testowe
Nowe pełnoklatkowe zoomy szerokokątne Sony FE 16-35 mm f/2,8 GM i FE 12-24 mm f/4
17 maja Sony zapowiedziało wprowadzenie na rynek pełnoklatkowych obiektywów Sony FE 16-35 mm f/2,8 GM (model SEL1635GM) i FE 12-24 mm f/4 G ultra szerokokątny zoom (model SEL1224G)...Dwie nowe gwiazdy Sony to pełnoklatkowe Sony FE 16-35 mm f/2,8 GM (model SEL1635GM) i FE 12-24 mm f/4 G ultra szerokokątny zoom (model SEL1224G). Sony FE 16-35 mm f/2,8 GM ma charakteryzować się niezwykle wysoką rozdzielczością i generowaniem ładnego bokeh, jak przystało na typowego przedstawiciela flagowców z G Master. W tej chwili za sprawą debiutującego FE 12-24 mm f/4 G razem z pozostałymi obiektywami tej serii Sony umożliwia korzystanie z ogniskowych od 12 do 800 mm (razem z konwerterem). Ta rodzina wydaje się być już kompletna.
![]()
Nowy zmiennoogniskowy obiektyw szerokokątny FE 16–35 mm f/2,8 GM dopełnia linię wprowadzonych już wcześniej zmiennoogniskowych obiektywów Sony o dużej jasności: FE 24–70 mm f/2,8 GM i FE 70–200 mm f/2,8 GM OSS. Wyposażono go w szereg najbardziej zaawansowanych rozwiązań technicznych opracowanych przez firmę Sony. Ten pierwszy w serii G Master obiektyw szerokokątny idealnie sprawdzi się w takich zastosowaniach, jak zdjęcia krajobrazów i architektury, portrety z małej odległości czy fotografowanie sportu i szybkich akcji. Jego poręczność i użyteczność wynika również z wyjątkowo lekkiej i zwartej konstrukcji. ![]() Nowy obiektyw ma umożliwić uzyskanie znakomitej ostrości obrazu aż po same rogi kadru. W jego konstrukcji optycznej wykorzystano pięć soczewek asferycznych, w tym dwie opracowane przez Sony soczewki XA (extreme aspherical). Redukują one aberrację i zapewniają maksymalną rozdzielczość w całym zakresie ustawień ogniskowej i przysłony.
Na szczególną uwagę w nowym obiektywie SEL1635GM zasługuje przednia soczewka XA — największa ze wszystkich wprowadzonych dotąd do produkcji. Dwie soczewki ze szkła ED (o bardzo małej dyspersji) ograniczają z kolei aberrację chromatyczną, a firmowa powłoka Sony Nano AR tłumi wewnętrzne odbicia, nadając obrazowi maksymalny kontrast i wyrazistość.
data dodania: 17-05-2017
godzina dodania: 18:31
odsłon: 4914 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - dostępne on-line Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 (numer 43) poświęcone aparatom dostępne jest on-line. Od 23 grudnia powinno być obecne w salonach prasowych, do niektórych zostało już wysłane, ale póki co króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce - realizacja po 15 stycznia), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. ![]() Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych i on-line Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych (Fotoforma i Foto-Plus) oraz on-line w naszym e-kiosku. Zachęcamy do przejrzenia i zainspirowania się zdjęciami i pozostałymi tekstami. Polecamy też nowy dział "Kulisy jednej fotografii", w którym spotkają się państwo z historią powstania świątecznego autoportretu Łukasza Pietrzaka. ![]() PARIS PHOTO 2025 - światowe święto fotografii Zgodnie z coroczną już tradycją, rozpoczynamy podsumowanie 28. międzynarodowych targów fotograficznych Paris Photo 2025 od kilku ważnych liczb: 222 wystawców z 33 krajów, w tym 179 galerii i 43 wydawców, ok. 75 000 odwiedzających i milionowe kontrakty, o których liczbie i wartości wiedzą jedynie ci, którzy pieniądze wydali lub je dostali. Marta Darowska i Tadeusz Koniarz od lat relacjonują tę największą imprezę fotograficzną dla Państwa. Tak jest też i tym razem. Spoglądamy na Paris Photo ich oczami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||