zdjęciach modelka szła w kierunku aparatu, a my rejestrowaliśmy zdjęcia w trybie ciągłego systemu AF-C.
![]() W Sony A7 R III niemal 2-krotnie zwiększono wydajność procesora BIONZ X i modułu LSI, co przyczyniło się do zwiększenia częstotliwości wykonywania zdjęć seryjnych w stosunku do Sony A7R II.
Wszystkie zdjęcia zostały naświetlone w sposób prawidłowy i ostry, a bufor aparatu nie zapychał się to znaczy nadążał za procesem fotografowania, co przy tej rozdzielczości matrycy jest bardzo dobrym wynikiem.
data dodania: 27-12-2017
godzina dodania: 09:30
odsłon: 5612 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Foto-Kurier 10/25 dostępny on-line - wkrótce w najlepszych salonach prasowych Foto-Kurier 10/25 jest już dostępny on-line - w naszym e-kiosku. Okładkę wydania ozdobiło zdjęcie Jana Jaskuły, które w pełnej formie prezentujemy w dziale Najlepsze z Najlepszych w środku numeru. W Foto-Kurierze, oprócz nagrodzonych prac na Grand Press Photo 2025, są też testy Nikkora Z 24-70 mm f/2,8 SII oraz Panasonica Lumix S1 II. Jak zwykle jest co poczytać i czym się zainspirować. Nadal zachęcamy do lektury Foto-Kuriera 8-9/25, który jeszcze przez kilka dni będzie królował w salonach prasowych. ![]() Najlepsze z Najlepszych 2025 - lipiec 2025 r. - obejrzyj szczęśliwą siódemkę w Foto-Kurierze 10/25 Wgraj zdjęcie do serwisu foto-kurier.pl i bądź aktywny, a być może już wkrótce jedno z nich lub cała seria znajdzie się w papierowej wersji Foto-Kuriera - jako jedno z najlepszych wgranych do serwisu w danym miesiącu. Sprawdź kto wygrał w lipcu i dołącz do wybranych. Być może i Twoje zdjęcie zagości na okładce Foto-Kuriera. ![]() Sigma 12 mm f/1,4 DC | Contemporary - ultraszerokokątna stałka do matryc APS-C Sigma 12 mm f/1,4 DC | Contemporary to ultraszerokokątny obiektyw stałoogniskowy, który umożliwia fotografowanie z najszerszym kątem widzenia spośród wszystkich obiektywów o jasności f/1,4 do aparatów APS-C, w tym tych dedykowanych do aparatów z mocowaniem Canon RF Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||