testowe ![]() Sony Venice 2 - Sony zaczyna szkolić studentów ze szkół filmowych w Europie![]() ![]() Słuchacze szkoły filmowej AMA Film Academy z Warszawy, w połowie lutego, mieli okazję poznać bliżej najnowsze kamery Sony z serii Cinema Line. Byli to słuchacze I roku kierunku Camera Light. Zajęcia, w warszawskim oddziale ATM System, prowadził Marcin Pabiniak.Wśród sprzętu, z którym mieli okazję zapoznać się studenci były przede wszystkim kamery: filmowa, Sony VENICE 2 wraz z rozszerzeniem Sony Extension System 2 (Rialto 2), kamera newsowa oraz dokumentalna 6K, FX9, kamera 4K full frame, FX3 oraz najnowsze dziecko w formacie APS-C, FX30.
![]() Sony Venice 2
![]()
AMA Film Academy to nastawiona na praktykę szkoła kształcąca w nowych zawodach filmowych. Została założona przez Piotra Lenara – autora zdjęć filmowych o bogatym dorobku artystycznym. Szkoła ma siedziby w Krakowie i w Warszawie. Program nauczania ewoluuje w miarę pojawiania się nowych trendów i technologii filmowych.
![]()
![]()
![]()
Gwiazdą tego spotkania była kamera Sony VENICE 2 z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu CMOS 8,6K (8640 × 5760) z 16-stopniowym zakresem dynamiki tonalnej i funkcją dwóch bazowych czułości ISO – 800 i 3200 - pozwalającą na pracę w szerokim zakresie warunków oświetleniowych. Ze względu na swoje parametry kamera jest ceniona przez wielu uznanych twórców na całym świecie – przy jej pomocy powstało m.in. wiele hollywoodzkich blockbusterów, jak najnowsze Top Gun Maverick czy Avatar: Way of the Water. VENICE 2 na warsztatach towarzyszyło Rialto 2, inaczej Sony Extension System 2 czyli unikalny systemem umożliwiający odłączenie bloku przetwornika od korpusu kamery za pomocą kabla o długości nawet do 12 m i to bez żadnej straty jakości rejestrowanego obrazu.
![]() Sony PWX-FX9 - wyposażona w pełnoklatkową matrycę CMOS Exmor R 6K zapewnia nagrywanie w rozdzielczości DCI 4K, UHD i HD. FX9 ma podstawową czułość ISO 800, zaś wtórną ISO 4000. Można nagrywać filmy w przyśpieszonym lub zwolnionym tempie wybierając żądaną liczbę klatek na sekundę od 1 do 60 kl./s. System Fast Hybrid AF daje szybkość, płynność i dokładność śledzenia obiektów. Zaś technologia przetwarzania koloru S-Cinetone gwarantuje bogactwo barw w środku zakresu i większą płynność przejść tonalnych. Kolejne urządzenie z serii Cinema Line prezentowane podczas zajęć to - Sony ILME – FX3. Ta mała, pełnoklatkowa kamera z trybem nagrywania obrazu 4K (QFHD) z szybkością 120 kl./s i ponad 15-krotnym zakresem dynamicznym oferuje systemy Fast Hybrid AF i Real-time Eye AF oraz przetwarzania koloru S-Cinetone. Ostatnia z prezentowanych kamer to wyposażona w wiele profesjonalnych rozwiązań - Sony ILME-FX30. Przetwornik obrazu CMOS Exmor R™ APS-C (formatu Super 35) o rozdzielczości 20,1 megapiksela oferuje dwie bazowe wartości ISO (800/2500), dzięki czemu zapewnia wysoką czułość, niski poziom zakłóceń i ponad 14-stopniowy zakres dynamiki tonalnej.
data dodania: 23-03-2023
godzina dodania: 10:00
odsłon: 2127 powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Nowa seria smartfonów Samsung Galaxy S23, najprawdopodobniej z najbardziej zaawansowanym systemem do fotografowania
![]() Portret w Kolorze (pion) - Liga Foto-Kuriera - tylko do 22 października 2025 r. Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Piotr Dras, Patrycja Grochowska-Mejer, Pat Kos, Patrycja Łabędzka, Bogusław Wójcikiewicz. Oni już wgrali swoje zdjęcia. Zainspiruj się. Przedłużyliśmy termin przyjmowania zgłoszeń na ten etap Ligi Foto-Kuriera 2025 do końca 22 października 2025 r. Wiemy, że dobry portret w pionie w kolorze to wyzwanie, ale kto jeśli nie TY da radę. Zapraszamy do rywalizacji. Do wygrania, poza satysfakcją, między innymi prompter firmy Ulanzi, kupony rabatowe na wydruki wielkoformatowe na WydrukujFotografie.pl oraz... ![]() Foto-Kurier 10/25 dostępny on-line - wkrótce w najlepszych salonach prasowych Foto-Kurier 10/25 jest już dostępny on-line - w naszym e-kiosku. Okładkę wydania ozdobiło zdjęcie Jana Jaskuły, które w pełnej formie prezentujemy w dziale Najlepsze z Najlepszych w środku numeru. W Foto-Kurierze, oprócz nagrodzonych prac na Grand Press Photo 2025, są też testy Nikkora Z 24-70 mm f/2,8 SII oraz Panasonica Lumix S1 II. Jak zwykle jest co poczytać i czym się zainspirować. Nadal zachęcamy do lektury Foto-Kuriera 8-9/25, który jeszcze przez kilka dni będzie królował w salonach prasowych. ![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II 8 lutego 2023 r. Canon Europe, w blisko cztery lata po premierze Canona RP (patrz test w FK 5/19, nagroda EISA 2019-2020), zaprezentował Canona EOS R8, pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy, najlżejszy w rodzinie Canon EOS R, który odziedziczył wiele technologicznych rozwiązań po bogato wyposażonym modelu Canon EOS R6 Mark II. W publikowanym teście, tam gdzie to ma sens porównujemy testowany model z Canonem EOS RP i Canonem EOS R6 Mark II. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |