Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

DJI Mavic 3, pierwsza odsłona, cena

ciąg dalszy...

 

Mavic 3 przeszkody

 

Ulepszony system wykrywania przeszkód i nawigacji

 

DJI Mavic 3 ma ulepszony system wykrywania przeszkód i nawigacji, aby poprawić i zachować bezpieczeństwo podczas lotu. APAS 5.0 łączy dane wejściowe z sześciu czujników wizyjnych typu rybie oko (360 stopni) i dwóch czujników szerokokątnych, które płynnie i nieprzerwanie wykrywają przeszkody we wszystkich kierunkach i planują bezpieczne trasy lotu nawet w skomplikowanych środowiskach.


Mavic 3 powrót do domu

 

Wielokierunkowy system wykrywania przeszkód ma umożliwić również bardziej intuicyjne śledzenie obiektów dzięki ulepszonej funkcji ActiveTrack 5.0, umożliwiając użytkownikom wykrywanie przeszkód nawet w trybie Normalnym. Poprzednie wersje ActiveTrack umożliwiały kamerze śledzenie obiektu, który poruszał się bezpośrednio w kierunku drona i oddalał się od niego, pozostając w dużej mierze nieruchomym, a także lecąc obok poruszającego się obiektu. ActiveTrack 5.0 ma umożliwić Mavicowi 3 na poruszanie się wraz z obiektem poruszającym się do przodu, do tyłu, w lewo, w prawo i po przekątnej, a także latanie wzdłuż i wokół poruszającego się obiektu. Ponadto, jeśli obiekt porusza się zbyt szybko i chwilowo wyjdzie poza kadr, czujniki w dronie będą nadal "inteligentnie" śledzić i kadrować obiekt i odnajdować go, gdy pojawi się ponownie w kadrze. Te nowe kierunki poruszania się mają umożliwić znacznie płynniejszy i zróżnicowany ruch drona i kamery podczas korzystania z ActiveTrack. Czy tak będzie w rzeczywistości? Życie to zweryfikuje. Opisy tych możliwości trochę przypominają, w założeniach, systemy detekcji i przewidywania ruchu stosowane w aparatch pełnoklatkowych Sony. Z filmów, które można znaleźć w Internecie wynika, że w przypadku Mavica 3 DJI nie zawsze ten system działa najskuteczniej, ale pewnie oprogramowanie to będzie ewoluowało dążąc do osiągnięcia sukcesu zbliżonego do tego co uzyskujemy za pomocą aparatów Sony. W przypisach producenta znajdujemy informację, że system ActiveTrack 5.0 działa najskuteczniej przy dobrych warunkach pogodowych.

 

Mavic 3 przeszkody

Stabilność rejestracji/zawiśnięcia w powietrzu


DJI Mavic 3 jest wyposażony w potężny algorytm pozycjonowania, który poprawia precyzję zawisu dzięki sygnałom z satelitów GPS, GLONASS i BeiDou. Dzięki temu Mavic 3 może szybciej niż kiedykolwiek namierzać sygnały z wielu satelitów. Zwiększona precyzja pozycjonowania sprawia, że Mavic 3 jest mniej podatny na unoszenie się w powietrzu i jest bardziej stabilny podczas fotografowania z długimi czasami ekspozycji i przy tworzeniu timelapsów. Mavic 3 jest wyposażony w inne solidne systemy bezpieczeństwa, które firma DJI wprowadziła jako pionier w celu zapewnienia bezpieczeństwa nieba w erze dronów. Obejmują one geofencing do ostrzegania pilotów dronów, gdy latają w pobliżu wrażliwych lokalizacji, limity wysokości, aby piloci byli świadomi ograniczeń wysokości, oraz system AeroScope Remote ID, który umożliwia władzom identyfikację i monitorowanie dronów we wrażliwych lokalizacjach.

 

Mavic 3 w locie

 

Zintegrowany system AirSense w Mavic 3, po raz pierwszy szeroko wprowadzony w DJI Air 2S, ostrzega pilotów dronów o pobliskich samolotach i helikopterach transmitujących sygnały ADS-B, dzięki czemu mogą szybko polecieć w bezpieczniejsze miejsce. Bez wątpienia stabilność "zawisu" drona w bezruchu w powietrzu to spora zaleta produktów DJI, która już w przypadku DJI Air 2S sprawiała na nas bardzo pozytywne wrażenie. To mocna strona dronów DJI.


Bezpieczny powrót dzięki zaawansowanemu systemowi RTH (Return To Home - powrotu do miejsca startu).

DJI od lat zwiększa bezpieczeństwo dronów DJI, automatycznie kierując drona z powrotem do punktu startowego, jeśli poziom naładowania akumulatora jest krytycznie niski lub utraci połączenie z kontrolerem. Dron w takiej sytuacji wznosi się wystarczająco wysoko, aby ominąć wszelkie przeszkody na swojej drodze powrotnej, odlatuje w linii prostej w kierunku punktu startu i ląduje w punkcie startowym. Mavic 3 aktualizuje i ulepsza ten system, umożliwiając dronowi automatyczne określenie najkrótszej, najbezpieczniejszej i najbardziej energooszczędnej trasy prowadzącej do lądowania w punkcie startowym, ale analizę taką wykonuje już od momentu startu, mierzy prędkość wiatru w obecnym środowisku i oblicza moc potrzebną do powrotu do domu na podstawie prędkości wiatru i drogi powrotnej w czasie rzeczywistym. Dzięki tej analizie użytkownik ma więcej czasu na bezpieczny lot, zanim zostanie uruchomiona funkcja RTH.

 

 

Mavic 3 kontroler pro

 "Inteligentny" kontroler DJI RC Pro umożliwia płynniejsze sterowanie, ma antenę o większej mocy, przystosowaną do transmisji na odległość do 15 km.

 

Zapobieganie utracie sygnału dzięki DJI O3+

 

DJI O3+ to ulepszony system transmisji, który zapewnia stabilną, płynną i wyraźną transmisję wideo nawet w trudnych warunkach, takich jak latanie dronem w środowisku o silnych zakłóceniach sygnału. Z maksymalnym zasięgiem sterowania wynoszącym 15 km (bez przeszkód, bez zakłóceń i zgodny z FCC), O3+ umożliwia Mavic 3 dalsze latanie i przesyła sygnały z większą stabilnością i mniejszym opóźnieniem wideo, umożliwiając pilotowi większy spokój podczas lotu. Mavic 3 to pierwszy dron DJI, który umożliwia transmisję z dużą szybkością klatek na żywo 1080p/60 kl./s. Oznacza to, że widok z kamery jest wyświetlany w rozdzielczości zbliżonej do rzeczywistej rozdzielczości rejestrowanej przez kamerę. O3+ sprawia również, że Mavic 3 lepiej reaguje na działania pilota.


ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 05-01-2022
 
godzina dodania: 13:29
 
odsłon: 1507
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

TEST Canon EOS M50 II - nie tylko dla internetowych twórców - artykuł z Foto-Kuriera 6-7/21
TEST Canon EOS M50 II - nie tylko dla internetowych twórców - artykuł z Foto-Kuriera 6-7/21
TEST Panasonic S1R czyli bezkompromisowe 187 milionów dla wymagających - test z Foto-Kuriera 7/19
TEST Panasonic S1R czyli bezkompromisowe 187 milionów dla wymagających - test z Foto-Kuriera 7/19
Precyzja i prostota Canona EOS R3 w Canonie EOS R5, Canonie EOS R6 i Canonie EOS-1D X Mark III
Precyzja i prostota Canona EOS R3 w Canonie EOS R5, Canonie EOS R6 i Canonie EOS-1D X Mark III




Zdjęcie miesiąca
Kwiecień 2024
zdjęcie miesiąca
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.101) / 0.092

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |