testowe Sony Venice 2 - Sony zaczyna szkolić studentów ze szkół filmowych w EuropieSłuchacze szkoły filmowej AMA Film Academy z Warszawy, w połowie lutego, mieli okazję poznać bliżej najnowsze kamery Sony z serii Cinema Line. Byli to słuchacze I roku kierunku Camera Light. Zajęcia, w warszawskim oddziale ATM System, prowadził Marcin Pabiniak.Wśród sprzętu, z którym mieli okazję zapoznać się studenci były przede wszystkim kamery: filmowa, Sony VENICE 2 wraz z rozszerzeniem Sony Extension System 2 (Rialto 2), kamera newsowa oraz dokumentalna 6K, FX9, kamera 4K full frame, FX3 oraz najnowsze dziecko w formacie APS-C, FX30.
Sony Venice 2
AMA Film Academy to nastawiona na praktykę szkoła kształcąca w nowych zawodach filmowych. Została założona przez Piotra Lenara – autora zdjęć filmowych o bogatym dorobku artystycznym. Szkoła ma siedziby w Krakowie i w Warszawie. Program nauczania ewoluuje w miarę pojawiania się nowych trendów i technologii filmowych.
Gwiazdą tego spotkania była kamera Sony VENICE 2 z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu CMOS 8,6K (8640 × 5760) z 16-stopniowym zakresem dynamiki tonalnej i funkcją dwóch bazowych czułości ISO – 800 i 3200 - pozwalającą na pracę w szerokim zakresie warunków oświetleniowych. Ze względu na swoje parametry kamera jest ceniona przez wielu uznanych twórców na całym świecie – przy jej pomocy powstało m.in. wiele hollywoodzkich blockbusterów, jak najnowsze Top Gun Maverick czy Avatar: Way of the Water. VENICE 2 na warsztatach towarzyszyło Rialto 2, inaczej Sony Extension System 2 czyli unikalny systemem umożliwiający odłączenie bloku przetwornika od korpusu kamery za pomocą kabla o długości nawet do 12 m i to bez żadnej straty jakości rejestrowanego obrazu.
Sony PWX-FX9 - wyposażona w pełnoklatkową matrycę CMOS Exmor R 6K zapewnia nagrywanie w rozdzielczości DCI 4K, UHD i HD. FX9 ma podstawową czułość ISO 800, zaś wtórną ISO 4000. Można nagrywać filmy w przyśpieszonym lub zwolnionym tempie wybierając żądaną liczbę klatek na sekundę od 1 do 60 kl./s. System Fast Hybrid AF daje szybkość, płynność i dokładność śledzenia obiektów. Zaś technologia przetwarzania koloru S-Cinetone gwarantuje bogactwo barw w środku zakresu i większą płynność przejść tonalnych. Kolejne urządzenie z serii Cinema Line prezentowane podczas zajęć to - Sony ILME – FX3. Ta mała, pełnoklatkowa kamera z trybem nagrywania obrazu 4K (QFHD) z szybkością 120 kl./s i ponad 15-krotnym zakresem dynamicznym oferuje systemy Fast Hybrid AF i Real-time Eye AF oraz przetwarzania koloru S-Cinetone. Ostatnia z prezentowanych kamer to wyposażona w wiele profesjonalnych rozwiązań - Sony ILME-FX30. Przetwornik obrazu CMOS Exmor R™ APS-C (formatu Super 35) o rozdzielczości 20,1 megapiksela oferuje dwie bazowe wartości ISO (800/2500), dzięki czemu zapewnia wysoką czułość, niski poziom zakłóceń i ponad 14-stopniowy zakres dynamiki tonalnej.
data dodania: 23-03-2023
godzina dodania: 10:00
odsłon: 1560 powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Nowa seria smartfonów Samsung Galaxy S23, najprawdopodobniej z najbardziej zaawansowanym systemem do fotografowania
Fotorozmowy - papiery MAXIMA, Frontiery, fotografia halogenosrebrowa Fujifilm to koncern mający w swojej ofercie m.in. produkty z zakresu medycyny, poligrafii jak i fotografii. Te ostatnie są oczywiście dla nas najważniejsze, ale i te z dziedzin medycyny, jak chociażby cyfrowe aparaty rentgenowskie, czy też wszelkiego rodzaju urządzenia drukujące nie mogą być dla fotografa profesjonalnego, a nawet entuzjasty fotograficznego obojętne. Coraz częściej mamy do czynienia z wydrukami cyfrowymi, ale w dalszym ciągu te tradycyjne, bazujące na materiałach światłoczułych, są nadal niezwykle ważne w portfolio sprzedażowym firmy Fujifilm. Szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży Bazując na danych publikowanych w raportach CIPA (Camera & Imaging Product Association, patrz wykres), ogłoszonych 1 kwietnia 2024 roku, można powiedzieć, że na świecie w 2023 r. sprzedano ok. 7,72 mln aparatów cyfrowych, z czego aż 5,99 miliona stanowiły aparaty z wymienną optyką (bezlusterkowce i lustrzanki), ale co ważniejsze, rozpatrując japoński rok finansowy (od marca do marca) jest realna szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży. SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |