testowe Nowe Canony: PowerShot G7 X Mark III i PowerShot G5 X Mark II - znamy ceny!
Canon rozszerza popularną serię zaawansowanych kompaktów PowerShot G o dwa modele – PowerShot G7 X Mark III i PowerShot G5 X Mark II. Nowe aparaty, podobnie do poprzednich generacji z serii G, łączą wydajność i mobilność użytkowania, a dzięki niewiarygodnie szybkiemu trybowi seryjnemu i możliwości nagrywania wideo 4K (bez cropa), odkrywają przed niezależnymi twórcami foto-wideo jeszcze większy potencjał do kreowania wspaniałych treści.
![]()
![]()
PowerShot G5 X Mark II wyposażono w nowy obiektyw z 5-krotnym zoomem i światłem f/1,8-2,8, a także z wysuwanym elektronicznym wizjerem EVF, przez co idealnie sprawdzi się jako lekki aparat na każdą podróż.
![]()
PowerShot G7 X Mark III posiada obiektyw ze światłem f/1,8-2,8 i 4,2-krotnym powiększeniem, a dodatkowo wyposażono go w standardowe wejście mikrofonowe (3,5 mm), które pozwoli aspirującym vlogerom i twórcom treści osiągnąć nie tylko doskonałą i ostrą jakość obrazu, ale też wyraźny i profesjonalny dźwięk audio.
![]()
PowerShot G5 X Mark II i PowerShot G7 X Mark III ważą odpowiednio 340 g i 304 g. Oba modele wykorzystują wydajny procesor obrazu DIGIC 8 Canon, zapewniający niezrównaną wydajność pracy w tak niewielkim body. Oba modele wyposażono w 20.1-megapikselową matrycę typu 1.0, która zapewnia żywe kolory dla zdjęć i nagrań wideo 4K. Obsługa formatu CR3 RAW sprawia, że nowe modele serii G generują zdjęcia i filmy o szerokim zakresie dynamicznym. Dodatkowo, obsługa materiałów przez oprogramowanie Canon Digital Photo Professional (DPP) i inne popularne programy do obróbki, zapewnia użytkownikom większą elastyczność podczas postprodukcji.
![]()
PowerShot G5 X Mark II jest wyposażony w obiektyw z 5-krotnym zoomem, który świetnie sprawdzi w rękach zaawansowanych fotografów jako drugi aparat. Dzięki dużemu otworowi przysłony f/1.8-2.8, model ten idealnie nadaje się do fotografowania w słabych warunkach oświetleniowych, takich jak zdjęcia miejskie po zmroku. Z kolei PowerShot G7 X Mark III posiada obiektyw z zoomem 4,2x i światłem f/1.8-2.8. To parametry optymalne do tworzenia świetnej jakości treści wideo (np. vlogów) w wysokiej rozdzielczości i zmiennych warunkach, niezależnie od oświetlenia. Płytka głębia ostrości to dodatkowy atut w tworzeniu pięknego efektu bokeh dla naturalnego rozmycia tła i odcięcia pierwszego planu od reszty kadru.
![]()
Zarówno dla entuzjastów fotografii – którzy dopiero rozpoczynają przygodę z treściami foto-wideo – jak i już doświadczonych vlogerów, chcących jeszcze bardziej rozwijać swoje społeczności i tworzyć lepsze materiały do sieci, nowe aparaty umożliwiają w pełni kreatywną kontrolę w trybach auto i manualnych. Nowy PowerShot G5 X Mark II i PowerShot G7 X Mark III świetnie leżą w dłoni i są łatwe w użyciu. Układ menu inspirowany jest najlepszymi w swojej klasie aparatami Canon EOS, podobnie jak rozbudowane możliwości personalizacji, dzięki którym możemy szybko ustawić najbardziej odpowiednie parametry. Pierścień nastaw zapewnia użytkownikom bezpośredni dostęp do kluczowych ustawień aparatu. Wysuwany, narożny wizjer elektroniczny OLED (EVF) w PowerShot G5 X Mark II zapewnia 100-procentowe pokrycie kadru (2,36 miliona punktów) i pozwala na łatwiejsze tworzenie kreatywnych kompozycji, a odchylany ekran dotykowy gwarantuje doskonały przegląd kadru nawet z trudno dostępnych kątów widzenia. Dla vlogerów funkcja ekranu dotykowego w PowerShot G7 X Mark III daje przede wszystkim możliwość pełnej kontroli kadru i celności AF zarówno podczas nagrywania dynamicznych relacji, jak i rejestrowania bardziej statycznych materiałów.
data dodania: 09-07-2019
godzina dodania: 09:47
odsłon: 4125 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera - FK 12/25 wkrótce on-line Foto-Kurier 12/25 jest już w drukarni, a wkrótce będzie również on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie przedstawiające Alberta Watsona, a wykonane na targach Paris Photo przez Tadeusza Koniarza. W wydaniu prezentujemy między innymi, jedyną w Polsce tego typu, obszerną relację z tego wydarzenia. W środku są też testy, opisy Canona RF 45 mm f/1,2 STM, Sony A7 V, Nikkora Z DX MC 35 mm f/1,7, Panasonica Lumix S 100-500 mm f/5-7,1 oraz procesora do filmów firmy AGO, o którym opowiada między innymi Marta Dębska w wywiadze o fotografii analogowej. Z przyjemnością prezentujemy też nowy cykl artykułów pt. "Kulisy jednego zdjęcia", który będziemy kontynuować przy współpracy z marką PRO STUFF, a do spotkania w pierszym odcinku zapraszamy razem z Łukaszem Pietrzakiem, który na potrzeby wydania zamienia się w Mikołaja. Jest też ogrom wspaniałych zdjęć naszych Czytleników prezentowanych w ramach działów Najlepsze z Najlepszych, Internetowego konkursu miesiąca oraz Oka Ekspertów. Jest też kolejny etap LIGI Foto-Kuriera. Jednym słowem będzie co czytać w zimowe wieczory. Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 11/25, który jeszcze przez tydzień będzie królował w salonach prasowych. ![]() Sony A7V w porównywarce Zaprezentowany 2 grudnia 2025 r. Sony A7 V, będący piątą generacją popularnej serii pełnoklatkowych aparatów bezlustrowych Sony A7, jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne aparatu. ![]() Sony DSC-RX1R III w porównywarce Zaprezentowany 15 lipca 2025 r. pelnoklatkowy kompakt Sony RX1R III z 61-milionowym przetwornikiem obrazu CMOS Exmor R jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne aparatu. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||