testowe Porównanie obiektywów Canon vs. Tamron - Foto-Kurier 7/2015
Czy liczba pikseli na matrycy ma wpływ na wynik rozdzielczości? Przyglądamy się temu zagadnieniu w oparciu o testowane w czerwcowym Foto-Kurierze konstrukcje Canona 16-35 mm f/2,8 i Tamron 15-30 mm f/2,8.
![]()
Przy testach obiektywów zawsze zaznaczamy, że badamy rozdzielczość pary matryca + obiektyw. Tak też było w teście szerokokątnych, pełnoklatkowych zoomów opublikowanym w FK 6/2015.
![]() Canon 16-35 mm f/2,8
Podczas pomiarów korzystaliśmy z dwóch aparatów: w przypadku Tamrona 15-30 mm f/2,8 był to 36-milionowy Nikon D810, Canona natomiast podpięliśmy do 20-milionowego EOS-a 6D. Pod kątem rozdzielczości wygrał zdecydowanie Tamron, jednak zaznaczyliśmy, że Canon był testowany z aparatem z matrycą o 16 mln pikseli mniejszą, więc ciężko jednoznacznie porównać oba obiektywy pod katem rozdzielczości.
![]() Tamron 15-30 mm f/2,8
Aby potwierdzić jaki jest faktyczny wpływ liczby pikseli matrycy na wynik rozdzielczości obiektywu postanowiliśmy sprawdzić oba testowane w zeszłym wydaniu (FK 6/15) obiektywy (Canon 16-35 mm i Tamron 15-30 mm) z 50-milionowym Canonem EOS 5DS R. Porównanie obiektywów Canona i Tamrona można znaleźć w najnowszym numerze Foto-Kuriera. Można go zamówić przez internet >>> lub kupić go w e-kiosku. data dodania: 27-07-2015
godzina dodania: 08:00
odsłon: 2649 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Następca Noct-Nikkora
![]() Sigma 12 mm f/1,4 DC | Contemporary - ultraszerokokątna stałka do matryc APS-C Sigma 12 mm f/1,4 DC | Contemporary to ultraszerokokątny obiektyw stałoogniskowy, który umożliwia fotografowanie z najszerszym kątem widzenia spośród wszystkich obiektywów o jasności f/1,4 do aparatów APS-C, w tym tych dedykowanych do aparatów z mocowaniem Canon RF ![]() OM System M.ZUIKO 50-200 mm f/2,8 IS PRO - do 800 mm z konwerterem OM Digital Solutions Corporation 10 września 2025 r. wprowadziła na rynek obiektyw M.ZUIKO DIGITAL ED 50-200 mm f/2,8 IS PRO. Zaprojektowany w pełnej zgodności ze standardem Mikro Cztery Trzecie dołączył do linii produktów do obrazowania OM SYSTEM. ![]() Canon EOS C50 – pierwsza kamera z serii Cinema EOS z trybem open gate - dla profesjonalistów z branży kreatywnej 9 września 2025 roku Canon Europe zaprezentował Canona EOS C50 – wszechstronną, pełnoklatkową kamerę hybrydową z mocowaniem RF, stworzoną z myślą o profesjonalnych operatorach i mobilnych ekipach produkcyjnych. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
||||||||