testowe Sony ZV-E1 nowy, pełnoklatkowy aparat stworzony dla wideoblogerów, dostępność i cena
ciąg dalszy...
![]()
Sony ZV-E1 ma również funkcję automatycznego kadrowania filmów, która doskonale sprawdzi się podczas nagrywania wywiadu, występu muzycznego, bloga kulinarnego i wielu innych scen. Ta niezwykła funkcja rozpoznaje obiekty z użyciem sztucznej inteligencji, a następnie automatycznie steruje kompozycją ujęcia filmowego w taki sposób, aby główny obiekt zajmował najważniejsze miejsce w kadrze. Dzięki temu aparat zdaje się podążać za obiektem, chociaż w rzeczywistości pozostaje nieruchomy, co bardzo ułatwia pracę w pojedynkę. Żądany obiekt można wskazać na dotykowym ekranie aparatu lub w aplikacji Creators' App w smartfonie.
Funkcja kompensacji zmian kąta widzenia podczas regulacji ostrości zapewnia niezmienny kąt widzenia i umożliwia stosowanie płynnych, dynamicznych przejść ostrości. Dzięki funkcji rozpoznawania wielu twarzy aparat sam steruje efektem bokeh i ustawia ostrość na ujęciach grupowych, w tym autoportretach. Pozwala to uniknąć sytuacji, w której ostre są tylko twarze osób w pierwszym rzędzie, a pozostałe ulegają rozmyciu. Aparat po wykryciu osób na tylnym planie automatycznie zwiększa przysłonę, żeby osoba będąca z tyłu znalazła się również w zakresie głębi ostrości.
![]()
Funkcja stabilizatora kadrowania umożliwia utrzymywanie stałej pozycji obiektu w kadrze. Dzięki połączeniu zaawansowanej, opartej na sztucznej inteligencji technologii rozpoznawania obiektów ze stabilizacją obrazu w dynamicznym trybie aktywnym obiekt pozostaje stabilny nawet przy wykonywaniu zdjęć z ręki. Zapewnia to płynność filmu, gdy operator obchodzi filmowany obiekt lub za nim podąża.
Aby zapewnić naturalne, przyjemne dla oka odwzorowanie karnacji na autoportretach i vlogu, Sony ZV-E1 stosuje niezależną optymalizację kolorystyki skóry na fotografiach i na filmach. Dostępna jest też funkcja „Przełącznik bokeh", umożliwiająca poprawę wyglądu tła jednym naciśnięciem przycisku. Podczas filmowania można zastosować efekt „Gładka skóra".
W Sony ZV-E1 jest też tryb „Prezentacja produktu", w którym ostrość płynnie przechodzi z twarzy autora recenzji na produkt umieszczony przed obiektywem i z powrotem.
![]()
Łatwa, bezproblemowa zmiana ogniskowej
Sony ZV-E1 ma przełącznik płynnej zmiany ogniskowej umieszczony wokół spustu migawki, wzorem kompaktów, dzięki czemu możemy płynnie zmieniać ogniskową w obiektywach z elektryczną regulacją ogniskowej oraz używać funkcji „Wyraźny zoom obrazu" (Clear Image Zoom) podczas pracy z obiektywami stałoogniskowymi i bez elektrycznej regulacji ogniskowej. Ułatwia to realizację wielu projektów z użyciem mniejszej liczby obiektywów.
Użycie zoomu cyfrowego lub funkcji „Wyraźny zoom obrazu" nie zmienia ustawień rozpoznawania przez system AF w czasie rzeczywistym, śledzenia w czasie rzeczywistym i obszaru ostrości, zachowana jest więc maksymalna szybkość i dokładność pracy systemu AF opartego na wykrywaniu fazy.
Kontrola nad biegiem czasu
Aparat umożliwia tworzenie animacji poklatkowych, w oryginalny, ekspresywny sposób ukazujący powolny ruch chmur, osób i innych obiektów. Animacje te są generowane w samym aparacie. Interwał między obrazami może wynosić od 1 do 60 sekund, łatwo jest więc przekształcić wolną akcję w przyjemną w oglądaniu animację poklatkową.
Zaawansowane funkcje audio
Sony ZV-E1 jest wyposażony w zaawansowany mikrofon z trzema kapsułami. Umożliwia on wybór charakterystyki kierunkowej i przechwytywanie czystego dźwięku w plenerze, gdzie problemem może być wiatr i hałas z zewnątrz. Dostarczana w zestawie osłona przeciwwiatrowa pomaga znacznie osłabić odgłosy wiatru. Do wyboru są cztery ustawienia charakterystyki kierunkowej: Automatyczne, Przód, Wszystkie kierunki i Tył. Aparat automatycznie dostosowuje kierunek przechwytywania do rozpoznawanych twarzy, ułatwiając dokonywanie optymalnych nagrań.
Sony ZV-E1 jest również wyposażony w stopkę MI (Multi Interface) z cyfrowym łączem audio, a także w gniazda mikrofonowe i słuchawkowe.
data dodania: 29-03-2023
godzina dodania: 16:00
odsłon: 3075 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Canon EOS R3 - wyścig po najlepsze kadry trwa - test z Foto-Kuriera 8-9/22, zobacz też zdjęcia z mundialu w Katarze
Panasonic LUMIX S5IIX i Panasonic LUMIX S5II, czyli o pozytywnym, pełnoklatkowym kontrataku tej marki.
![]() Sztuka Fotografii - konkurs w ramach XIII Jurajskiego Festiwalu Fotograficzego - pula nagród ok. 10 tys. zł Wraz z zapisami na XIII Jurajski Festiwal Fotograficzny (27.02-1.03.2026) ogłoszono ogólnopolski konkurs fotograficzny (przyjmowanie prac do 1 lutego 2026 r. do godziny 23.59), którego tematem jest: „SZTUKA FOTOGRAFII”. Zgłoszenia na konkurs są bezpłatne, a do wygrania jest pula nagród w wysokości ok. 10 tys. zł. Foto-Kurier został jednym z partnerów medialnych wydarzenia i wrzystkie zgłoszenia będą przyjmowane przez nasz serwis przez zakładkę "Sztuka Fotografii". ![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||