testowe EPSON EH-TW7100 - zdjęcia o przekątnej 12 m (500") - test z Foto-Kuriera 4/22W Foto-Kurierze 10/19 opisywaliśmy debiutujący jesienią 2019 roku niedrogi, w swojej klasie, i łatwy w obsłudze projektor 4K PRO-UHD, umożliwiający wyświetlanie treści na unikalnie dużym (do 500”/12,7 m) ekranie z wysokim współczynnikiem kontrastu. Tym razem przedstawiamy wyniki testu projektora EPSON EH-TW7100, który z powodzeniem może być wykorzystywany zarówno do oglądania fotografii jak i filmów. Zdjęcia o przekątnej 12 metrów zawsze robią wrażenie.
Od zewnątrz
Zmiana ogniskowej odbywa się ręcznie za pomocą wyprofilowanego czarnego uchwytu umieszczonego wokół wykończonego na złoty kolor obiektywu(2). Ostrość ustawiana jest ręcznie poprzez obrót wspomnianą złotą obudową obiektyw (3). Teoretycznie projektor można umieścić zarówno na biurku, jak i może być on podwieszany, ale ze względu na ręczne ogniskowanie lepiej byłoby mieć go w zasięgu ręki. Z drugiej strony projektor pod sufitem umieszcza się raz i nie zmienia się z reguły jego pozycji względem ekranu toteż z tego punktu widzenia patrząc nie można uznać tego za wadę, raczej za drobną niedogodność. Trzeba jednak przyznać, że ostrość choć ręcznie, to ustawiana jest szybko i skutecznie. Układ optyczny obiektywu cofnięty jest w głąb obudowy co zabezpiecza go przed przypadkowym zaświeceniami z innych źródeł światła. Podczas transportu i spoczynku przednia soczewka obiektywu chroniona jest przed uszkodzeniem, „zapalcowaniem” i zapyleniem przez transparentny dekielek analogiczny do tych fotograficznych.
Na lewo od obiektywu znajduje się osłona skrywająca filtr chroniący projektor przed zanieczyszczeniami (4).
Natomiast z przodu (na prawo od obiektywu) jest dysza wydmuchująca powietrze z układów chłodzących (5).
Wentylator chodzi cicho, zmierzone przez nas wartości wynoszą: ok. 46 dB (6) w trybie wysokiego zużycia energii, ale w trybie ECO jest to już średnio jedynie ok. 38 dB (6a) , co już jest sporym osiągnięciem. W/g specyfikacji produktu wartości te powinny kształtować się odpowiednio 32 dB i 24 dB. Dźwięki te nie zakłócają projekcji, są prawie niezauważalne. Dla porównania dźwięk gotującej się wody w czajniku elektrycznym wywołuje hałas na poziomie 55 dB. Sterowanie zmianami w położeniu obiektywu odbywa się bezproblemowo i skutecznie, choć ręcznie za pomocą dwóch pokręteł umieszczonej w górnej części obudowy projektora (7), (8).
data dodania: 08-11-2022
godzina dodania: 21:01
odsłon: 7176
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21
Fotorozmowy - papiery MAXIMA, Frontiery, fotografia halogenosrebrowa Fujifilm to koncern mający w swojej ofercie m.in. produkty z zakresu medycyny, poligrafii jak i fotografii. Te ostatnie są oczywiście dla nas najważniejsze, ale i te z dziedzin medycyny, jak chociażby cyfrowe aparaty rentgenowskie, czy też wszelkiego rodzaju urządzenia drukujące nie mogą być dla fotografa profesjonalnego, a nawet entuzjasty fotograficznego obojętne. Coraz częściej mamy do czynienia z wydrukami cyfrowymi, ale w dalszym ciągu te tradycyjne, bazujące na materiałach światłoczułych, są nadal niezwykle ważne w portfolio sprzedażowym firmy Fujifilm. Szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży Bazując na danych publikowanych w raportach CIPA (Camera & Imaging Product Association, patrz wykres), ogłoszonych 1 kwietnia 2024 roku, można powiedzieć, że na świecie w 2023 r. sprzedano ok. 7,72 mln aparatów cyfrowych, z czego aż 5,99 miliona stanowiły aparaty z wymienną optyką (bezlusterkowce i lustrzanki), ale co ważniejsze, rozpatrując japoński rok finansowy (od marca do marca) jest realna szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży. SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |