|
|
Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj zdjęcie
Wydrukuj zdjęcie
|
Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA
|
|
Autor wystawy: Ryszard Horowitz
Do kiedy: 15.10.2017
Miejsce prezentacji: Galeria Rabbithole art room
Ulica: Poznańska 15 , Miasto: Warszawa,
Wizja wyprzedziła epokę
W erze, kiedy w fotografii niepodzielnie panowała błona światłoczuła, retusze wykonywano ołówkiem na negatywie, a do uzyskania oczekiwanego efektu konieczna była znajomość fotochemii, Ryszardowi Horowitzowi udało się przekroczyć ograniczenia epoki i osiągnąć rezultaty – jak na lata 80. – niezwykłe. Dosłownie, fotografie mistrza z kultowej kampanii dla Forda Vignale wyglądały jak żywo wyjęte z programu graficznego. Sęk w tym, że fotografia lat 80. ubiegłego wieku nie znała pojęcia cyfrowej obróbki zdjęć (pierwsza wersja oprogramowania Adobe zadebiutowała dopiero w 1988 r.), a fotografie do sesji Vignale powstały bez użycia komputera.
Fotografie Horovitza nie utrwalały zastanej rzeczywistości, ale kreowały nową, stanowiąc ekspresję surrealistycznych wizji, niczym z obrazów Salvadora Dali. Można się o tym przekonać, oglądając choćby wspomnianą kampanię reklamową samochodów dla koncernu Ford USA. To jedna z ważniejszych realizacji w dorobku artysty, która przyniosła mu prestiżową nagrodę Gold Caddy, koncernowi Ford zaś duży sukces komercyjny.
Dwie rocznice i nagroda
Mija 50 lat od otwarcia własnego studia fotograficznego w Nowym Yorku przez Horowitza i 35 lat od otrzymania przez niego nagrody Gold Caddy. W październiku tego roku zaś artysta zostanie uroczyście wprowadzony do International Photography Hall of Fame w USA. To szczególne wyróżnienie, doceniające twórców za ich znaczący wkład w rozwój fotografii.
Wydarzenia te zainspirowały Ford Polska do zaproszenia Ryszarda Horowitza do współpracy przy nowej sesji zdjęciowej swoich aut, stanowiącej kontynuację kampanii z lat 80. Zostały na niej utrwalone cztery modele pojazdów marki Ford z ekskluzywnej linii Vignale – Mondeo, Kuga, S-Max i Edge. Podczas projektu, fotograf pracował na sprzęcie firmy Canon, która jest partnerem technologicznym projektu.
Wystawa trojga nazwisk
Efekty tej współpracy, razem ze zdjęciami z nagrodzonej kampanii z ubiegłego wieku, złożą się na wyjątkową wystawę prac Ryszarda Horowitza pod nazwą „Horowitz Ford Vignale”. Będzie ją można oglądać w galerii Rabbithole art room w Warszawie od 29 września.
„Jestem przekonana, że wystawa stanie się znaczącym i komentowanym wydarzeniem artystycznym. Tym bardziej, że obok prac nowych, będzie można na niej obejrzeć nigdy w Polsce nie prezentowane fotografie artysty z kultowej już kampanii dla Forda” – mówi Joanna Stankiewicz, Corporate & Marketing Communications Manager, Canon Polska. „Horowitz to nie tylko nazwisko wybitnego fotografa, ale dziś to przede wszystkim światowej klasy marka. Jednocześnie wiemy, że artysta od lat pracuje na sprzęcie Canon i dlatego tytuł partnera technologicznego całego przedsięwzięcia był dla nas kwestią niemal naturalną. Jesteśmy dumni, że Ryszard Horowitz kontynuację działań dla Forda przygotował przy użyciu sprzętu naszej marki” – dodaje Joanna Stankiewicz.
Wystawa będzie dostępna dla zwiedzających od 29 września do 15 października w galerii Rabbithole art room, przy ul. Poznańskiej 15 w Warszawie. Zdjęcia wystawowe zostały wydrukowane na ploterze graficznym Canon imagePROGRAF.
data dodania: 15-09-2017
godzina dodania: 12:40
powrót na stronę główną »
Szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży
Foto-Kurier 4/24 wysłany do prenumeratorów i on-line
Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera 4/24
Foto-Kurier 3/24 w najlepszych salonach prasowych i on-line
Zdrowych i wesołych, spędzonych w rodzinnym gronie Świąt Wielkanocnych.
Zdjęcie nie jest warte życia - Piotr Biegaj - historia, którą warto przeczytać do końca
Foto-Kurier 3/24 dostępny on-line
Foto-Kuriera 1-2/24 przed Wami - w najlepszych salonach prasowych i on-line
Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera 3/24
Kalendarz Lavazza 2024 - zdjęcia z sesji zdjęciowych do kalendarza oraz same karty kalendarza
CANON EMEA AMBASSADOR - aż osiem osób z Polski
Foto-Kurier 1-2/24 on-line, wkrótce w salonach prasowych
Albumy do lamusa: aż 86% osób - według raportu firmy Epson - ma albumy ze zdjęciami, do których… nie zagląda
Okładka Foto-Kuriera 1-2/24 przed Wami
Foto-Kurier 12/23 w najlepszych salonach prasowych i on-line
Specjalna nagroda dla polskiego dystrybutora SIGMA
Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku - przerwa świąteczna do 7 stycznia
Kalendarz Foto-Kuriera 2024 - do bezpłatnego pobrania
Foto-Kurier 12/23 wysłany do prenumeratorów - szukaj też w najlepszych salonach prasowych
Foto-Kurier 11/23 w najlepszych salonach prasowych i on-line
Szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży
Bazując na danych publikowanych w raportach CIPA (Camera
& Imaging Product Association, patrz wykres), ogłoszonych 1 kwietnia
2024 roku, można powiedzieć, że na świecie w 2023 r. sprzedano ok.
7,72 mln aparatów cyfrowych, z czego aż 5,99 miliona stanowiły aparaty
z wymienną optyką (bezlusterkowce i lustrzanki), ale co ważniejsze,
rozpatrując japoński rok finansowy (od marca do marca) jest realna
szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży.
Wygraj 2500 euro w EISA MAESTRO 2024 - konkurs „Sport i gry” tylko do 8 maja
Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda
wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu
foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki
o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy
korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla
internetu” („Save for web”).
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024
Polityka plików cookies |
|
|