testowe Sony FX6 - pełnoklatkowa, profesjonalna kamera z serii Cinema LineFirma Sony pod koniec listopada 2020 roku oficjalnie zapowiedziała wprowadzenie na rynek kamery FX6 (ILME‑FX6V) — najnowszego produktu z serii Cinema Line. Kamera FX6 łączy najlepszą w branży cyfrową technologię kinową z zaawansowanymi funkcjami przetwarzania obrazu z aparatów bezlusterkowych Alpha.
[i] Dotyczy krzywej S-Log3. Test Sony.
Seria Cinema Line, do której należą również kamery VENICE i FX9, jest owocem bogatego doświadczenia firmy Sony w cyfrowej produkcji filmowej. Pozwala nadawać obrazowi ceniony wygląd materiałów z tradycyjnych taśm filmowych, a ponadto ma szereg zalet użytkowych: innowacyjną konstrukcję, większą trwałość i łatwość dostosowywania do własnych potrzeb.
Nowa kamera jest wyposażona w pełnoklatkowy, wykonany w technologii BSI przetwornik obrazu CMOS Exmor R™ o rozdzielczości 10,2 megapiksela[ii], cechujący się ponad 15-stopniowym zakres dynamicznym[iii], dużą czułością i niskim poziomem szumów. Bazowa czułość kamery FX6 wynosi ISO 800. Filmując w słabym lub bardzo słabym oświetleniu, można wybrać ustawienie ISO 12 800[iv] lub rozszerzyć czułość do maksymalnie 409 600[v]. Kamera umożliwia nagrywanie obrazu w formatach XAVC All Intra z 10-bitowym próbkowaniem koloru 4:2:2, w DCI 4K (4096 x 2160 z szybkością do 60 kl./s[vi]), QFHD 4K (3840 x 2160 - z szybkością do 120kl./svi) i FHD (1920 x 1080 - z szybkością do 240kl./svi) oraz w formacie także XAVC Long GOP z 8-bitowym próbkowaniem koloru 4:2:0 QFHD 4K (3840 x 2160 - z szybkością do 120pvi) i z 10-bitowym próbkowaniem koloru 4:2:2 FHD (1920 x 1080 - z szybkością do 240 kl./s). Zapis w formacie XAVC Long GOP pozwala na znaczną redukcję rozmiarów plików. Wydajność procesora obrazu BIONZ XR™ - zastosowanego po raz pierwszy w nowym aparacie Sony α7S III - jest nawet czterokrotnie większa niż jego odpowiednika z modelu FS5 II.
W pracach nad kamerą FX6 wykorzystano zaawansowaną technologię przetwarzania koloru, która wcześniej posłużyła do stworzenia najlepszej kamery filmowej Sony VENICE. Nowy model pozwala więc wzbogacać reprodukcję tonalną za pomocą profilu obrazu S-Cinetone™ lub użyć ustawień S-Log3, S-Gamut3 i S-Gamut3.Cine do zwiększenia elastyczności w postprodukcji. Technologia kinowego koloru w kamerze FX6 jest zoptymalizowana do zastosowań o wysokim standardzie. W pełni wykorzystuje zakres dynamiczny przetwornika i zapewnia maksimum twórczej swobody. Pozwala ponadto z łatwością dopasować materiał filmowy do nagrań z innych z kamer z serii Cinema line.
data dodania: 15-12-2020
godzina dodania: 10:09
odsłon: 825 powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:TEST Canon EOS 6D Mark II, czyli budżetowa „pełna klatka” nie tylko dla podróżujących - test z FK 4/18
Test Nikkora Z DX 18–140 mm f/3,5–6,3 VR 13 października 2021 roku firma Nikon zaprezentowała 7,8-krotny zoom Nikkor Z DX 18-140 mm f/3,5-6,3 VR, który - jak zapewnia producent – charakteryzuje się wysoką jakością optyczną zarówno przy krótkiej, standardowej, jak i długiej ogniskowej. W artykule staramy się odpowiedzieć na pytanie: w jakim stopniu ta opinia pokrywa się z rzeczywistością? Wygraj 2500 euro w EISA MAESTRO 2024 - konkurs „Sport i gry” tylko do 8 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla internetu” („Save for web”). Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23 20 września 2023 r. firma Nikon wprowadziła na rynek pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy Nikon Z f. Nowość inspirowana kultową lustrzanką Nikon FM2 łączy tradycyjny design z zaawansowaną technologią i wysoką jakością zdjęć. Model ten, z wieloma unikalnymi cechami, to sentymentalny ukłon w stronę bogatej historii firmy i dowód na to, że Nikon lubi i wciąż chce zaskakiwać fotografujących i twórców kontentu. Ale ta podrasowana i stylizowana na FM2 wersja Nikona Z 6II pod wieloma względami przewyższa ten ostatni, od którego debiutu minęły już 3 lata (17.10.2020 r.). Na przełomie października i listopada mieliśmy okazję testowania tego modelu i teraz dzielimy się z Państwem naszymi wrażeniami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |