testowe Sony A7C i zmiennoogniskowy obiektyw - najmniejszy i najlżejszy pełnoklatkowy zestaw
ciąg dalszy...
![]() Zamek w Kiermusach, Sony A7c + FE 28-60 mm f/4-5,6; par. eksp.: f/5,6; 1/400 s; ISO 200; f=50 mm; fot. K. Patrycy
Nowy mechanizm migawki aparatu Sony α7C i ulepszony system przetwarzania obrazu umożliwiają wykonanie zdjęć seryjnych z szybkością do 10 kl./s, ze śledzeniem ostrości i ekspozycji. Zdjęcia seryjne można też wykonywać z szybkością do 8 kl./s, podglądając obraz na żywo w wizjerze lub na monitorze. Dzięki minimalnemu opóźnieniu wyświetlania możliwe jest nawet uchwycenie szybkiego ruchu. Jedna seria może zawierać około 223 obrazów JPEG (Wysoka L), 115 skompresowanych obrazów RAW lub 45 nieskompresowanych obrazów RAW. System AF działa niezawodnie i dokładnie nawet przy jasności -4 EV. Funkcje te ułatwiają dokładne uchwycenie szybko poruszających się obiektów.
![]() Sony A7c + FE 28-60 mm f/4-5,6; wszystkie złącza w aparacie Sony A7c są umiejscowione po lewej stronie. Mamy tu jedno gniazdo kart pamięci i to kolejna różnica w stosunku do A7 III, tym razem na minus. fot. K. Patrycy
Większe możliwości filmowania Indywidualny odczyt wszystkich pikseli pełnoklatkowej matrycy bez ich łączenia w grupy umożliwia uzyskiwanie ponad dwa razy więcej danych, niż potrzeba do utrwalenia obrazu filmowego 4K (QFHD: 3840 x 2160). Dane te są przekształcane poprzez oversampling na materiał 4K o wyjątkowej szczegółowości i głębi. Korpus α7C obsługuje też format HDR (HLG), profile S-Log/S-Gamut, nagrywanie w zwolnionym i przyspieszonym tempie, nagrywanie filmów Full HD z szybkością 120 kl./s oraz inne zaawansowane funkcje umożliwiające tworzenie wyjątkowych materiałó wideo o wysokiej jakości.
![]() Sony A7c + FE 28-60 mm f/4-5,6; Przyodwróconym ekranie, pomimo włożenia do aparatu wszystkich kabli do urządzeń zewnętrznych możemy obserwować jeszcze obraz na odchylonym do nas ekranie. To spodoba się nie tylko filmującym. fot. K. Patrycy
Sony α7C umożliwia automatyczne ustawianie ostrości na oko filmowanej osoby przy użyciu systemu Real-time Eye AF. Oko jest wówczas śledzone automatycznie, z dużą dokładnością i niezawodnością. Menu aparatu ma siedem ustawień szybkości przejścia AF oraz pięć ustawień czułości zmiany obiektu AF. Podczas nagrywania filmów można także używać funkcji śledzenia dotykiem.
![]()
Sony α7C ma otwierany na bok, zamocowany na przegubie, ekran LCD przydatny do autoportretów, ujęć znad głowy lub znad samej ziemi i innych zastosowań.
![]() Sony A7c + FE 24-70 mm f4 ZA OSS; par. eksp.: f/4; 1/2500 s; ISO 250; f=67 mm; odchylany ekran umożliwia prawie zajrzenie grzybom pod kapelusze bez konieczności kładzenia się na ziemi. fot. K. Patrycy
Przycisk MOVIE został przeniesiony na górę aparatu, jest więc łatwiej dostępny przy nagrywaniu ujęć autoportretowych.
![]()
Aby nagranie stanowiło harmonijną całość, Sony α7C umożliwia także wysoką jakość rejestrowanego dźwięku. Do stopki Multi Interface Shoe (MI) dodano cyfrowe łącze audio. Umożliwia ono bezpośrednie doprowadzienie do stopki cyfrowego sygnału audio z podłączonego mikrofonu ECM-B1M lub zestawu adaptera XLR-K3M, by w rezultacie uzyskać czystsze i wyraźniejsze nagrania.
Tak jak w przypadku innych akcesoriów do stopki MI, nie są wymagane przewody i akumulatory, zatem użytkownik ma pełną swobodę pracy. Dostępne jest też gniazdo mikrofonowe oraz gniazdo słuchawkowe, które umożliwia dokładną kontrolę nagrywanego dźwięku. W przypadku nagrywania filmu w układzie pionowym aparat zapisuje odpowiednie metadane, dzięki czemu przesłany do smartfonu film można odtwarzać i edytować pionowo.
Zaprojektowany do niezawodnego działania
data dodania: 15-09-2020
godzina dodania: 03:00
odsłon: 3362 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
TEST Canon EOS 6D Mark II, czyli budżetowa „pełna klatka” nie tylko dla podróżujących - test z FK 4/18
![]() Najlepsze w 2025 - Liga Foto-Kuriera 2025 - tylko do 18 listopada 2025 r. Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Magda Czerwińska-Mejer, Adam Kot, Maciej Nowak, Marek Nużka, Adam Śliwa, Robert Sic, Ryszard Warchoł. Oni już wgrali swoje zdjęcia. Zainspiruj się. Zapraszamy do rywalizacji. Ze względu na długi weekend listopadowy postanowiliśmy przedłużyć termin przyjmowania zgłoszeń do 18 grudnia 2025 r. (wtorek do końca dnia). To ostatnia Liga Foto-Kuriera w tym roku. Jest o co walczyć. Życzymy najlepszych zdjęć. ![]() Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera - FK 11/25 wkrótce on-line Foto-Kurier 11/25 jest już w drukarni, a wkrótce będzie również on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie autorstwa Leszka Wygachiewicza, które prezentujemy w dziale Najlepsze z Najlepszych w środku wydania. Powstało z 2032 zdjęć składowych i przedstawia głowę szerszenią. W środku też testy, opisy Canona R6 Mark III i Nikona ZR oraz testy Canona 85 mm f/1,4L VCM, Panasonica Lumix S1RII, Tamrona 16-30 mm f/2,8 oraz Sony FE 100 mm f/2,8 GM. Jak zwykle będzie co poczytać i czym się zainspirować. Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 10/25, który jeszcze przez tydzień będzie królował w salonach prasowych. ![]() Canon EOS R6 M III; 32,5 miliona pikseli, Open Gate, nowa jakość - dostępność i cena 6 listopada 2025 r. Canon zaprezentował dwa nowe produkty: aparat Canon EOS R6 Mark III oraz innowacyjny stałoogniskowy obiektyw Canon RF 45 mm f/1,2 STM; oba stworzono z myślą o twórcach, którzy chcą wynieść swoją kreatywność na wyższy poziom. Na kilka dni przed premierą mieliśmy możliwość zapoznania się z nowościami, dzięki czemu prezentujemy najważniejsze cechy Canona EOS R6 M III, a na najnowszym obiektywie skoncentrujemy się przy najbliższej okazji. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||