testowe Sony World Photography Awards 2022 - lista finalistów konkursu profesjonalnegoWorld Photography Organisation ogłosiła nazwiska finalistów i zdobywców wyróżnień w konkursie profesjonalnym Sony World Photography Awards 2022. W organizowanym po raz 15. konkursie profesjonalnym nagradzane są cykle zdjęć wyróżniających się doskonałością techniczną i świeżym spojrzeniem na problematykę współczesności.
Zdobywca tytułu Fotografa Roku 2022 zostanie wybrany spośród finalistów konkursu profesjonalnego, a jego nazwisko zostanie ogłoszone 12 kwietnia. Wybrane zdjęcia finalistów i zdobywców wyróżnień będą prezentowane na wystawie Sony World Photography Awards w londyńskim Somerset House w dniach od 13 kwietnia do 2 maja 2022 r.
Projekt Nur-Sultan (Nur-Sułtan), którego autorem jest Javier Arcenillas (Hiszpania), to seria zdjęć niezwykłej, ekscentrycznej architektury stolicy Kazachstanu. W serii zdjęć zatytułowanej Blueprint (dosł. plan, projekt) Yun Chi Chen (Tajwan) tworzy wielowarstwowe obrazy imitujące proces powstawania tradycyjnych odbitek planów architektonicznych (cyjanotypii) z wykorzystaniem technik postprodukcji cyfrowej. Dorf (Wioska), seria autorstwa Domagoja Burilovića (Chorwacja) wykorzystuje fotomontaż, aby wyrazić ironię tego, w jaki sposób natura odzyskała domy w Slawonii — regionie, który w XIX w. wzbogacił się na eksploatacji lasów i ziemi.
New Waves (Nowe fale) autorstwa Raphaëla Neala (Wielka Brytania) to seria, która zestawia obrazy ukazujące zmiany klimatyczne z portretami nastolatków; dyptyki te podkreślają niszczycielskie konsekwencje doświadczane przez tych, którzy z czasem najbardziej je odczują. Sometimes the Sky Above us is Open (Czasami niebo nad nami jest otwarte), seria, której autorką jest Sarah Grethe (Niemcy), ukazuje rodzinne miasto matki autorki w południowych Niemczech i bada rodzinne związki obu kobiet poprzez zainscenizowane portrety i martwą naturę. Mellow Apocalypse (Łagodna apokalipsa) autorstwa Alnis Stakle (Łotwa) wykorzystuje obrazy z otwartych kolekcji, takich jak muzea, instytucje naukowe i banki zdjęć, tworząc misternie dopracowane kolaże, w których ścierają się i zderzają pozornie nie dające się połączyć elementy.
The Long Days of Hanau (Długie dni w Hanau), seria, której autorem jest Fabian Ritter (Niemcy), dokumentuje życie mieszkańców niemieckiej miejscowości Hanau po rasistowskich atakach 19 lutego 2020 r. The Children of the Financial Collapse in Venezuela (Dzieci zapaści finansowej w Wenezueli), seria, którem autorem jest znany fotoreporter Jan Grarup (Dania), to obrazy ukazujące desperację i skrajną nędzę Wenezuelczyków w Kolumbii. Seria Insurrection (Powstanie), której autorem jest znany fotograf prasowy Win McNamee (USA), to zapis dramatycznych scen z 6 stycznia 2021 r., kiedy tłum zwolenników Donalda Trumpa wtargnął na Kapitol i wdarł się do budynku amerykańskiego Kongresu.
Shunta Kimura (Japonia) jest autorem serii Living in the Transition (Życie w okresie przejściowym), ukazującej życie mieszkańców Bangladeszu, którzy coraz częściej zmagają się ze skutkami zmian klimatycznych, takimi jak erozja gleby na skutek działania rzek, osunięcia ziemi i wzrost poziomu zasolenia. W serii Nemo's Garden (Ogród kapitana Nemo) Giacomo d’Orlando (Włochy) dokumentuje pierwszą na świecie podwodną szklarnię — tego typu obiekty mogą być odpowiedzią na palącą potrzebę znalezienia alternatywnych i zrównoważonych metod uprawy żywności. Portraits in Ashes (Portrety wśród popiołów) znanego fotografika Gideona Mendela (RPA) to portrety rodzin i pojedynczych osób w pustych skorupach wypalonych budynków, w przejmujący sposób ukazujące zniszczenia po pożarach w Grecji, Kanadzie i USA.
Seria Solar Graphic (Słoneczna grafika) autorstwa Andriusa Repšysa (Litwa), powstała podczas zimy z wyjątkowo obfitymi opadami śniegu spowodowanymi przez zmiany klimatyczne, ukazuje z lotu ptaka zrównoważone źródła energii — zapory, turbiny wiatrowe i baterie słoneczne — niemal redukując je do graficznych abstrakcji. Life on Earth (Życie na Ziemi), seria, której autorem jest Lorenzo Poli (Włochy), zagłębia się w eteryczną magię natury i tajemnicze piękno nieokiełznanego świata, ukazane poprzez różnorodne pejzaże. Kiedy Gareth Iwan Jones (Wielka Brytania), fotograf specjalizujący się w portretach, nie mógł pracować z powodu izolacji w czasie pandemii, skierował swój obiektyw na sylwetki drzew na tle wieczornego nieba, tworząc serię portretowych obrazów zatytułowanych po prostu Tree (Drzewo).
The Beauty of Humanity (Piękno człowieczeństwa) autorstwa Anny Neubauer (Austria) to seria pełnych zadumy portretów wyrażających pragnienie fotografa, by odejść od tradycyjnych stereotypów i cieszyć się różnorodnością. W swoim Portfolio Hugh Fox (Wielka Brytania) stara się ukazać spokojne chwile codziennego życia z rodziną i przyjaciółmi podczas pandemii. Julian Anderson (Wielka Brytania), na co dzień zajmujący się fotografią reklamową i redakcyjną, prezentuje wybór portretów, krajobrazów i martwych natur wykonanych na zlecenie różnych magazynów.
Caryatis 2021 (Kariatydy 2021) autorstwa George’a Tatakisa (Grecja) to studium tradycyjnych greckich strojów kobiecych z różnych okresów bogatej historii Grecji: każda fotografia poprzedzona jest drobiazgowymi badaniami i odpowiednio zainscenizowana. Migrantes (Migranci) autorstwa uznanego fotoreportera Adama Fergusona (Australia) to seria autoportretów Meksykanów czekających na przekroczenie granicy z USA. Używając aparatu zamontowanego na statywie, z wężykiem spustowym, Ferguson zaproponował fotografowanym osobom, aby same wybrały moment zrobienia zdjęcia, dając im w ten sposób władzę nad wizerunkiem. Bushmeat Hunters (dosł. „Łowcy mięsa z buszu”, chodzi o ludzi polujących na dzikie zwierzęta dla mięsa) autorstwa znanego fotografa-dokumentalisty Brenta Stirtona (RPA) to seria portretów plemiennych myśliwych z upolowanymi zwierzętami, skadrowanych w sposób przywodzący na myśl tradycyjne obrazy tworzone przez członków tych kultur.
Seria Tokyo Twenty Twenty One (Tokio 2021) autorstwa znanego fotografa sportowego Adama Pretty’ego (Australia) ukazuje dramaty i emocje związane z olimpiadą, a także siłę i waleczność sportowców. Kuarup autorstwa Ricarda Telesa (Brazylia) dokumentuje rytuały pogrzebowe brazylijskiego ludu Xingu, na które składa się między innymi sztuka walki zwana Huka-huka. W tym roku ceremonie upamiętniały przede wszystkim ofiary pandemii Covid-19. Seria Loyal Fans (Wierni kibice), której autorem jest Roman Vondrouš (Czechy) ukazuje zapał i oddanie fanów klubu piłkarskiego Bohemians Praha 1905, których nie odstraszyły pandemiczne restrykcje: kibice przynosili własne drabiny, by móc oglądać mecze przez płot.
data dodania: 24-02-2022
godzina dodania: 09:00
odsłon: 793 powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:LIGA FOTO-KURIERA 2022 - konkurs fotograficzny, do wygrania nagrody warte ponad 25 tysięcy zł, nowy termin IX etapu
Kupony Fujifilm wśród nagród comiesięcznych w Lidze Foto-Kuriera 2021 i w Internetowym Konkursie Miesiąca
FOTO-EKO 2021 - kolejna edycja konkursu - termin zgłaszania prac przedłużono do 20 października 2021 r.
SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Wygraj 2500 euro w EISA MAESTRO 2024 - konkurs „Sport i gry” tylko do 8 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla internetu” („Save for web”). TAMRON 11-20 mm f/2,8 Di III-A RXD pierwszy z mocowaniem CANON RF - wkrótce na rynku 23 kwietnia 2024 r. Tamron, jeden z czołowych producentów optyki do różnorodnych zastosowań, ogłosił opracowanie pierwszego obiektywu TAMRON z mocowaniem CANON RF. Jest to Tamron 11-20 mm f/2,8 Di III-A RXD (Model B060), ultraszerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy do aparatów bezlusterkowych wyposażonych w matryce typu APS-C. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |