testowe Poza programem
Autor wystawy: Zbiorowa
Do kiedy: 10.02.2013 Miejsce prezentacji: Galeria Muzeum Staszica Ulica: Browarna 18 , Miasto: Piła, Prace prezentowane na wystawie zrealizowane zostały w II Pracowni fotografii Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, prowadzonej przez adiunkta Jarosława Klupsia. W wystawie udział biorą: Grzegorz Bibro, Paweł Jaśkiewicz, Kamila Kobierzyńska, Agata Łakińska, Tomasz Pilarski, Róża Smółka, Wojciech Ulman i Paweł Wawrzyniak. Wernisaż: 4.01.2012 (piątek), godz. 18 fot. Paweł WawrzyniakOd kilku lat, wraz ze zmianami w metodach fotograficznego obrazowania, pracownia, pozostając miejscem wspólnych działań, ewoluuje w kierunku miejsca twórczych eksperymentów. Odkąd większość studentów podejmuje naukę fotografii bez znajomości tradycyjnych procesów, pracownia daje możliwość nie tylko poznania tych metod, ale często umożliwia studentom znalezienie się w roli pionierów fotografii - poprzez doświadczenia bliskie rysunkom fotogenicznym Talbota, czy zjawisku camera obscura. „Dawny instrument muzyczny wymaga od muzyka szczerości” - powiedziała niedawno jedna z pianistek szopenowskich o fortepianie Erarda z 1849 roku. Choć dawne metody obrazowania piętrzą dziś liczne trudności warsztatowe i wątpliwy wydaje się sens stosowania ich współcześnie, prace realizowane dziś w II Pracowni fotografii UAP pokazują, że procesy te mogą stanowić rodzaj nowego doświadczenia - pobudzającego do szerszego myślenia o „zdejmowaniu obrazów z natury” (Talbot), eksperymentowania z niezwykłym (a jednak!) medium czy badania jego możliwości, w miejsce łatwego naśladownictwa albo stylizacji. ![]() fot. Wojciech Ulman Wystawa „Poza programem” prezentuje wybrane prace studentów pierwszego roku, będące próbą penetracji możliwości fotografii jako medium o autonomicznym rodowodzie, a przede wszystkim fascynującym zjawisku. Sądzę, że stanowić może zaskakujące urzeczywistnienie słów Edgara Allana Poe’go, wypowiedzianych na temat fotografii w 1840 roku, czyli rok po jej ogłoszeniu: „Na dzień dzisiejszy konsekwencje każdego wynalazku znacznie przekraczają najdziksze nawet przewidywania ludzi obdarzonych bujną wyobraźnią”. Jarosław Klupś fot. Kamila KobierzyńskaKamila Kobierzyńska - Siedem razy spadłam z konia Cykl fotografii został wykonany aparatem zrobionym z pudełka po zapałkach, w którym umieściłam kolorowy negatyw. Następnie przymocowałam aparat do toczka eździeckiego i ruszyłam w nieznane rejony fotografii otworkowej. Paweł Wawrzyniak - Niepewność zdarzeń Czy istnieją granice naszej pamięci? Co pamiętamy, a co jest tylko wyobrażeniem o tym, co przeżyliśmy? Te zdjęcia to próba dotarcia do prawdy o przeszłości. Fotografia jest płaszczyzną poszukiwania własnej tożsamości, szukaniem kontaktu z człowiekiem, miejscem, chwilą. Paweł Jaśkiewicz Zdjęcia są prostym opowiadaniem o miejscach, które są naszą codzienną rzeczywistością, w których spędzamy większość czasu. Skupiłem uwagę na miejscach pracy i naszych spotkań, które pokazałem z nietypowego punktu widzenia. Do realizacji pracy wykorzystałem kolorowe negatywy oraz niewielką, ledwo zauważalną kamerę obskurę mocowaną do sufitu. Wojciech Ulman - Rozpad Prace zostały wykonane techniką luksografii. Proces polegał na przetworzeniu naświetlonego wcześniej materiału celuloidowego, ingerencję w strukturę. Dążyłem do uzyskania abstrakcyjnej formy i struktury obrazu poprzez destrukcję błony fotograficznej. Tym samym pozbawiłem ją swej pierwotnej funkcji nośnika danych - deformując obraz przeszłości. Grzegorz Bibro - Ustami „Ustami” to cykl portretów wykonanych metodą otworkową z użyciem ust (błona fotograficzna 35 mm). To intymny sposób robienia zdjęć, ponieważ fotograf niejako staje się „aparatem”, świadomie rezygnując z możliwości chowania się za pudełkiem na korzyść niezapośredniczonego kontaktu z fotografowanymi. Prace powstały geście zbliżonym do pocałunku. (…) Ciało jest tu nie tylko tym, co przedstawiane, pokazywane, ale również przedstawiające. Tomasz Pilarski - Obscura ritu Z zestawu zdjęć naświetlonych na błonach fotograficznych złożyłem animację. Podczas pracy ustawiłem modela i naświetlałem pojedynczo każdą klatkę, do realizacji dźwięku towarzyszącego animacji użyłem miski i puszki po czekoladkach. Zależało mi na stworzeniu brudnego, dziwnego klimatu rytuału powtarzanego jak mantra, który wprowadza widza w nie do końca komfortową sytuację. … bo cóż ten ktoś wyprawia na tym krześle i czemu lampa świeci na mnie, a nie na niego? data dodania: 02-01-2013
godzina dodania: 02:02
powrót na stronę główną »
Zobacz także:
Canon Solution - CEZAMAT Politechniki Warszawskiej - Tarcza Wschód i najnowsze technologie w służbie ludności
Pakiet 1/25 - tylko w salonach EMPIK i na empik.com - lista salonów EMPIK z Foto-Kurierem na półkach
![]() Foto-Kurier - FK 11/25 on-line w naszym e-kiosku - wkrótce w najlepszych salonach prasowych Foto-Kurier 11/25 dostępny również on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie autorstwa Leszka Wygachiewicza, które prezentujemy w dziale Najlepsze z Najlepszych w środku wydania. Powstało z 2032 zdjęć składowych i przedstawia głowę szerszenią. W środku też testy, opisy Canona R6 Mark III i Nikona ZR oraz testy Canona 85 mm f/1,4L VCM, Panasonica Lumix S1RII, Tamrona 16-30 mm f/2,8 oraz Sony FE 100 mm f/2,8 GM. Jak zwykle jest co poczytać i czym się zainspirować. Zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 10/25, który jeszcze przez kilka dni będzie królował w najlepszych salonach prasowych. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród przekracza 21 tys. złotych - dołącz w dowolnym momencie Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. ![]() Nikon F65 - poręczny, w rozsądnej cenie Najnowszą lustrzankę Nikona oznaczono symbolem F65. Jest to jedynie udoskonalony amatorski model Nikona F60. Pozostano przy niezmienionej stylistyce korpusu, a nowe elementy to... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
||||||||