testowe Czułość, dynamika i plastyka - Sony A7S
7 kwietnia 2014 r. firma Sony poinformowała o poszerzeniu linii pełnoklatowych bezlusterkowców. Tym razem do wprowadzonych wcześniej modeli A7R i A7 dołączył 12-milionowy Sony A7S. Jest przeznaczony dla zaawansowanych fotografów i filmowców. Wyróżnia się nadzwyczajną czułością (do ISO 409 600), niskim poziomem szumu oraz możliwością rejestracji obrazu filmowego w technologii 4K (QFHD: 3840×2160). Tym razem to on właśnie trafił pod nasze testowe strzechy.
Od zewnątrz – ergonomia, estetyka Mimo że model A7S jest najmniejszym na świecie (126,9×94,4×48,2 mm) pełnoklatkowym (23,8×35,6 mm) korpusem bezlusterkowca, odznacza się bardzo dobrą ergonomią i niezwykle solidnym wykonaniem.
![]() Jest to trzeci z serii pełnoklatkowy bezlusterkowiec z rodziny 7 (po pokazanych w październiku 2013 r. modelach A7 i A7R), ale przy zachowaniu tych samych wymiarów zewnętrznych jest jednocześnie najcięższym z tych modeli.
![]() Sony A7S + obiektyw FE 70-200 mm f/4 G OSS, 1/160 s, ISO 100, f/4, f=35 mm
Choć trzeba przyznać, że masa korpusu wynosząca 446 g to raczej waga piórkowa w porównaniu z masą pełnoklatkowych lustrzanek, co bez wątpienia dla wielu będzie sporą zaletą tego modelu.
![]()
Korpus aparatu wykonany został ze stopu metalu i jest dość solidny, a wszystkie pokrętła poruszają się bez zarzutu, z wyraźnym zaznaczeniem zmiany położenia. Aparat jest tak niski, że osoby o dość dużych dłoniach będą miały trudność w objęciu go całą dłonią. Niemniej, pomimo tego, trzy górne palce w połączeniu z kciukiem komfortowo utrzymają go w dłoni. Dla tych, którym to nie wystarcza przewidziano dodatkowy grip.
![]() Sony A7S + obiektyw 35 mm f/2,8; 1/250 s, ISO 100, f/3,2, f=35 mm
Korzystaliśmy z niego w połączeniu z A7R i ogólne wrażenia są pozytywne. Prawa strona aparatu pokryta jest, wokół uchwytu, gumowaną okładziną imitującą skórę, która zapobiega wyślizgnięciu się korpusu z ręki. W uchwycie po prawej stronie umieszczono przycisk nagrywania, który jednoznacznie uruchamia tryb filmowania. W tylnej części korpusu znalazł miejsce uchylny (góra/dół) ekran LCD, ale oczywiście szkoda, że nie został on osadzony na przegubie. Cały test przedstawiamy w wydaniu Foto-Kuriera 12/2014, aktualnie w sprzedaży. Całe wydanie możesz przejrzeć tutaj nie wychodząc z domu! data dodania: 21-01-2015
godzina dodania: 13:05
odsłon: 3480
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Sztuka Fotografii - konkurs w ramach XIII Jurajskiego Festiwalu Fotograficzego - pula nagród ok. 10 tys. zł Wraz z zapisami na XIII Jurajski Festiwal Fotograficzny (27.02-1.03.2026) ogłoszono ogólnopolski konkurs fotograficzny (przyjmowanie prac do 1 lutego 2026 r. do godziny 23.59), którego tematem jest: „SZTUKA FOTOGRAFII”. Zgłoszenia na konkurs są bezpłatne, a do wygrania jest pula nagród w wysokości ok. 10 tys. zł. Foto-Kurier został jednym z partnerów medialnych wydarzenia i wrzystkie zgłoszenia będą przyjmowane przez nasz serwis przez zakładkę "Sztuka Fotografii". ![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
||||||||