testowe
Aż siedem nowych modeli obiektywów Canon Cinema Prime z mocowaniem RF w ramach systemu Canon Cinema EOS
12 września 2023 r. firma Canon ogłosiła wprowadzenie na rynek nowej serii obiektywów Cinema Prime z mocowaniem RF, bazujących na istniejącej serii obiektywów CN-E Prime z mocowaniem EF i Sumire Prime z mocowaniem PL. Nowe obiektywy zostaną zaprezentowane na targach IBC 2023 r. w Amsterdamie.Grupa siedmiu nowych modeli obiektywów Cinema Prime z mocowaniem RF Canona, będzie pierwszą grupą obiektywów kinowych firmy Canon wyposażonych w mocowanie RF. Łączą one w sobie wysoką wydajność optyczną i funkcjonalność charakterystyczną dla sprzętu kinowego, aby spełniać potrzeby twórców profesjonalnych produkcji wideo, takich jak: filmy dokumentalne, teledyski i inne duże projekty.
![]()
Listę nowych obiektywów przedstawiamy poniżej:
Natywne mocowanie Canon RF umożliwia szybką komunikację między obiektywem a korpusem kamery, podczas gdy ulepszona konstrukcja pozwala na wygodniejsze i stabilniejsze użytkowanie.
![]()
Obiektywy są kompatybilne z następującymi kamerami filmowymi z linii Cinema z mocowaniem RF: modelem Canon EOS C70 (wprowadzonym na rynek w listopadzie 2020 r. >>>) i Canon EOS R5 C1 (debiutującym w marcu 2022 r. >>>), a także z protokołem transmisji w zakresie mocowania RF.
Podobnie jak w przypadku obiektywów z serii Prime z mocowaniem EF, operatorzy nowych modeli mogą regulować powiększenie, korygować aberrację chromatyczną i światło peryferyjne oraz korzystać z funkcji Dual Pixel Focus Guide. Z wszystkich tych udogodnień korzystać można za pośrednictwem korpusu kamery. Co więcej, nowe obiektywy umożliwiają korekcję aberracji (zniekształceń). Funkcje te wspomagają wydajną produkcję wideo nie tylko w trakcie samego nagrywania, ale również podczas późniejszej edycji materiału.
Nowe obiektywy Charakteryzują się wyjątkową wydajnością optyczną i doskonałym odwzorowaniem kolorów oraz współpracują z kamerami 4K i 8K - optymalnie rozmieszczając elementy soczewek asferycznych o dużej średnicy i elementy soczewek o anomalnej dyspersji. Kompatybilność obiektywów z pełnoklatkową matrycą wielkoformatową, duża jasność (wysoka wartość T-stop2) i zastosowanie 11-listkowej przysłony umożliwiają uzyskanie płytkiej głębi ostrości, naturalnego efektu rozmycia w postaci okrągłych wzorów i delikatnej ekspresji obrazu. Co więcej, dzięki ujednoliceniu w zakresie balansu kolorów w ramach całej serii, znacznie ułatwione jest dostosowanie odcieni kolorów przy zmianie obiektywu podczas nagrywania danej sceny. W oparciu o odpowiednie wyczucie momentu obrotowego pierścienia sterującego, nowe obiektywy umożliwiają precyzyjne i płynne dokonywanie zmian podczas kręcenia filmów. Jednocześnie, ze względu na ujednolicenie konstrukcji w całej serii, w tym pozycji przekładni pierścienia sterującego, średnicy obiektywu i kąta obrotu, obiektyw można płynnie wymieniać bez konieczności dostosowywania miejsca mocowania osłony matte box lub zewnętrznych akcesoriów typu follow focus dla każdego modelu. Nowa radełkowana powierzchnia w pobliżu mocowania zapewnia wygodne ułożenie sprzętu w dłoni użytkownika. Umożliwia to bezpieczne trzymanie obiektywu bez konieczności chwytania pierścienia sterującego podczas podłączania i odłączania różnych obiektywów. 1 Gwarantowana wydajność w trybie VIDEO przy użyciu kamery EOS R5 C. 2 Jasność obiektywu kinowego jest zazwyczaj wyrażana jako wartość T, która jest uzyskiwana poprzez dodatkowe uwzględnienie współczynnika przepuszczalności światła przez szkło w stosunku do wartości F.
data dodania: 14-09-2023
godzina dodania: 07:30
odsłon: 922 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 1/2023 w najlepszych salonach prasowych on-line, nie czekaj zajrzyj do e-kiosku
TEST Sony FE 70–200 mm f/4 Macro G OSS II - poręczniejszy, lżejszy, szybszy, również do zdjęć makro i ambitnych
Sigma 23 mm f/1,4 DC DN | Con. oraz Sigma 100-400 mm f/5-6,3 DG DN OS | Con. z mocowaniem do Fujifilm X
Sony FE 70–200 mm f/4 Macro G OSS II - poręczniejszy, lżejszy, szybszy, również do makro - cena i pierwsze zdjęcia
![]() Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera - FK 12/25 wkrótce on-line Foto-Kurier 12/25 jest już w drukarni, a wkrótce będzie również on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie przedstawiające Alberta Watsona, a wykonane na targach Paris Photo przez Tadeusza Koniarza. W wydaniu prezentujemy między innymi, jedyną w Polsce tego typu, obszerną relację z tego wydarzenia. W środku są też testy, opisy Canona RF 45 mm f/1,2 STM, Sony A7 V, Nikkora Z DX MC 35 mm f/1,7, Panasonica Lumix S 100-500 mm f/5-7,1 oraz procesora do filmów firmy AGO, o którym opowiada między innymi Marta Dębska w wywiadze o fotografii analogowej. Z przyjemnością prezentujemy też nowy cykl artykułów pt. "Kulisy jednego zdjęcia", który będziemy kontynuować przy współpracy z marką PRO STUFF, a do spotkania w pierszym odcinku zapraszamy razem z Łukaszem Pietrzakiem, który na potrzeby wydania zamienia się w Mikołaja. Jest też ogrom wspaniałych zdjęć naszych Czytleników prezentowanych w ramach działów Najlepsze z Najlepszych, Internetowego konkursu miesiąca oraz Oka Ekspertów. Jest też kolejny etap LIGI Foto-Kuriera. Jednym słowem będzie co czytać w zimowe wieczory. Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 11/25, który jeszcze przez tydzień będzie królował w salonach prasowych. ![]() Sony A7V w porównywarce Zaprezentowany 2 grudnia 2025 r. Sony A7 V, będący piątą generacją popularnej serii pełnoklatkowych aparatów bezlustrowych Sony A7, jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne aparatu. ![]() Sony DSC-RX1R III w porównywarce Zaprezentowany 15 lipca 2025 r. pelnoklatkowy kompakt Sony RX1R III z 61-milionowym przetwornikiem obrazu CMOS Exmor R jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne aparatu. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||