testowe Nikon Z 6 - przystępniejszy cenowo bezlusterkowiec Nikona - TEST Foto-Kurier 1-2/19Nikon Z 6 zadebiutował 23 sierpnia 2018 roku, czyli w tym samym dniu co testowany w FK 10/18 Nikon Z7. Jednak od samego początku było wiadomo, że na debiut sprzedażowy Nikona Z 6 będziemy musieli poczekać do grudnia 2018 roku. Na początku grudnia mieliśmy możliwość wzięcia udziału w warsztatach poświęconych fotografowaniu modelami Z 6 i Z7 zorganizowanymi w Izraelu i dzięki temu możemy podzielić się z Państwem wrażeniami z obcowania i z fotografowania Nikonem Z 6. W publikowanym teście, tam gdzie to będzie możliwe i gdzie to będzie miało sens, będziemy odnosić się do Sony A7III - najlepszego aparatu, według organizacji EISA, sezonu 2018-2019 – i oczywiście do Nikona Z7.
Kopuła Bazyliki Grobu Świętego w Jerozolimie sfotografowana za pomocą Nikkora 20 mm f/1,8 zamocowanego do Nikkora Z6 z użyciem adaptera FT2; fot. K. Patrycy
Jak pisaliśmy we wstępie pierwsze potwierdzone informacje na temat Nikona Z 6 pojawiły się w sierpniu 2018 roku. Wtedy zapowiedziano wprowadzenie również Nikona Z 7. Miało to miejsce prawie pół roku po premierze Sony A7 III (27.02.2018). Już na pierwszy rzut oka widać, że Nikon Z 7 i Z 6 to bliźniacze konstrukcje. Poza różnicą w nazwie modelu nie różnią się one niczym między sobą. Oba ważą po 675 g i są jedynie o 25 g cięższe od Sony A7III (650 g). Zdecydowanych różnic wielkościowych nie ma też między Nikonem Z 6 i Sony A7 III. Szczegółowe wartości prezentujemy w tabeli na końcu artykułu. Widoczna różnica dotyczy jedynie uchwytu na dłoń, który w Nikonie Z 6 jest nieco większy i lepiej wyprofilowany. Docenią to w szczególności osoby o dużych dłoniach. Nikon Z 6 jest też nieco wyższy od Sony A7 III, ale związane jest to wyłącznie z wyżej usytuowanym i bardziej wysuniętym do tyłu wizjerem elektronicznym. Zarówno Sony A7III jak i Nikon Z 6 swój wygląd zawdzięczają przynależności do danego systemu i dlatego różnice w rozmieszczeniu przycisków i pokręteł funkcyjnych są i spore, są widoczne na zdjęciach obok. Nikon Z 6 ma w górnej części korpusu, podobnie jak Z7, monochromatyczny wyświetlacz poprawiający komunikację z aparatem, którego brak jest w modelu Sony A7 III i to jest istotna różnica w budowie aparatów, świadcząca na korzyść Nikona Z 6. Choć trzeba przyznać, że Sony A7 III, pomimo braku wspomnianego wyświetlacza, w poprawnych warunkach oświetleniowych obsługuje się dość intuicyjnie i wygodnie. Zmiany w wielkości aparatów wynikają też z różnej średnicy mocowania obiektywu. W Nikonie Z 6 wynosi ona 55 mm, a w Sony A7III jest to 47 mm. Większość różnic zewnętrznych między modelami znajdą Państwo analizując zamieszczone obok zdjęcia.
Wszystkie elementy korpusu zostały wykonane z tą samą starannością co w Z7. Mocowania pokryw zaślepek, podobnie jak w Z7, są na stałe związane z korpusem, dzięki czemu nie musimy się obawiać o ich zgubienie. Równie dobrze zabezpieczone są gniazda komunikacyjne Sony A7III. Intuicyjność i szybkość obsługi poprawia zdecydowanie ekran dotykowy. Za estetykę wykonania Nikon Z 6 uzyskuje 5,25 punktu, za ergonomię 5,9 (brak ekranu osadzonego na przegubie). Ocena za intuicyjność jest taka sama jak w przypadku Nikona Z7 – 6 punktów.
data dodania: 12-02-2019
godzina dodania: 12:58
odsłon: 3664 powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Aktualizacja oprogramowania w aparatach Fujifilm X-T3 oraz X_H1 i w obiektywie Fujinon XF80 f/2,8 E LM OIS WR Macro
Test Sigmy 50 mm f/1,2 DG DN | Art 26 marca 2024 roku SIGMA Corporation zaprezentowała, dedykowany do pełnoklatkowych bezlusterkowców, obiektyw Sigma 50 mm f/1,2 DG DN | Art; najlżejszy w swojej klasie stałoogniskowy obiektyw z przysłoną f/1,2. Jego niewielkie wymiary, jak i cena wydają się... FINAŁ EISA MAESTRO 2024 - Polak na drugim miejscu Panel fotograficzny stowarzyszenia EISA zorganizował już XVII edycję dwuetapowego, międzynarodowego konkursu EISA Maestro Award, tym razem pt. „Sporty i gry”. Zdobywcą tytułu EISA Maestro 2024 został Gabriele Pardini z Włoch. Poznaj najlepsze prace konkursu i niech bedą one dla Ciebie inspiracją do rywalizacji o tytuł EISA MAESTRO 2025. Temat konkursu podamy wkrótce. Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony 2 listopada 2023 r. Canon zaprezentował trzy nowe obiektywy RF oraz dwa nowe adaptery Power Zoom. Jednym z nich jest Canon RF 24–105 mm f/2,8L IS USM Z, pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony, który został przystosowany do współpracy z adapterem zmiany ogniskowej typu Power Zoom. W kwietniu obiektyw wraz z Canonem EOS R5 trafił do naszej redakcji razem z adapterem PZ-E2B, z którym go testowaliśmy. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |