Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Panasonic LUMIX S1H - nie tylko pełnoklatkowy król filmowania w 6K

ciąg dalszy...

 

Panasonic LUMIX S1H BACK

1. Parametry rejestracji wideo o jakości kinowej
Wyjątkowe możliwości rejestracji wideo to najwspanialsza cecha LUMIX S1H, która sprawia, że jest to profesjonalne narzędzie do tworzenia filmów
.

Panasonic S1H ma 24,2-milionową pełnoklatkową matrycę CMOS typu 35 mm (35,6 mm x 23,8 mm), która rejestruje obraz w rozdzielczości 6K. Przy aktywnej rozdzielczości 6024 x 4016, S1H dostarcza około 24,2 miliona pikseli. Zastosowanie OLPF (optycznego filtra dolnoprzepustowego) likwiduje zjawisko mory. W połączeniu z optymalnym przetwarzaniem sygnału przez procesor obrazu Venus Engine zapewnia to wysoką (mającą wartość ISO 51200) czułość i minimalny poziom szumów.
Wyjątkową cechą LUMIX S1H jest podwójna natywna czułość ISO, technologia, która po raz pierwszy została wprowadzona do sztandarowej linii VariCam. W technologii tej zastosowano proces, który umożliwia odczytanie danych z matrycy w zupełnie inny sposób, wydobywając więcej informacji bez pogarszania jakości obrazu. Wynikiem tego jest aparat, który może przełączyć się ze standardowej czułości na wysoką bez zwiększania poziomu szumów i innych artefaktów. Dual Native ISO daje operatorom większą różnorodność artystycznych wyborów oraz możliwość wykorzystania mniejszej ilości światła na planie zdjęciowym, co umożliwia zaoszczędzenie czasu.

 

Wartości Dual Native ISO w LUMIX S1H wynoszą 640 i 4000*1, co umożliwi kamerzystom filmowanie w prawie każdych warunkach oświetleniowych. W przypadku matrycy o jednej natywnej czułości ISO zakłócenia zazwyczaj rosną wraz ze wzrostem czułości. W modelu S1H z technologią Dual Native matryca jednak ogranicza do minimum powstawanie zakłóceń, co jest możliwe dzięki wyborowi odpowiedniego układu do danej czułości przed rozpoczęciem przetwarzania danych. W efekcie użytkownik może nagrywać filmy przy maksymalnej czułości ISO 51200. Technologię Dual Native ISO można ręcznie przełączać na jedną z dwóch opcji LOW (ISO 640‒5000) i HIGH (ISO 4000‒51200)*1.


Dzięki maksymalizacji wykorzystania pikseli w pełnoklatkowej matrycy LUMIX S1H jest pierwszym na świecie aparatem cyfrowym, który w trybie kamery cyfrowej umożliwia uzyskanie rozdzielczości 6K/24p, 5,4/30p (proporcje obrazu 3:2) lub 5,9K/30p (16:9) przy płynnej rejestracji wideo*2. Jest on także pierwszym na świecie pełnoklatkowym cyfrowym systemowym aparatem fotograficznym z wymienną optyką*1 z funkcją wideofilmowania 10-bit 60p 4K/C4K*2*3 HEVC przy wykorzystaniu powierzchni obrazu równoważnej Super 35 mm. Możliwość rejestracji 4:2:2 10-bit 4K30p jest dostępna w H.264 na całej powierzchni. Dane wysokiej rozdzielczości można wykorzystać także do tworzenia materiałów wideo 4K z wyższą jakością obrazu lub do przycinania obrazu w 4K.


Rozpiętość tonalna mierzy zakres luminancji, który może zarejestrować aparat cyfrowy. LUMIX S1H oferuje rozpiętość tonalną na poziomie 14 EV, co praktycznie odpowiada parametrom kamer kinowych Panasonic i umożliwia precyzyjne uchwycenie wszystkich detali – od ciemnych do bardzo jasnych obszarów.


Możliwość wiernego odwzorowania barw i bogatych odcieni skóry jest niezbędna dla każdego filmowca. W LUMIX S1H użytkownik ma możliwość zaimportowania renomowanej kolorymetrii znanej z kamer kinowych VariCam. LUMIX S1H umożliwia rejestrację w trybie V-Log/V-Gamut zapewniającym szeroki zakres rozpiętości tonalnej i szeroką gamę barw. V-Log renderuje bardzo płaski obraz przy zachowaniu wszystkich informacji dotyczących koloru w danym obrazie. Oznacza to wyższy poziom możliwości w obróbce i postprodukcji obrazów. Matryca CMOS LUMIX S1H uzyskuje szeroką gamę kolorów znaną jako V-Gamut, która jest optymalną przestrzenią barw. Przestrzeń barw S1H jest szersza niż BT.2020. V-Log ma charakterystykę krzywej logarytmicznej, która przypomina nieco charakterystykę filmu negatywowego, a V-Gamut zapewnia przestrzeń barw nawet większą niż
w przypadku kliszy fotograficznej.
Rejestracja wideo z szerokim zakresem dynamicznym (HDR) obrazu umożliwia uzyskanie obrazu o wiernym odwzorowaniu barw zarówno w jasnych, jak i ciemnych jego partiach, co sprawia że zbliża się ono do tego, jak dany kadr postrzega wzrok człowieka. Aparat nagrywa filmy z użyciem krzywej gamma, która jest zgodna ze standardem ITU R BT.2100, a użytkownik może skorzystać z funkcji Hybrid Log Gamma (HLG) w trybie Photo Style.

LUMIX S1H umożliwia wysyłanie danych wideo w 10 bitowym formacie 4:2:2 4K 60p/50p za pomocą kabla HDMI. Urządzenie obsługuje wiele trybów rejestracji obrazu, w tym tryb anamorficzny 4:3, zaspokajając potrzeby profesjonalnych użytkowników.

Zapis ze zmienną liczbą klatek na sekundę (VFR, Variable Frame Rate) umożliwia nagrywanie filmów w zwolnionym lub przyspieszonym tempie w rozdzielczości C4K/4K (60 kl./s, maksymalnie 2,5 x wolniej w 24p) i Full HD (180 kl./s, maksymalnie 7,5 x wolnej w 24p). Minimalna liczba klatek na sekundę dla filmu w przyspieszonym tempie wynosi 2. Ponadto wideo HFR (duża liczba klatek na sekundę) można rejestrować z dźwiękiem nawet podczas korzystania
z autofokusa. Dostępnych jest wiele efektów do tworzenia filmów w zwolnionym tempie w procesie postprodukcji.

Aparat wyposażono także w praktyczne narzędzia, takie jak monitor przebiegów falowych (Waveform Monitor) i V-Log View Assist. Lampki sygnalizujące rejestrację w toku są umieszczone zarówno z przodu, jak i z tyłu, do zastosowania w konfiguracji z wieloma aparatami.


*1 Jeśli tryb rejestracji jest ustawiony na V-Log. Wartość czułości zmienia się
w zależności od trybu zapisu.
*2 Wśród pełnoklatkowych cyfrowych systemowych aparatów fotograficznych z wymienną optyką,
wg stanu na 27 sierpnia 2019 r. Na podstawie badań Panasonic.
*3 Wśród pełnoklatkowych cyfrowych systemowych aparatów fotograficznych z wymienną optyką,
wg stanu na 27 sierpnia 2019 r. Na podstawie badań Panasonic. Dotyczy odpowiednika formatu Super 35 mm.
*4 Odpowiada 4K (4096×2160) wg Digital Cinema Initiatives (DCI).



ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 27-08-2019
 
godzina dodania: 21:37
 
odsłon: 3182
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

Sigma fp – najmniejszy i najlżejszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec na rynku
Sigma fp – najmniejszy i najlżejszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec na rynku
Sony RX100 VII -  Idealne narzędzie do filmowania, czyli  ciąg dalszy opowieści o potędze maleńkości (wideo)
Sony RX100 VII - Idealne narzędzie do filmowania, czyli ciąg dalszy opowieści o potędze maleńkości (wideo)
Jak Sony RX100 VII pozamiatał rynek kompaktów - test funkcji Sony A9 w korpusie RX 100, pierwsze zdjęcia testowe i cena
Jak Sony RX100 VII pozamiatał rynek kompaktów - test funkcji Sony A9 w korpusie RX 100, pierwsze zdjęcia testowe i cena
Sony A7R IV z 61-milionową matrycą - pierwsze zdjęcia testowe do pobrania!
Sony A7R IV z 61-milionową matrycą - pierwsze zdjęcia testowe do pobrania!
Sigma fp – najmniejszy i najlżejszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec – znamy cenę i dostępność!
Sigma fp – najmniejszy i najlżejszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec – znamy cenę i dostępność!




Zdjęcie miesiąca
Kwiecień 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Halina Kubiak
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.133) / 0.120

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |