testowe Fujifilm X-S1 vs FinePix HS30 EXR - Pojedynek superzoomów
Prawie 3 miesiące po premierze aparatu Fujifilm X-10 (1.09.2011) firma Fujifilm zapowiedziała (24.11.2011) wprowadzenie na rynek modelu X-S1, aparatu z tą samą matrycą co model X-10 (test w FK 11/2011). Minęły kolejne prawie 3 miesiące i zapowiedziano (5.01.2012) wprowadzenie aparatu Fujifilm FinePix HS30EXR o prawie identycznych parametrach jak X-S1, lecz nieco tańszego. W naszym teście sprawdzamy jak bardzo to „prawie” robi różnicę i czy w ogóle ją robi.
![]()
Od zewnątrz, ergonomia, estetyka Już pierwsze spojrzenie na aparat X-S1 sprawia, że mamy wrażenie, że obcujemy z konstrukcją niezwykle solidną. Cały korpus aparatu wyłożono od zewnątrz gumowaną okładziną imitującą skórę. Jej chropowata struktura sprawia, że aparat dobrze leży w ręku i nie wyślizguje się.
![]() Zdjęcie z sesji zdjęciowej modelu X-1 Pro wykonane Fujifilm X-S1 ma maksymalną wielkość dla 300 dpi 25,4×33,87 cm. Szeroki zakres zooma optycznego przydaje się w ciasnych pomieszczeniach (24 mm umożliwiło objęcie wnętrza salonki Bieruta), a jednocześnie umożliwia maksymalne zbliżenie się do modelu bez konieczności zakłócania sesji zdjęciowej.
Producent zadbał o to, żeby wszelkie otwory takie jak: gniazdo kart pamięci, pokrywa komory akumulatora oraz elementy zewnętrzne tubusu obiektywu miały dodatkowe uszczelki. To wszystko przyczynia się do tego, że mamy konstrukcję odporną na kurz i wilgoć, którą można łatwo wykorzystać podczas podróży.
![]() Panorama wykonana aparatem HS30EXR na szczycie góry Tamai w okolicach Ravascletto. Rozdzielczość pliku wynosi 3840×1080 pikseli, co umożliwia wykonanie powiększenia o wymiarach 32,5×9,1 cm dla 300 dpi.
HS30EXR jest mniejszy od modelu X-S1, nie ma tylu uszczelnień i jest nieco delikatniejszej konstrukcji od starszego brata. Zasadnicza różnica polega na tym, że górnej części korpus HS30 nie wyłożono gumową okładziną. HS30 pomimo swoich mniejszych wymiarów, podobnie jak X-S1, dobrze leży w ręku.
![]() Przy fotografowaniu w dobrych warunkach oświetleniowych poziom szumów jest akceptowalny nawet przy ISO 3200. Powyżej tych wartości zanik szczegółów jest już dość wyraźny, a pliki rejestrowane są w mniejszych rozdzielczościach.
Bez wątpienia osoby o dużych dłoniach, częściej będą sięgały po X-S1 nie tylko ze względy na wymiary korpusu, ale i na wygodniejszą obsługę pierścienia zmiany ogniskowej obiektywu...
pełny tekst artykułu znajduje się w Wydaniu Specjalnym 1/2012 >>> data dodania: 11-07-2012
godzina dodania: 13:35
odsłon: 12987
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych i on-line Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych (Fotoforma i Foto-Plus) oraz on-line w naszym e-kiosku. Zachęcamy do przejrzenia i zainspirowania się zdjęciami i pozostałymi tekstami. Polecamy też nowy dział "Kulisy jednej fotografii", w którym spotkają się państwo z historią powstania świątecznego autoportretu Łukasza Pietrzaka. ![]() PARIS PHOTO 2025 - światowe święto fotografii Zgodnie z coroczną już tradycją, rozpoczynamy podsumowanie 28. międzynarodowych targów fotograficznych Paris Photo 2025 od kilku ważnych liczb: 222 wystawców z 33 krajów, w tym 179 galerii i 43 wydawców, ok. 75 000 odwiedzających i milionowe kontrakty, o których liczbie i wartości wiedzą jedynie ci, którzy pieniądze wydali lub je dostali. Marta Darowska i Tadeusz Koniarz od lat relacjonują tę największą imprezę fotograficzną dla Państwa. Tak jest też i tym razem. Spoglądamy na Paris Photo ich oczami. ![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - prezentujemy okładkę Przed Państwem okładka 43. Wydania Specjalnego Foto-Kuriera 2/25 poświęconego aparatom. Jednak zanim Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 pt. "Aparaty" ujrzy światło dzienne, a będzie to szybciej niż niektórym się wydaje, króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
||||||||