testowe Sony A7C i zmiennoogniskowy obiektyw - najmniejszy i najlżejszy pełnoklatkowy zestaw
15 września 2020 roku firma Sony zaprezentowała trzy nowe produkty: pełnoklatkowy korpus Sony α7C (model ILCE-7C), obiektyw zmiennoogniskowy FE 28–60 mm f/4–5,6 (model SEL2860 - dedykowany jako kitowy do nowego korpusu) i lampę błyskową HVL-F28RM.
![]() Sony A7c + FE 28-60 mm f/4-5,6; par. eksp.: f/5,6; 1/400 s; ISO 20; f=50 mm; fot. K. Patrycy
![]()
Sony α7C to najmniejszy i najlżejszy pełnoklatkowy korpus na świecie z wbudowanym wizjerem elektronicznym. Ten miniaturowy model ma wysokiej klasy system AF oraz możliwość nagrywania filmów o rozdzielczości do 4K. Łącząc go z najmniejszym i najlżejszym na świecie zmiennoogniskowym obiektywem standardowym FE 28-60 mm f/4-5,6, stworzono wyjątkowo poręczny i uniwersalny system pełnoklatkowy. Miniaturową lampę błyskową HVL-F28RM wyposażono, między innymi w "inteligentne" sterowanie światłem w powiązaniu z funkcją wykrywania twarzy przez aparat.
![]() Sony A 6600 (z lewej) i Sony A7c nie różnią się zbytnio wymiarami, ale matryce są już zdecydowanie różne. fot. K. Patrycy - Pragniemy tworzyć najlepsze możliwe narzędzia spełniające potrzeby naszych klientów - mówi Yann Salmon Legagneur, dyrektor ds. marketingu produktu w dziale Digital Imaging Sony Europe. - Nowy korpus Sony α7C i zmiennoogniskowy obiektyw FE 28-60 mm f/4-5,6 łączą wiele najbardziej zaawansowanych technologii Sony w nowatorską konstrukcję będącą najmniejszym i najlżejszym na świecie zestawem pełnoklatkowego aparatu z obiektywem. I choć mieszczą się na dłoni, zapewniają cały potencjał pełnoklatkowego systemu, otwierając przed twórcami mnóstwo nowych możliwości.
![]() Sony A6600 ( z lewej ) i Sony A7c różnią się ekranami LCD. Ten z Sony A7c jest wreszcie osadzony na przegubie. Szkoda, że aparat nie doczekał się mini joysticka analogicznego jak w A7 III, ale być może użytkownikom smartfonów nie będzie on potrzebny. fot. K. Patrycy Sony α7C ma wymiary 124,0 x 71,1 x 59,7 mm i waży 509 g, jest więc równie mały i lekki, jak model APS-C, i zaledwie o 1% cięższy od korpusu Sony α6600.
![]()
Sony α7C: cały potencjał pełnej klatki w miniaturowym korpusie
![]() Sony A7c + obiektyw FE 28-60 mm f/4-5,6 to nowy zestaw kitowy Sony, w zaimprowizowanym studio i na łonie natury.
![]()
Dzięki udoskonalonemu, wbudowanemu w korpus 5-osiowemu systemowi stabilizacji matrycy, zmodernizowanemu modułowi migawki i konstrukcji typu monocoque - stosowanej zazwyczaj w samochodach i samolotach - Sony α7C jest najmniejszym i najlżejszym pełnoklatkowym korpusem na świecie z wbudowanym wizjerem elektronicznym. Mimo tak małych wymiarów obudowy system stabilizacji zapewnia kompensację drgań będącą odpowiednikiem 5 stopni EV, co ułatwia uzyskanie nieporuszonych zdjęć bez statywu.
![]()
Pojemny akumulator NP-FZ100 (ten sam co w A7 III) daje z kolei zapas energii na zrobienie największej na rynkux liczby zdjęć: 740 z użyciem monitora LCD lub 680 z użyciem wizjera. W rezultacie nowy aparat doskonale sprawdzi się również podczas długich sesji zdjęciowych.
![]() Sony A7c + FE 28-60 mm f/4-5,6; par. eksp.: f/5; 1/40 s; ISO 200; f=37 mm; fot. K. Patrycy
Wysoka jakość obrazu z pełnoklatkowego przetwornika
Korpus Sony α7c idealnie nadaje się do fotografowania i filmowania na co dzień, a także do wykonywania portretów i utrwalania obrazów przyrody, sportu, życia ulicy itp. Choć trzeba przyznać, że uchwyt aparatu jest mniej wygodny niż ten w Sony A6600, ale jak to mówią starzy górale - miniaturyzacja kosztuje. Maksymalna czułość w standardowym zakresie wynosi ISO 51 200. Zakres ten można rozszerzyć do ISO 50 - ISO 204 800. Aby zapewnić naturalny wygląd przejść tonalnych, aparat Sony α7C obsługuje również 16-bitowe przetwarzanie i 14-bitowy format wyjściowy RAW.
![]() Sony A6600 (z góry ) i Sony A7c różnią się stopniem wyprofilowania uchwytu z prawej strony korpusu. Sony A6600 ma dodatkowe przyciski funkcyjne C1 i C2, których nie ma w A7 c (na dole zdjęcia). K. Patrycy
Zaawansowany system AF
![]()
Sony α7C ma również system Real-time Eye AF służący do ustawiania ostrości na oko człowieka lub zwierzęcia - szybko i dokładnie. Kiedy włączone jest śledzenie w czasie rzeczywistym (i ustawienie „Priorytet twarzy/oczu w AF”), aparat wykrywa twarz i oko człowieka i z bardzo dużą dokładnością, w czasie rzeczywistym, ustawia na nie ostrość.
![]()
data dodania: 15-09-2020
godzina dodania: 03:00
odsłon: 3358 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
TEST Canon EOS 6D Mark II, czyli budżetowa „pełna klatka” nie tylko dla podróżujących - test z FK 4/18
![]() Najlepsze w 2025 - Liga Foto-Kuriera 2025 - tylko do 18 listopada 2025 r. Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Magda Czerwińska-Mejer, Adam Kot, Maciej Nowak, Marek Nużka, Adam Śliwa, Robert Sic, Ryszard Warchoł. Oni już wgrali swoje zdjęcia. Zainspiruj się. Zapraszamy do rywalizacji. Ze względu na długi weekend listopadowy postanowiliśmy przedłużyć termin przyjmowania zgłoszeń do 18 grudnia 2025 r. (wtorek do końca dnia). To ostatnia Liga Foto-Kuriera w tym roku. Jest o co walczyć. Życzymy najlepszych zdjęć. ![]() Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera - FK 11/25 wkrótce on-line Foto-Kurier 11/25 jest już w drukarni, a wkrótce będzie również on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie autorstwa Leszka Wygachiewicza, które prezentujemy w dziale Najlepsze z Najlepszych w środku wydania. Powstało z 2032 zdjęć składowych i przedstawia głowę szerszenią. W środku też testy, opisy Canona R6 Mark III i Nikona ZR oraz testy Canona 85 mm f/1,4L VCM, Panasonica Lumix S1RII, Tamrona 16-30 mm f/2,8 oraz Sony FE 100 mm f/2,8 GM. Jak zwykle będzie co poczytać i czym się zainspirować. Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 10/25, który jeszcze przez tydzień będzie królował w salonach prasowych. ![]() Canon EOS R6 M III; 32,5 miliona pikseli, Open Gate, nowa jakość - dostępność i cena 6 listopada 2025 r. Canon zaprezentował dwa nowe produkty: aparat Canon EOS R6 Mark III oraz innowacyjny stałoogniskowy obiektyw Canon RF 45 mm f/1,2 STM; oba stworzono z myślą o twórcach, którzy chcą wynieść swoją kreatywność na wyższy poziom. Na kilka dni przed premierą mieliśmy możliwość zapoznania się z nowościami, dzięki czemu prezentujemy najważniejsze cechy Canona EOS R6 M III, a na najnowszym obiektywie skoncentrujemy się przy najbliższej okazji. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||