testowe ![]() Panasonic LUMIX S1H - nie tylko pełnoklatkowy król filmowania w 6K![]() ![]() 27 sierpnia 2019 roku w Wiesbaden Panasonic zaprezentował bezlusterkowy pełnoklatkowy aparat cyfrowy LUMIX S1H, wyposażony w pełnoklatkową matrycę. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami przekazywanymi w trakcie pracy nad tym modelem, LUMIX S1H jest pierwszym na świecie aparatem fotograficznym z funkcją wideofilmowania w rozdzielczości 6K/24p*1 (proporcje obrazu 3:2), 5,9K/30p (16:9) oraz 10-bit 60p 4K/C4KNowo opracowana pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 24,2 mln pikseli jest zgodna z nową technologią Dual Native ISO. W połączeniu z optymalnym przetwarzaniem sygnału przez procesor obrazu Venus Engine osiąga wysoką czułość i minimalny poziom szumów. LUMIX S1H zapewnia ponad 14 stopni rozpiętości tonalnej, której zakres jest porównywalny z zakresem kamer kinowych, oraz funkcje V-Log / V-Gamut kompatybilne z popularną kolorymetrią „VariCam Look”. Tym, co sprawia, że LUMIX S1H to niezwykły aparat jest nieograniczony czas rejestracji we wszystkich trybach dzięki wyjątkowym technologiom odprowadzania ciepła firmy Panasonic. HDR (wysoka rozpiętość tonalna) w trybie HLG (Hybrid Log Gamma), 10-bitowe wyjście HDMI 4:2:2 i tryby anamorficzne 4:3 są również dostępne wraz z szeregiem praktycznych narzędzi do tworzenia filmów, takich jak lampki sygnalizujące rejestrację w toku, monitor przebiegów falowych i funkcja V-Log View Assist.
![]() Lumix S1H jest wyposażony w stabilizację obrazu w korpusie aparatu, aby skutecznie niwelować skutki ruchu ręki. Połączenie (5-osiowej) stabilizacji obrazu w korpusie aparatu i 2-osiowej optycznej stabilizacji obrazu w obiektywach LUMIX serii S, tworzy system Dual I.S. 2, który kompensuje praktycznie każdy rodzaj rozmycia jeszcze skuteczniej, umożliwiając zastosowanie czasów naświetlania dłuższych o 6,5 EV*4. Nowy tylny ekran, wizjer RVF (Real View Finder) i wyświetlacz statusu mają duże wymiary, wysoką rozdzielczość, a obraz na nich jest bardzo wyraźny. Solidna konstrukcja zapewnia cenioną przez profesjonalnych fotografów wysoką niezawodność. W pełnoklatkowym bezlusterkowym systemie aparatów LUMIX serii S zastosowano system mocowania L-Mount, który zapewnia użytkownikom zróżnicowaną gamę produktów i stanowi przyszłościowe rozwiązanie. W najbliższym czasie zaplanowanych jest ponad 46 obiektywów, w tym 11 lub więcej obiektywów LUMIX S/S PRO (kolejne wkrótce pojawią się w ofercie Panasonic), Leica Camera i Sigma. Poza tym różnorodność adapterów mocowania/konwerterów poszerza możliwości stosowania jeszcze większej liczby obiektywów. Mocowanie L-Mount otwiera więc niemal nieograniczone spektrum nowych możliwości twórczych. Panasonic od dawna wiele wysiłku poświęca rozwojowi profesjonalnych kamer kinowych, aby sprostać współczesnym potrzebom branży filmowej, co skutkuje obecnym zaufaniem do marki. Z drugiej strony Panasonic to pierwsza firma na świecie, która opracowała kompaktowe, lekkie, bezlusterkowe aparaty cyfrowe i w dalszym ciągu je udoskonala. Stanowiąc połączenie tych innowacyjnych pomysłów i wielu badań, seria LUMIX GH wyróżniła się w branży koncepcją cyfrowego aparatu z możliwością rejestracji wideo o bezprecedensowo wysokiej jakości, nawet jeśli chodzi o tworzenie filmów. Firma Panasonic może poszczycić się kolejnym modelem, w którym wykorzystano potencjał pełnoklatkowej matrycy – LUMIX S1H, doskonałym bezlusterkowym aparatem cyfrowym o najlepszych możliwych parametrach. Panasonic oferuje obecnie trzy innowacyjne modele bezlusterkowych aparatów cyfrowych LUMIX serii S: S1R, S1 oraz nowość – S1H. LUMIX S1R jest idealnym sprzętem do fotografowania w wysokiej rozdzielczości; LUMIX S1 to zaawansowany aparat hybrydowy, umożliwiający uzyskanie wysokiej jakości materiału zdjęciowego i filmowego; LUMIX S1H został zaprojektowany i opracowany specjalnie pod kątem wykorzystania przy produkcji filmowej. Z taką linią produktów Panasonic stara się zaspokoić potrzeby wszystkich profesjonalistów zajmujących się rejestracją obrazu, uwzględniając jednocześnie ciągłą ewolucję kultury fotografowania i wideofilmowania w erze cyfrowej. *1 Wśród pełnoklatkowych cyfrowych systemowych aparatów fotograficznych z wymienną optyką, wg stanu na 27 sierpnia 2019 r. Na podstawie badań Panasonic. *2 Wśród pełnoklatkowych cyfrowych systemowych aparatów fotograficznych z wymienną optyką, wg stanu na 27 sierpnia 2019 r. Na podstawie badań Panasonic. Dotyczy odpowiednika formatu Super 35 mm. *3 Odpowiada 4K (4096×2160) wg Digital Cinema Initiatives (DCI). *4 Zgodnie ze standardem Camera and Imaging Products Association dotyczącym wahania/kołysania: odległość ostrzenia f = 105 mm lub f = 200 mm, w przypadku korzystania z obiektywu S-R70200. Wymagana jest aktualizacja oprogramowania układowego do najnowszej wersji.
data dodania: 27-08-2019
godzina dodania: 21:37
odsłon: 3561 powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Sony RX100 VII - Idealne narzędzie do filmowania, czyli ciąg dalszy opowieści o potędze maleńkości (wideo)
![]() Jak Sony RX100 VII pozamiatał rynek kompaktów - test funkcji Sony A9 w korpusie RX 100, pierwsze zdjęcia testowe i cena
![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród przekroczyła już 13,5 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekroczyła już 13 tysięcy zł. ![]() OKIEM EKSPERTÓW ocena zdjęć użytkowników portalu - Foto-Kurier 1-2/25 Marta Darowska i Tadeusz Koniarz, eksperci nie tylko w dziedzinie fotografii, poddają swojej opinii wybrane zdjęcia użytkowników galerii foto-kurier.pl. Wgrywaj zdjęcia do serwisu jeśli chcesz, żeby nasi eksperci omówili je na łamach Foto-Kuriera. Tym razem swoją uwage skupili między innymi na zdjęciu, którego autorem jest Daniel Mopert, następnym razem może to być seria lub pojedyncze zdjęcie wgrane przez Ciebie. ![]() Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ ujrzał światło dzienne - znamy cenę 13 lutego 2025 r. Nikon wprowadził na rynek obiektyw do filmowania Nikkor Z 28-135mm f/4 PZ. Obiektyw powstał z myślą o filmowcach pracujących w pojedynkę lub z małymi ekipami. Umożliwia nagrywanie materiałów w rozdzielczości do 8K bezpośrednio z aparatu i jest wystarczająco lekki, aby filmować z ręki. Został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu wyjątkowych możliwości filmowcom korzystającym z pełnoklatkowych aparatów Nikon z serii Z, takich jak Nikon Z9 czy Nikon Z8. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |