testowe Nagrywanie w 4K w aparacie - Panasonic GH4
Plotki stały się prawdą. Firma Panasonic zaprezentowała bezlusterkowca z możliwością nagrywania filmów w rozdzielczości 4K (4096x2160 pikseli) - DMC-GH4. Zapraszamy do zapoznania się z informacja prasową na ten temat.
![]()
Zastosowana w modelu DMC-GH4 nowo opracowana cyfrowa matryca Live MOS o rozdzielczości 16,05 mln pikseli wyróżnia się zarówno czułością, jak i szybkością reakcji. Niweluje ponadto zniekształcenia typu „rolling shutter” nawet podczas stosowania elektronicznej migawki lub nagrywania ruchu. Również opracowany na nowo procesor obrazu Venus Engine działa znacznie wydajniej dzięki nowemu, czterordzeniowemu CPU, który umożliwia szybkie przetwarzanie sygnału wymagane w przypadku nagrań wideo o wysokiej jakości, takiej jak 4K. Dzięki wbudowanym wysokiej klasy układom redukcji szumów, DMC-GH4 umożliwia robienie zdjęć i nagrywanie wideo z maksymalną czułością ISO 25 600. Oprócz czułości znacznie udoskonalono gradację i reprodukcję kolorów, co dodatkowo zapewnia wyższą jakość obrazu. Aparat DMC-GH4 oferuje funkcję bardzo szybkich zdjęć seryjnych — do około 40 (w tym w formacie RAW) z częstotliwością od 12 kl./s (AFS) lub do około 100 (nie w formacie RAW) z częstotliwością 7 kl./s (AFC) — umożliwiając rejestrowanie szybko poruszających się obiektów bez utraty ostrości.
![]()
Nowy model DMC-GH4 kontynuuje zacieranie granic pomiędzy kamerami wideo dla konsumentów i profesjonalistów. Sztandarowym osiągnięciem jest funkcja nieograniczonego*1 nagrywania wideo z jakością 4K (Cinema 4K: 4096 x 2160 z 24 kl./s i QFHD 4K: 3840 x 2160 do 30 kl./s) w formacie MOV/MP4*2. DMC-GH4 może również nagrywać wideo z jakością Full-HD i ultrawysoką liczbą bitów na sekundę: 200 Mb/s (ALL-Intra) lub 100 Mb/s (IPB) bez ograniczeń czasowych*1*2. W zależności od potrzeb, użytkownicy mogą swobodnie dobierać format — MOV, MP4, AVCHD Progressive i AVCHD — oraz różne szybkości klatek. Z myślą o międzynarodowej skali pracy użytkowników profesjonalnych, aparat umożliwia swobodny wybór częstotliwości odświeżania: 59,94 Hz (23,98 Hz), 50,00 Hz, 24,00 Hz. Za pośrednictwem opcjonalnego przewodu z wtyczką micro HDMI, DMC-GH4 może podczas nagrywania wideo wyświetlać je w czasie rzeczywistym na zewnętrznym monitorze. Aby nadać nagraniom niepowtarzalny styl, można zastosować zmienną liczbę klatek na sekundę (VFR) oraz efekty zapisu poklatkowego i animacji poklatkowej bez przetwarzania w ramach postprodukcji. Wbudowano także wiele nowych, praktycznych funkcji wymaganych dla profesjonalnego nagrywania wideo.
![]()
Precyzyjnemu, kontrastowemu systemowi AF w modelu DMC-GH4 towarzyszy zintegrowana przez Panasonic technologia DFD (Depth from Defocus), która skraca czas ustawiania ostrości, umożliwiając uzyskanie ultraszybkiego autofokusu na poziomie około 0,07 s*3. Oprócz szybkości, zwiększono także funkcjonalność, dodając autofokus z wykrywaniem twarzy lub oczu oraz 49-punktowy autofokus w trybie Custom Multi AF.
![]()
W konstrukcji DMC-GH4 zastosowano odlewaną pod ciśnieniem przednią i tylną obudowę ze stopu aluminium, aby zwiększyć wytrzymałość aparatu podczas intensywnej pracy w terenie. Dzięki uszczelnieniu wszystkich połączeń, pokręteł i przycisków jest on też odporny na zachlapania i kurz. Przeprojektowana została również migawka, której minimalny czas otwarcia wynosi 1/8000 s, a dzięki wzmocnionej konstrukcji wytrzymuje około 200 000 cykli*4.
![]()
DMC-GH4 to aparat udoskonalony pod każdym względem — osiągów, mobilności, wytrzymałości i możliwości rozbudowy. Panasonic poleca ten niezawodny model profesjonalnym fotografom pracującym w terenie oraz twórcom filmów i fotografii hybrydowej. Informacja prasowa Więcej na temat Panasonika GH4 będziemy pisali w marcowym wydaniu Foto-Kuriera data dodania: 07-02-2014
godzina dodania: 12:56
odsłon: 2290 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Następca Noct-Nikkora
![]() Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych i on-line Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych (Fotoforma i Foto-Plus) oraz on-line w naszym e-kiosku. Zachęcamy do przejrzenia i zainspirowania się zdjęciami i pozostałymi tekstami. Polecamy też nowy dział "Kulisy jednej fotografii", w którym spotkają się państwo z historią powstania świątecznego autoportretu Łukasza Pietrzaka. ![]() PARIS PHOTO 2025 - światowe święto fotografii Zgodnie z coroczną już tradycją, rozpoczynamy podsumowanie 28. międzynarodowych targów fotograficznych Paris Photo 2025 od kilku ważnych liczb: 222 wystawców z 33 krajów, w tym 179 galerii i 43 wydawców, ok. 75 000 odwiedzających i milionowe kontrakty, o których liczbie i wartości wiedzą jedynie ci, którzy pieniądze wydali lub je dostali. Marta Darowska i Tadeusz Koniarz od lat relacjonują tę największą imprezę fotograficzną dla Państwa. Tak jest też i tym razem. Spoglądamy na Paris Photo ich oczami. ![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - prezentujemy okładkę Przed Państwem okładka 43. Wydania Specjalnego Foto-Kuriera 2/25 poświęconego aparatom. Jednak zanim Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 pt. "Aparaty" ujrzy światło dzienne, a będzie to szybciej niż niektórym się wydaje, króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
||||||||