testowe ![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22![]() 26 października 2022 r., niemal w rok po premierze Sony A7 IV (21.10.21 r.), firma Sony zaprezentowała pełnoklatkowego bezlusterkowca o symbolu Sony A7R V. Ujrzał on światło dzienne w ponad 3 lata po premierze poprzednika - Sony A7R IV (19 lipca 2019 r.). Na kilka dni przed premierą Sony A7R V trafił do naszej redakcji, dzięki czemu możemy podzielić się z Państwem pierwszymi wrażeniami powstałymi po obcowaniu z tą konstrukcją. Czy jest to jedynie ewolucyjny czy rewolucyjny model w stosunku do swojego poprzednika. Staramy się odpowiedzieć na to pytanie.
![]() Od zewnątrz, ergonomia i estetyka
![]()
![]()
![]()
Z pokrętła korekty ekspozycji usunięto teraz skalę kompensacji w zakresie +/–3 EV, gdyż poszerzono jej zakres do +/–5 EV i można go zmienić jedynie posiłkując się wizjerem lub ekranem. Szkoda (3). Nie podoba nam się to, ale pewnie dla filmujących nie będzie to miało większego znaczenia. Z drugiej strony zwolennicy tego rozwiązania będą zadowoleni gdyż zyskali dodatkową możliwość przystosowania elementów sterujących do wybranego trybu pracy, co może ułatwić fotografowanie i filmowanie, a na tym głównie zależało zapewne producentowi aparatu. ![]()
![]() Na tylnej ściance zachowano joystick z A7R IV z tym, że jest on teraz nieco wyżej ułożony co jest dobrym rozwiązaniem. Jest też nieco więcej miejsca na ułożenie kciuka na tyle korpusu, lepiej się on na nim układa i trudniej nam przypadkowo nacisnąć przyciski. Podobnie jak w przypadku A7R IV wiele z przycisków i pokręteł można indywidualnie skonfigurować. Wreszcie na tylnej ściance pojawił się ekran obrotowy osadzony na przegubie, który bez problemu można zabezpieczyć podczas transportu i wykorzystać do ujęć z nietypowej perspektywy, w tym selfie. W podróży sprawdza się on doskonale.
data dodania: 27-05-2024
godzina dodania: 16:50
odsłon: 8521
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Epson SureColor SC-V1000 - przypominamy o drukowaniu na targach PromoShow 2025 W Foto-Kurierze 3/25 w Foto-Rynku pisaliśmy o 20. edycji RemaDays, które miały miejsce w dniach 29.01-31.01.2025 r., ale jak to w polskim „piekiełku” bywa niemal w tym samym czasie (29-30 stycznia) odbyły się Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku PROMO SHOW, które miały miejsce w Warszawie w EXPO XXI. Ponieważ wydrukami zdjęć i reklamą zainteresowani są też fotografujący to postanowiliśmy odwiedzić również PROMO SHOW, żeby wyrobić sobie zdanie na jego temat. ![]() Samyang + Schneider-Kreuznach = FE 14-24 mm f/2,8! - jasno i szeroko Samyang Schneider-Kreuznach FE 14-24 mm f/2,8 zadebiutował 22 kwietnia 2025 r. Waży zaledwie 445 g i jest znacznie lżejszy niż jakikolwiek inny pełnoklatkowy szerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy na rynku. Połączenie elastyczności Samyanga i wysokiej jakości konstrukcji optycznych firmy Schneider-Kreuznach sprawia, że naszym oczom ukazał się obiektyw o wysokich parametrach optycznych i w rozsądnej cenie. ![]() Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera - FK 6-7/25 wkrótce on-line Foto-Kurier 6-7/25 jest już w drukarni, a wkrótce będzie również on-line - w naszym e-kiosku. Na okładce wydania zagościł portret dostojnego żurawia autorstwa Marioli Stańkowskiej. W środku wydania prezentujemy m.in. również najlepsze zdjęcia z konkursu World Press Photo 2025 oraz testy Canona PRO-1100, Nikkora Z 50 mm f/1,8 oraz flagowca Sony A1 II. Jak zwykle będzie co poczytać i czym się zainspirować. Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 5/25, który jeszcze przez tydzień będzie królował w salonach prasowych. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |