Wydania FK: 181,
publikacje: 9578,
wydarzenia: 2237,
opisy i testy: 2167,
galerie zdjęć: 312220,
użytkownicy: 10072
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
VENICE: pierwsza cyfrowa kamera filmowa z pełną klatką
6 września dział Sony Professional Solutions Europe zaprezentował VENICE: pierwszą w historii Sony cyfrową kamerę kinematograficzną z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu. VENICE należy do rodziny systemów kamerowych Sony CineAlta.
Sony VENICE to produkt nowej generacji, zaprojektowany w celu zapewnienia filmowcom jeszcze większej swobody twórczej. Pełnoklatkowy przetwornik obrazu pozwala utrwalać obraz jak na taśmie filmowej: z naturalnymi odcieniami skóry i pełnymi ekspresji ciemnymi fragmentami. Powstanie systemu VENICE jest wynikiem ścisłej współpracy ze środowiskami twórczymi oraz wnikliwej analizy potrzeb specjalistów z sektora produkcji filmowej i studyjnej.
Oficjalna światowa premiera systemu VENICE miała miejsce 6 września br., podczas pokazów zorganizowanych w ośrodku Sony Digital Motion Picture Centre Europe w Pinewood Studios pod Londynem oraz w USA, w należącej do Sony Pictures Studios sali kinowej Cary Grant Theater. W programie obu imprez znalazł się pokaz materiału filmowego z nowej kamery, który nakręcił zdobywca Oscara Claudio Miranda (ASC), a wyreżyserował Joseph Kosinski.
Pełnoklatkowy przetwornik obrazu i współpraca z szeroką gamą obiektywów: możliwość urzeczywistnienia wizji filmowców
Kamera jest wyposażona w nowo opracowany, pełnoklatkowy przetwornik obrazu o wymiarach 36 x 24 mm. Współpracuje z całym wachlarzem obiektywów, włączając obiektywy anamorficzne Super 35mm i pełnoklatkowe z mocowaniem PL, które dzięki małej głębi ostrości zwiększają twórczą ekspresję. W sytuacji, gdy wymagane jest użycie obiektywu o mniejszej wadze i wymiarach, szerszym kącie czy określonej specyfice, mocowanie obiektywu można dostosować do pracy z obiektywami typu E. Możliwość wyboru przez użytkownika użycia określonej strefy przetwornika obrazu pozwala na filmowanie w formacie Super 35 mm 4–perf. Planowane w przyszłości uaktualnienia wewnętrznego oprogramowania umożliwią zapis materiału w rozdzielczości 6K, przy wykorzystaniu szerokości 36 mm. Technologia szybkiego odczytu matrycy ogranicza deformacje obrazu powstające na skutek ruchu — tzw. efekt jello.
Nowy system zarządzania kolorami i szeroki zakres barw dają użytkownikom pełniejszą kontrolę i większą swobodę przy pracy z obrazem na etapie korekcji i postprodukcji. System VENICE odznacza się także ponad 15 stopniami przysłony, może więc pracować w wymagających warunkach: od słabego oświetlenia po ostre światło słoneczne. Wysoka jakość obrazu i efektywna, oparta na plikach organizacja produkcji to rezultat zastosowania w kamerze VENICE przyjętych już w branży rozwiązań firmy Sony: 16-bitowego formatu RAW/X-OCN oraz formatu XAVC. Do zapisu danych służy przenośny rekorder na karty pamięci AXS-R7. System VENICE jest także zgodny z obecnymi i projektowanymi akcesoriami do kamer CineAlta: wizjerem OLED Full HD DVF-EL200, rejestratorem AXS-R7, czytnikami kart AXS-CR1 i AR1 oraz kartami pamięci AXS i SxS).
Kolejna polska edycja konkursu fotograficznego EISA Maestro 2025 w kategorii zdjęć seryjnych za nami. W temacie "Życie ulicy" zwycięzcą w krajowym etapie konkursu EISA Maestro 2025 został, drugi rok z rzędu, Janusz Jurek. Po raz pierwszy w polskiej edycji konkursu I miejsce zajęła ta sama osoba. Gratulujemy zwycięzcy.
9 września 2025 r. Canon Europe ogłosił premierę profesjonalnego obiektywu portretowego Canon RF 85 mm f/1,4L VCM, który poszerza linię hybrydowych stałoogniskowych obiektywów RF, zwiększając tym samym zakres zastosowań obiektywów systemowych Canon oraz wszechstronność ich zastosowania w kreatywnej fotografii i filmowaniu.
9 września 2025 r. SIGMA Corporation zaprezentowała 3 nowe obiektywy. Jednym z nich jest stałoogniskowa Sigma 135 mm f/1,4 DG | Art – pierwszy na świecie pełnoklatkowy obiektyw z AF o ogniskowej 135 mm i jasności f/1,4.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024