W każdym niemal aparacie fotograficznym a na pewno w Olku 410 jest możliwa kompensata ekspozycji na plus albo na minus. Powinna Pani ekspozycję (naświetlenie) lekko niedoświetlić. Być może problem w przepalonym śniegu leży po stronie zbyt intensywnej obróbki bo przecież zdjęcia z samolotu wychodzą lekko za mgiełką (ze zbyt małym kontrastem) i na pewno je Pani obrabiała pod tym kątem.
Nie podzielam Pani zdania. Sam fotografuję z samolotu i staram się uwzględniać szybko zmieniające się warunki. Proszę pomyśleć o fotografach wojennych i reporterach relacjonujących gorące wydarzenia a wtedy nie uzna Pani wygodnego fotelu w samolocie za niewygodny dla zmiany ustawień ekspozycji.
no tak...cały czas ćwiczę...i staram się...i dzięki...
PS...a na tym forum...które fotki z samolotu ...to...wzorzec?...jestem tutaj do kilku dni i nie mogę się odnaleźć...
Ale trudne zadanie mi Pani dała. Niestety nie mam czasu na szukanie ale proszę spróbować poszukać wśród zdjęć najwyżej ocenianych albo w galeriach tematycznych. Gdy się na coś natknę podrzucę linka.
I to i tamto ma swój urok. I jedno i drugie potrzebuje innych nastaw aparatu. Gdy białych stref jest za mało ekspozycję trzeba niedoświetlić a gdy tych stref jest dużo trzeba prześwietlić czasem nawet o jedną działkę ekspozycji.
..no cóż...zobaczymy następnym razem...jak załapię się na miejsce przy oknie i czyste szyby...eksperymentować sobie będę z przyjemnością...i dzięki za cenne uwagi...i pozdrawiam...
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024