testowe Contax AX - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 12/1997
ciąg dalszy...Podsumowanie CONTAX AX był dla firmy modelem przełomowym ze względu na zastosowanie po raz pierwszy automatycznego systemu nastawiania ostrości, a jego parametry pozwalały uznać go za aparat profesjonalny, jednak za wcześnie chyba mówić o zastąpieniu flagowego modelu firmy, jakim był RTS III. Jeśli porównać charakterystyki tych dwu aparatów, to różnice są niewielkie, ale znaczące (w nawiasie parametry AXa): minimalny czas otwarcia migawki i to zarówno ręczny jak i elektroniczny wynosi 1/8000s (1/6000s elektronicznie i 1/4000s ręcznie), minimalny czas synchronizacji z lampą błyskową wynosi 1/250s (1/200s), przy czym w RTS III można jeszcze ustawić ręcznie czas 1/125s, aparat ten wyposażono w drugi spust migawki do kadru pionowego (w AX tylko jeden) i większą korekcję optyczną wizjera, który ma też większe pole widzenia obejmujące 100% pola widzenia obiektywu (AX 95%), nie wygląda też, żeby AX miał słynną ceramiczną płytkę podciśnieniową RTSa. AX jest więc jakby zubożony o niektóre „profesjonalne” parametry, które pozostawała wtedy zarezerwowana dla RTSa III. Specyfikacja Typ: lustrzanka małoobrazkowa z automatycznym nastawianiem ostrości Migawka: elektroniczna o przebiegu pionowym, czasy pracy AUTO (Av i P) 32s - 1/6000s, (Tv) 4s - 1/4000s, MANUAL 4s - 1/4000s, B, synchronizacja z lampą błyskową 1/200s Nastawianie ostrości: cztery tryby: automatyczny pojedynczy, automatyczny ciągły (przewidujący), makro i ręczny System automatycznego ogniskowania: ABF - przesuwający płaszczyznę filmu, sterowanie detektorami fazowymi, czułość 2 - 21 EV, pomocnicze źródło oświetlenia Pomiar światła: integralny z uwypukleniem środka i punktowy Ustawianie ekspozycji: preselekcja przesłony, preselekcja czasu, pełny program, ręczne Czułość pomiaru światła: dla pomiaru integralnego z uwypukleniem środka 0 - 21 EV, dla pomiaru punktowego 3 - 21 EV Blokada ekspozycji: według pomiaru z płaszczyzny filmu Kompensacja ekspozycji: +/- 2 EV co 1/3 EV Autobracketing: 3 zdjęcia co 1/2 EV lub 1 EV Wizjer: typu high-eyepoint, 95% pola widzenia obiektywu, powiększenie 7x (50 mm, na nieskończoność, -1 dioptrii) Korekcja wizjera: pokrętłem +0,5 do -2 dioptrii, możliwość zamontowania dowolnej soczewki Napęd: tryb pojedynczy, tryb ciągły wolny - ok 3 kl./s, ciągły szybki - ok. 5 kl./s, tryb samowyzwalacza krótki ok. 2s, długi ok. 10s, wielokrotna ekspozycja Zasilanie: 1 litowa bateria 2CR5, ok. 50 rolek 36-kl. Współpraca zewnętrzna: gniazdo na wężyk spustowy, na kabel lampy błyskowej, sanki z dedykacją TLA (CONTAX), gniazdo zasilania zewnętrznego Wymiary i masa: 162 mm (szer.) x 123,5 mm (wys.) x 72 mm (głęb.), 1080 g (bez baterii) data dodania: 11-03-2012
godzina dodania: 22:21
odsłon: 13254
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Canon EOS C50 – pierwsza kamera z serii Cinema EOS z trybem open gate - dla profesjonalistów z branży kreatywnej
Sigma 135 mm f/1,4 DG | Art - pierwszy na świecie obiektyw 135 mm z AF o jasności f/1,4 - cena i dostępność
Sony FX2 to kompaktowa kamera serii Cinema Line dla twórców z zacięciem fotograficznym - cena i dostępność
![]() Autoportret świąteczny od kuchni - PRO STUFF i Łukasz Pietrzak - przerwa wakacyjna do 15 stycznia Wraz z Foto-Kurierem 12/25 rozpoczynamy kolejny cykl porad fotograficznych pt. "Kulisy jednego zdjęcia" przygotowany wraz z firmą PRO STUFF. Tym razem będzie to autoportret świąteczny od kuchni w wykonaniu Łukasza Pietrzaka, który wraz z nami i marką PRO STUFF życzy Państwu zdrowych, spokojnych, rodzinnych i zawsze ostrych w kadrze Świąt Bożego Narodzenia oraz samych udanych kadrów w 2026 r. Przy okazji informujemy, że w tym roku przerwa Świąteczna w Foto-Kurierze zakończy się 15 stycznia 2026 r. Wszelkie zamówienia będziemy realizować sukcesywnie. Dziękujemy za cierpliwość. DO SIEGO ROKU. ![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - dostępne on-line Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 (numer 43) poświęcone aparatom dostępne jest on-line. Od 23 grudnia powinno być obecne w salonach prasowych, do niektórych zostało już wysłane, ale póki co króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce - realizacja po 15 stycznia), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. ![]() Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych i on-line Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych (Fotoforma i Foto-Plus) oraz on-line w naszym e-kiosku. Zachęcamy do przejrzenia i zainspirowania się zdjęciami i pozostałymi tekstami. Polecamy też nowy dział "Kulisy jednej fotografii", w którym spotkają się państwo z historią powstania świątecznego autoportretu Łukasza Pietrzaka. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
||||||||