Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Sony FX6 - pełnoklatkowa, profesjonalna kamera z serii Cinema Line

Firma Sony pod koniec listopada 2020 roku oficjalnie zapowiedziała wprowadzenie na rynek kamery FX6 (ILME‑FX6V) — najnowszego produktu z serii Cinema Line. Kamera FX6 łączy najlepszą w branży cyfrową technologię kinową z zaawansowanymi funkcjami przetwarzania obrazu z aparatów bezlusterkowych Alpha.

Sony FX6 - pełnoklatkowa, profesjonalna kamera z serii Cinema Line

  • 10,2-megapikselowy, pełnoklatkowy przetwornik obrazu CMOS Exmor R™ 4K wykonany w technologii BSI
  • Niewielki i lekki korpus zaprojektowany z myślą o mobilności
  • Wyjątkowo wysoka czułość: możliwość rozszerzenia zakresu ISO do 409 600 podczas pracy w bardzo słabym oświetleniu
  • Ponad 15-stopniowy zakres dynamiczny[i]
  • Profil wyglądu obrazu S-Cinetone™ - zastosowany także w kamerze FX9 i inspirowany właściwościami kolorymetrycznymi kamery VENICE
  • Procesor obrazu BIONZ XR™ - wykorzystany po raz pierwszy w aparacie α7S III
  • System automatyki ostrości Fast Hybrid AF - używany również w aparatach α i kamerze FX9
  • Możliwość nagrywania w trybie pełnoklatkowym w formacie 4K 120p / HD 240p z 10-bitowym próbkowaniem koloru 4:2:2
  • Obsługa sygnałów wyjściowych w formacie do 12G-SDI i 4K 60p 16-bit SDI RAW
  • Współpraca z ponad 50 obiektywami z mocowaniem typu E

[i] Dotyczy krzywej S-Log3. Test Sony.

Seria Cinema Line, do której należą również kamery VENICE i FX9, jest owocem bogatego doświadczenia firmy Sony w cyfrowej produkcji filmowej. Pozwala nadawać obrazowi ceniony wygląd materiałów z tradycyjnych taśm filmowych, a ponadto ma szereg zalet użytkowych: innowacyjną konstrukcję, większą trwałość i łatwość dostosowywania do własnych potrzeb.

Jako produkt z serii Cinema Line nowa kamera FX6 jest oparta na kluczowych technologiach Sony: przetworniku obrazu, procesorze obrazu i systemie AF (autofokus). Współpracuje ponadto z licznymi obiektywami Sony z mocowaniem typu E, dzięki czemu zapewnia elastyczność w procesie twórczym.

- Kamera FX6 jest najnowszym przykładem starań Sony, by pokonywać ograniczenia obecnej technologii przetwarzania obrazu i spełniać potrzeby klientów - mówi Yann Salmon Legagneur, dyrektor ds. marketingu produktu w dziale Digital Imaging Sony Europe. - Wzbogacając serię Cinema Line, chcemy dopomóc filmowcom i twórcom treści w rozwoju niezwykłych umiejętności i talentów. FX6 wykorzystuje potencjał najlepszej na rynku kamery filmowej Sony VENICE i łączy go z najbardziej zaawansowanymi technologiami innowacyjnych aparatów bezlusterkowych Sony α.

Kinowa jakość obrazu z pełnoklatkowej matrycy

Sony FX6 - pełnoklatkowa, profesjonalna kamera z serii Cinema Line

Nowa kamera jest wyposażona w pełnoklatkowy, wykonany w technologii BSI przetwornik obrazu CMOS Exmor R™ o rozdzielczości 10,2 megapiksela[ii], cechujący się ponad 15-stopniowym zakres dynamicznym[iii], dużą czułością i niskim poziomem szumów. Bazowa czułość kamery FX6 wynosi ISO 800. Filmując w słabym lub bardzo słabym oświetleniu, można wybrać ustawienie ISO 12 800[iv] lub rozszerzyć czułość do maksymalnie 409 600[v]. Kamera umożliwia nagrywanie obrazu w formatach XAVC All Intra z 10-bitowym próbkowaniem koloru 4:2:2, w DCI 4K (4096 x 2160 z szybkością do 60 kl./s[vi]), QFHD 4K (3840 x 2160 - z szybkością do 120kl./svi) i FHD (1920 x 1080 - z szybkością do 240kl./svi) oraz w formacie także XAVC Long GOP z 8-bitowym próbkowaniem koloru 4:2:0 QFHD 4K (3840 x 2160 - z szybkością do 120pvi) i z 10-bitowym próbkowaniem koloru 4:2:2 FHD (1920 x 1080 - z szybkością do 240 kl./s). Zapis w formacie XAVC Long GOP pozwala na znaczną redukcję rozmiarów plików. Wydajność procesora obrazu BIONZ XR™ - zastosowanego po raz pierwszy w nowym aparacie Sony α7S III - jest nawet czterokrotnie większa niż jego odpowiednika z modelu FS5 II.


[ii] Rozdzielczość całkowita 12,1 megapiksela

[iii] Dotyczy krzywej S-Log3. Test Sony.

[iv] Filmowanie z użyciem krzywej S-Log3

[v] Filmowanie w trybie SDR/HDR

[vi] Przycinanie obrazu o 10%

Sony FX6 - pełnoklatkowa, profesjonalna kamera z serii Cinema Line

W pracach nad kamerą FX6 wykorzystano zaawansowaną technologię przetwarzania koloru, która wcześniej posłużyła do stworzenia najlepszej kamery filmowej Sony VENICE. Nowy model pozwala więc wzbogacać reprodukcję tonalną za pomocą profilu obrazu S-Cinetone™ lub użyć ustawień S-Log3, S-Gamut3 i S-Gamut3.Cine do zwiększenia elastyczności w postprodukcji. Technologia kinowego koloru w kamerze FX6 jest zoptymalizowana do zastosowań o wysokim standardzie. W pełni wykorzystuje zakres dynamiczny przetwornika i zapewnia maksimum twórczej swobody. Pozwala ponadto z łatwością dopasować materiał filmowy do nagrań z innych z kamer z serii Cinema line.


ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 15-12-2020
 
godzina dodania: 10:09
 
odsłon: 467
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Sony Xperia 1 III i Xperia 5 III - smartfony z teleobiektywami o zmiennej ogniskowej
fotografia
TEST Fujifilm X-T4 - flagowy bezlusterkowiec z profesjonalna nutą - artykuł z FK 10/20
fotografia
Sony FX3 - najmniejsza kamera w rodzinie Cinema Line czy Sony A7 S III oto jest pytanie
fotografia
TEST Canon EOS 6D Mark II, czyli budżetowa „pełna klatka” nie tylko dla podróżujących - test z FK 4/18




 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2021. (0.130)

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |