Wydania FK: 169,
publikacje: 9013,
wydarzenia: 2235,
opisy i testy: 2073,
galerie zdjęć: 287210,
użytkownicy: 9694
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Voigtlander Nokton II 50 mm f/1,5 do Canon R, Nikon Z, Sony E, Micro 4/3
Voigtlander Nokton II 50 mm f/1,5 to druga, odświeżona i uwspółcześniona wersja legendarnego obiektywu o niepowtarzalnej plastyce i charakterze. Obiektyw łączy wysoką jakość optyczną z duchem analogowych konstrukcji i wyjątkową pracą pod światło.
Klasyczna ogniskowa 50 mm
50 mm to klasyka gatunku wśród obiektywów stałoogniskowych zaprojektowanych do współpracy z matrycami pełnoklatkowymi. Oferując 46,3° pole widzenia, podobne do tego, jakie widzi ludzkie oko, jest jedną z najczęściej wybieranych ogniskowych do fotografii portretowej czy reportażowej. Voigtlander Nokton II 50 mm f/1,5 znajdzie swoje zastosowanie także w fotografii studyjnej, produktowej, a nawet w krajobrazie, umożliwiając wycięcie fragmentu obserwowanego pejzażu.
Jasno nawet w nocy
Obiektyw Voigtlander 50 mm f/1,5 to część linii superjasnych obiektywów Nokton, umożliwiających pracę nawet przy znikomej ilości światła zastanego. Szeroki zakres ustawień przysłony od f/1,5 do f/16 oraz możliwość jej precyzyjnej zmiany co 1/2 stopnia EV daje pełną kontrolę nad tym, co w danym kadrze jest istotne. Papierowa głębia ostrości uzyskiwana na dużych otworach przysłony umożliwia wydobycie tematu zdjęcia z jego otoczenia, skupiając na nim całą uwagę widza. Przy szeroko otwartej przysłonie obraz jest ostry w centrum kadru oraz plastyczny na bokach. Po jej przymknięciu ostrość pojawia się na całej szerokości kadru, rozmycia nadal zachowują jednak swój charakterystyczny, malowniczy wygląd.
fot. fdirect.eu
Współczesna analogowość
Nokton II 50 mm f/1,5 nawiązuje do konstrukcji cenionego przez koneserów poprzednika z lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku. Wprowadzone poprawki umożłiwiły zachowanie absolutnie niepowtarzalnego, analogowego charakteru obrazowania, łącząc go z wysoką precyzją i rozdzielczością współczesnej optyki. 8 elementów rozmieszczonych w 6 grupach, w tym jedna soczewka obustronnie asferyczna, umożliwiają kreowanie zdjęć o bardzo małej głębi ostrości, z zachowaniem dużego mikrokontrastu i wspaniałej, bogatej kolorystyki. Perfekcyjnie działająca, dwunastolistkowa przysłona umożliwia kontrolę ilości przepuszczanego światła oraz sprawia, że uzyskiwane rozmycia są aksamitnie gładkie.
Temat drugiego etapu Ligi Foto-Kuriera 2024 "Różowy" okazał się jeszcze większą
inspiracją dla wielu osób do wykonaniaoryginalnych zdjęć. Do rywalizacji dołączyło wiele nowych osób wraz z niesamowitymi zdjęciami. Łączna pula nagród w konkursie przekracza 16
tys. zł. Cały czas zaskakuje nas kreatywność autorów. Wybór najlepszych 30-tu zdjęć nie
jest łatwy. Zapraszamy do udziału w kolejnym czwartym już etapie
Ligi Foto-Kuriera pt. "Brzeg", do którego prace można wgrywać do 6 maja 2024 r.
Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r.
Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024