testowe Canon rewolucjonizuje VR180°: 3D VR oraz RF 5,2 mm f/2,8L DUAL FISHEYE
6 października 2021 roku firma Canon zaprezentowała przełomowy system Canon EOS VR obejmujący m.in. pierwszy w świeciei obiektyw VR do aparatów cyfrowych z wymienną optyką, umożliwiający rejestrowanie obrazów VR180° jednym aparatem z pojedynczą matrycą. Jest to pionierskie rozwiązanie do rejestrowania wirtualnej rzeczywistości (VR), bazujące na ogromnych możliwościach mocowania RF.
![]()
System EOS VR opracowany przez firmę Canon, obejmujący nowy obiektyw Canon RF 5,2 mm f/2,8L DUAL FISHEYE, odpowiada na zapotrzebowanie na wysokiej jakości treści 3D VR180°. Wobec rosnącej popularności technologii VR w różnych obszarach, takich jak szkolenia, podróże, sport, wydarzenia na żywo i filmy dokumentalne, nowa oferta Canon upraszcza cały proces stereoskopowej rejestracji i postprodukcji treści w formacie VR180°. System EOS VR, dzięki kreowaniu wciągającego doświadczenia, wprowadza widzów w samo serce akcji, zapewniając profesjonalną jakość obrazu i wyższy poziom realizmu.
![]()
Obiektyw Canon RF 5,2 mm f/2,8L DUAL FISHEYE to pierwszy w historii Canon wymienny obiektyw do VR, który powstał z myślą o uproszczeniu konfiguracji sprzętowej oraz rejestrowaniu filmów i zdjęć VR180° za pomocą aparatu Canon EOS R5* – wszystko to przy zachowaniu wysokiej wydajności optycznej systemu Canon EOS R. W efekcie tworzenie treści 3D staje się praktyczniejsze dla istniejących twórców treści VR - zarówno firm produkcyjnych, jak i profesjonalistów chcących wejść na rynek VR z wydajnym systemem. Poza obiektywem Canon RF 5,2 mm f/2,8L DUAL FISHEYE system Canon EOS VR obejmuje również niedawno opracowaną przez Canon aplikację do wirtualnej rzeczywistości (EOS VR Utility) oraz wtyczkę do oprogramowania Adobe Premiere Pro (EOS VR Plug-in for Adobe Premiere Pro) usprawniającą postprodukcję VR180°, a tym samym podniesienie komfortu twórcy treści od początku do końca pracy nad materiałem. *EOS R5 (obecnie jedyny kompatybilny aparat) będzie wymagał aktualizacji oprogramowania sprzętowego w celu uzyskania kompatybilności.
Innowacyjny obiektyw dla łatwiejszego rejestrowania obrazów
![]()
Canon RF 5,2 mm f/2,8L DUAL FISHEYE ma dwa skierowane do przodu obiektywy typu „rybie oko” o ultraszerokim polu widzenia 190 stopni, które umożliwiają stereoskopową rejestrację. Zaawansowana konstrukcja obiektywu umożliwia projekcję dwóch obrazów na jedną matrycę aparatu, umożliwiając ich idealne wyrównanie i synchronizację bezpośrednio w aparacie. Dzięki takiemu wykorzystaniu obiektywu konfiguracja sprzętu do VR jest prostsza niż w przypadku systemu z dwoma kamerami. Rejestracja dwóch obrazów na jednej matrycy oznacza również, że oba mają tę samą charakterystykę, co umożliwia uniknięcie subtelnych różnic w jakości obrazu i ekspozycji, które zdarzają się w systemach z dwiema matrycami. Ponadto obie jednostki EMD (przysłona) – po jednej dla każdego obiektywu – są precyzyjnie sterowane w celu utrzymywania stałej ekspozycji na matrycy, zmniejszając w post produkcji potrzebę gradingu oraz specjalistycznej wiedzy, jakiej wymaga dopasowanie lewego i prawego obrazu wyjściowego.
![]()
Obiektyw ma sprytnie składaną konstrukcję optyczną i odległość bazową 60 mm, dzięki której kadr wygląda naturalnie. Zaprojektowano go do współpracy z aparatami kompatybilnymi z systemem VR, takimi jak Canon EOS R5, zapewniając w ten sposób poręczność całej konfiguracji oraz możliwość pracy w znajomym środowisku EOS.
data dodania: 07-10-2021
godzina dodania: 09:20
odsłon: 2038 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera - FK 12/25 wkrótce on-line Foto-Kurier 12/25 jest już w drukarni, a wkrótce będzie również on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie przedstawiające Alberta Watsona, a wykonane na targach Paris Photo przez Tadeusza Koniarza. W wydaniu prezentujemy między innymi, jedyną w Polsce tego typu, obszerną relację z tego wydarzenia. W środku są też testy, opisy Canona RF 45 mm f/1,2 STM, Sony A7 V, Nikkora Z DX MC 35 mm f/1,7, Panasonica Lumix S 100-500 mm f/5-7,1 oraz procesora do filmów firmy AGO, o którym opowiada między innymi Marta Dębska w wywiadze o fotografii analogowej. Z przyjemnością prezentujemy też nowy cykl artykułów pt. "Kulisy jednego zdjęcia", który będziemy kontynuować przy współpracy z marką PRO STUFF, a do spotkania w pierszym odcinku zapraszamy razem z Łukaszem Pietrzakiem, który na potrzeby wydania zamienia się w Mikołaja. Jest też ogrom wspaniałych zdjęć naszych Czytleników prezentowanych w ramach działów Najlepsze z Najlepszych, Internetowego konkursu miesiąca oraz Oka Ekspertów. Jest też kolejny etap LIGI Foto-Kuriera. Jednym słowem będzie co czytać w zimowe wieczory. Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 11/25, który jeszcze przez tydzień będzie królował w salonach prasowych. ![]() Sony A7V w porównywarce Zaprezentowany 2 grudnia 2025 r. Sony A7 V, będący piątą generacją popularnej serii pełnoklatkowych aparatów bezlustrowych Sony A7, jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne aparatu. ![]() Sony DSC-RX1R III w porównywarce Zaprezentowany 15 lipca 2025 r. pelnoklatkowy kompakt Sony RX1R III z 61-milionowym przetwornikiem obrazu CMOS Exmor R jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne aparatu. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||