testowe
Sony ZV-E1 nowy, pełnoklatkowy aparat stworzony dla wideoblogerów, dostępność i cena
29 marca 2023 r. zaprezentowano pełnoklatkowego bezlustrekowca - Sony ZV-E1 z przeznaczeniem dla wideoblogerów, którzy pragną tworzyć lepsze materiały i którym nie wystarczają matryce smartfonów i aparatów z matrycą do APS-C włącznie.Sony ZV-1, jako zaawansowany technologicznie model, plasuje się na szczycie gamy aparatów Sony do vlogowania. Współpracuje z wymiennymi obiektywami Sony z mocowaniem typu E, odznacza się wysokim ekwiwalentem czułości i umożliwia nagrywanie filmowego obrazu z bogatymi przejściami tonalnymi i niskim poziomem szumu. Najmniejsze na świecie wymiary i waga na dzień premiery wskazują na wyjątkową mobilność aparatu, co w połączeniu z wyrafinowanymi możliwościami aparatu umożliwia realizację wszelkich zadań bez ograniczania twórczej swobody.
![]()
Najważniejsze cechy
aparatu
![]() Obrazy z wyeksponowanym głównym obiektem
Sony ZV-E1 to aparat zaprojektowany specjalnie do tworzenia wideoblogów. Jego pełnoklatkowy, wykonany w technologii BSI przetwornik obrazu CMOS Exmor RTM o efektywnej rozdzielczości około 12,1 mln pikseli odznacza się wysoką czułością i niskim poziomem szumów, a ponadto umożliwia ładne rozmycie obrazu.
W porównaniu z poprzednim modelem (albo chodzi o model Sony A7 C lub Sony ZV-1F) nawet 8-krotnie wzrosła wydajność procesora obrazu BIONZ XR. Rezultat to lepsze działanie przy wysokiej czułości i w słabym świetle, wierne kolory i płynna gradacja. Duże ilości danych z przetwornika obrazu są przetwarzane w czasie rzeczywistym nawet podczas nagrywania obrazu w formacie 4K (QFHD: 3840 × 2160) 120p. Procesor BIONZ XR ma również duże znaczenie dla szybszego i dokładniejszego działania systemu AF.
![]()
Aparat umożliwia rejestrowanie materiału filmowego o rozdzielczości 4K (QFHD) w 10‑bitowym formacie 4:2:2, z indywidualnym odczytem wszystkich pikseli matrycy. Użytkownik może więc wykorzystać twórcze możliwości pełnoklatkowego przetwornika i nagrywać filmy w wysokiej rozdzielczości 4K bez efektu mory i postrzępionych krawędzi obiektów.
Standardowo obsługiwanym formatem zapisu jest 4K 60p. Użytkownicy serwisu Creators' Cloud mogą dodać obsługę formatu 4K 120p i tworzyć bardzo płynne ujęcia w nawet 5-krotnie zwolnionym tempie. Nagrywanie w zwolnionym lub przyspieszonym tempie w trybie S&Q, w formacie XAVC S-I 60p z maksymalną przepływnością 600 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, H.264, All-I), umożliwia uzyskanie obrazu o wyjątkowej jakości. Po dodaniu odpowiedniego rozszerzenia format XAVC S umożliwi rejestrację obrazu z częstotliwością 240 kl./s w celu pokazania dynamicznego sportu i szybkich akcji na ujęciach o rozdzielczości Full HD w nawet 10-krotnie zwolnionym tempie.
Ponad 15-stopniowy zakres dynamiki tonalnej umożliwia rejestrowanie naturalnie wyglądających obrazów w różnych warunkach oświetlenia, bez utraty detali w cieniach i światłach. Standardowy zakres czułości ISO aparatu wynosi od ISO 80 do ISO 102 400. Podczas fotografowania można go rozszerzyć do ISO 40-ISO 409 600, a w przypadku filmowania do ISO 80 - ISO 409 600. Wygląda na to, że w nowym modelu zastosowano matrycę albo tą samą co w Sony A7 SIII lub bardzo do niej zbliżoną.
data dodania: 29-03-2023
godzina dodania: 16:00
odsłon: 3015 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Canon EOS R3 - wyścig po najlepsze kadry trwa - test z Foto-Kuriera 8-9/22, zobacz też zdjęcia z mundialu w Katarze
Panasonic LUMIX S5IIX i Panasonic LUMIX S5II, czyli o pozytywnym, pełnoklatkowym kontrataku tej marki.
![]() Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera - FK 11/25 wkrótce on-line Foto-Kurier 11/25 jest już w drukarni, a wkrótce będzie również on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie autorstwa Leszka Wygachiewicza, które prezentujemy w dziale Najlepsze z Najlepszych w środku wydania. Powstało z 2032 zdjęć składowych i przedstawia głowę szerszenią. W środku też testy, opisy Canona R6 Mark III i Nikona ZR oraz testy Canona 85 mm f/1,4L VCM, Panasonica Lumix S1RII, Tamrona 16-30 mm f/2,8 oraz Sony FE 100 mm f/2,8 GM. Jak zwykle będzie co poczytać i czym się zainspirować. Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 10/25, który jeszcze przez tydzień będzie królował w salonach prasowych. ![]() Canon EOS R6 M III; 32,5 miliona pikseli, Open Gate, nowa jakość - dostępność i cena 6 listopada 2025 r. Canon zaprezentował dwa nowe produkty: aparat Canon EOS R6 Mark III oraz innowacyjny stałoogniskowy obiektyw Canon RF 45 mm f/1,2 STM; oba stworzono z myślą o twórcach, którzy chcą wynieść swoją kreatywność na wyższy poziom. Na kilka dni przed premierą mieliśmy możliwość zapoznania się z nowościami, dzięki czemu prezentujemy najważniejsze cechy Canona EOS R6 M III, a na najnowszym obiektywie skoncentrujemy się przy najbliższej okazji. ![]() Nikon w Złotych Tarasach - już od 19 listopada 2025 r. - a jego imię to 278 19 listopada 2025 r. w galerii handlowej Złote Tarasy w Warszawie nastąpi oficjalne otwarcie pierwszego w Polsce flagowego salonu marki Nikon. Będzie przestrzenią spotkań, inspiracji i doświadczeń, stworzoną z myślą o wszystkich pasjonatach fotografii i ... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||