testowe Sony ZV-E1 nowy, pełnoklatkowy aparat stworzony dla wideoblogerów, dostępność i cenaciąg dalszy...
Sony ZV-E1 ma również funkcję automatycznego kadrowania filmów, która doskonale sprawdzi się podczas nagrywania wywiadu, występu muzycznego, bloga kulinarnego i wielu innych scen. Ta niezwykła funkcja rozpoznaje obiekty z użyciem sztucznej inteligencji, a następnie automatycznie steruje kompozycją ujęcia filmowego w taki sposób, aby główny obiekt zajmował najważniejsze miejsce w kadrze. Dzięki temu aparat zdaje się podążać za obiektem, chociaż w rzeczywistości pozostaje nieruchomy, co bardzo ułatwia pracę w pojedynkę. Żądany obiekt można wskazać na dotykowym ekranie aparatu lub w aplikacji Creators' App w smartfonie.
Funkcja kompensacji zmian kąta widzenia podczas regulacji ostrości zapewnia niezmienny kąt widzenia i umożliwia stosowanie płynnych, dynamicznych przejść ostrości. Dzięki funkcji rozpoznawania wielu twarzy aparat sam steruje efektem bokeh i ustawia ostrość na ujęciach grupowych, w tym autoportretach. Pozwala to uniknąć sytuacji, w której ostre są tylko twarze osób w pierwszym rzędzie, a pozostałe ulegają rozmyciu. Aparat po wykryciu osób na tylnym planie automatycznie zwiększa przysłonę, żeby osoba będąca z tyłu znalazła się również w zakresie głębi ostrości.
Funkcja stabilizatora kadrowania umożliwia utrzymywanie stałej pozycji obiektu w kadrze. Dzięki połączeniu zaawansowanej, opartej na sztucznej inteligencji technologii rozpoznawania obiektów ze stabilizacją obrazu w dynamicznym trybie aktywnym obiekt pozostaje stabilny nawet przy wykonywaniu zdjęć z ręki. Zapewnia to płynność filmu, gdy operator obchodzi filmowany obiekt lub za nim podąża.
Aby zapewnić naturalne, przyjemne dla oka odwzorowanie karnacji na autoportretach i vlogu, Sony ZV-E1 stosuje niezależną optymalizację kolorystyki skóry na fotografiach i na filmach. Dostępna jest też funkcja „Przełącznik bokeh", umożliwiająca poprawę wyglądu tła jednym naciśnięciem przycisku. Podczas filmowania można zastosować efekt „Gładka skóra".
W Sony ZV-E1 jest też tryb „Prezentacja produktu", w którym ostrość płynnie przechodzi z twarzy autora recenzji na produkt umieszczony przed obiektywem i z powrotem.
Łatwa, bezproblemowa zmiana ogniskowej
Sony ZV-E1 ma przełącznik płynnej zmiany ogniskowej umieszczony wokół spustu migawki, wzorem kompaktów, dzięki czemu możemy płynnie zmieniać ogniskową w obiektywach z elektryczną regulacją ogniskowej oraz używać funkcji „Wyraźny zoom obrazu" (Clear Image Zoom) podczas pracy z obiektywami stałoogniskowymi i bez elektrycznej regulacji ogniskowej. Ułatwia to realizację wielu projektów z użyciem mniejszej liczby obiektywów.
Użycie zoomu cyfrowego lub funkcji „Wyraźny zoom obrazu" nie zmienia ustawień rozpoznawania przez system AF w czasie rzeczywistym, śledzenia w czasie rzeczywistym i obszaru ostrości, zachowana jest więc maksymalna szybkość i dokładność pracy systemu AF opartego na wykrywaniu fazy.
Kontrola nad biegiem czasu
Aparat umożliwia tworzenie animacji poklatkowych, w oryginalny, ekspresywny sposób ukazujący powolny ruch chmur, osób i innych obiektów. Animacje te są generowane w samym aparacie. Interwał między obrazami może wynosić od 1 do 60 sekund, łatwo jest więc przekształcić wolną akcję w przyjemną w oglądaniu animację poklatkową.
Zaawansowane funkcje audio
Sony ZV-E1 jest wyposażony w zaawansowany mikrofon z trzema kapsułami. Umożliwia on wybór charakterystyki kierunkowej i przechwytywanie czystego dźwięku w plenerze, gdzie problemem może być wiatr i hałas z zewnątrz. Dostarczana w zestawie osłona przeciwwiatrowa pomaga znacznie osłabić odgłosy wiatru. Do wyboru są cztery ustawienia charakterystyki kierunkowej: Automatyczne, Przód, Wszystkie kierunki i Tył. Aparat automatycznie dostosowuje kierunek przechwytywania do rozpoznawanych twarzy, ułatwiając dokonywanie optymalnych nagrań.
Sony ZV-E1 jest również wyposażony w stopkę MI (Multi Interface) z cyfrowym łączem audio, a także w gniazda mikrofonowe i słuchawkowe.
data dodania: 29-03-2023
godzina dodania: 16:00
odsłon: 2014 powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Canon EOS R3 - wyścig po najlepsze kadry trwa - test z Foto-Kuriera 8-9/22, zobacz też zdjęcia z mundialu w Katarze
Panasonic LUMIX S5IIX i Panasonic LUMIX S5II, czyli o pozytywnym, pełnoklatkowym kontrataku tej marki.
Zdjęcie roku Grand Press Photo 2024 otrzymał Wojciech Grzędziński Wojciech Grzędziński został autorem Zdjęcia Roku w jubileuszowej XX edycji konkursu Grand Press Photo 2024 r. Informację tę ogłoszono 22 maja w Mazowieckim Teatrze Muzycznym im. Jana Kiepury w Warszawie przy ul. Jagiellońskiej 26, podczas uroczystej gali, na której zprezentowano też prace zwycięzców pozostałych kategorii. Samsung ViewFinity S9 - test monitora 5K - do pracy i rozrywki - artykuł z Foto-Kuriera 4/24 17 lipca 2023 roku firma Samsung Electronics zapowiedziała rozszerzenie swojej globalnej oferty monitorów ViewFinity o 27-calowy model ViewFinity S9 (S90PC). W Foto-Kurierze 4/23 testowaliśmy z powodzeniem 32-calowy monitor Samsung ViewFinity S8 (S80PB) o rozdzielczości UHD, natomiast w tym wydaniu do redakcji trafił 27-calowy Samsung ViewFinity S9 o większych możliwościach oraz z wyższą rozdzielczością matrycy (5K). Według zapewnień producenta został on zoptymalizowany pod kątem wszystkich narzędzi potrzebnych w obszarach związanych z projektowaniem graficznym i fotografią. Monitor został wyróżniony nagrodą CES Innovation Award. Leica SL3 - pelnoklatkowe 8K 7 marca 2024 r. zadebiutował bezlusterkowiec Leica SL3. Wyposażono go w pełnoklatkową matrycę BSI CMOS z technologią Triple Resolution rejestrującą pliki w 3 rozdzielczościach: 60, 36 lub 18 mln pikseli. Aparat może też nagrywać filmy w rozdzielczości do 8K, a kosztuje jedynie… Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |