testowe Sigma 50 mm f/1,2 DG DN | Art – najlżejszy w swojej klasie obiektyw - dostępność i cena26 marca 2024 roku SIGMA Corporation zaprezentowała, dedykowany do pełnoklatkowych bezlusterkowców, obiektyw stałoogniskowy Sigma 50 mm f/1,2 DG DN | Art – najlżejszy w swojej klasie stałoogniskowy obiektyw z przysłoną f/1,2. Jego niewielkie wymiary, jak i cena wydają się być zachęcające do obcowania z nim.
Najwyższa jakość optyczna wśród obiektywów pełnoklatkowych połączona z przysłoną f/1,2
Optymalizacja układu optycznego składającego się z 17 elementów rozmieszczonych w 12 grupach, wykorzystująca m.in. 4 soczewki asferyczne zaowocowała zminimalizowaniem efektu oddychania obiektywu (tzw. „Focus breathing”), co znajdzie uznanie wśród użytkowników nagrywających materiały wideo. Zaawansowany układ optyczny skutecznie tłumi wszelkiego rodzaju aberracje, a zastosowanie, po raz pierwszy w obiektywach Sigma, 13-listkowej konstrukcji przysłony w połączeniu z minimalną jej wartością f/1,2 powoduje, iż obiektyw generuje niezwykle przyjemny dla oka efekt bokeh.
Najlżejszy w swojej klasie. Idealny do szerokiego rodzaju zastosowań W swoim bezkompromisowym dążeniu do uzyskania wysokiej jakości połączonej z niezwykłą kompaktowością, Sigma 50 mm f/1,2 DG DN Art jest najlżejszym na świecie obiektywem AF 50 mm f/1,2, dedykowanym do pełnoklatkowych bezlusterkowców. Niezwykle zaawansowana technologia produkcji umożliwiła zastosowanie w tym obiektywie niezwykle smukłych soczewek o wysokim współczynniku załamania światła. To w połączeniu z 4 soczewkami asferycznymi, zaowocowało nie tylko wysoką jakością obrazu ale także wpłynęło na ograniczenie wymiarów oraz wagi samego obiektywu. Wykorzystanie systemu „Floating focus” również wpłynęło na ograniczenie jego wymiarów.
fot. Dariusz Breś
Dzięki wysoce zoptymalizowanej konstrukcji optycznej obiektywu, eliminującej wszelkiego rodzaju aberracje chromatyczne czy też komę, udało się osiągnąć niezwykle przyjemne dla oka rozmycia obrazu w obszarach poza płaszczyzną ostrości. To, w połączeniu z otworem względnym obiektywu f/1,2 oraz 13-listkową konstrukcją przysłony (wykorzystaną po raz pierwszy w obiektywach Sigma) zapewnia wyjątkowo piękny i naturalny efekt bokeh.
data dodania: 26-03-2024
godzina dodania: 13:00
odsłon: 599 powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:LIGA FOTO-KURIERA 2024 - III etap pt. "W deszczu" - zwycięskie prace i kolejny etap - tylko do 13 czerwca Temat trzeciego etapu Ligi Foto-Kuriera 2024 "W deszczu" okazał się jeszcze większą inspiracją dla wielu osób do wykonania oryginalnych zdjęć. Rywalizacja wkroczyła na jeszcze wyższy poziom. Niesamowite zdjęcia od tedo miesiąca nagradzane bedą pulą nagród przekraczajacą już 21 tys. zł. Kreatywność autorów i różne formy interpretacji tematu wydają się nie mieć granic. To nas cieszy. Wybór najlepszych 30-tu zdjęć jest coraz trudniejszy. Zapraszamy do udziału w kolejnym etapie Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Architektura miasta", do którego prace można wgrywać do 13 czerwca 2024. r. Samsung ViewFinity S9 - test monitora 5K - do pracy i rozrywki - artykuł z Foto-Kuriera 4/24 17 lipca 2023 roku firma Samsung Electronics zapowiedziała rozszerzenie swojej globalnej oferty monitorów ViewFinity o 27-calowy model ViewFinity S9 (S90PC). W Foto-Kurierze 4/23 testowaliśmy z powodzeniem 32-calowy monitor Samsung ViewFinity S8 (S80PB) o rozdzielczości UHD, natomiast w tym wydaniu do redakcji trafił 27-calowy Samsung ViewFinity S9 o większych możliwościach oraz z wyższą rozdzielczością matrycy (5K). Według zapewnień producenta został on zoptymalizowany pod kątem wszystkich narzędzi potrzebnych w obszarach związanych z projektowaniem graficznym i fotografią. Monitor został wyróżniony nagrodą CES Innovation Award. Test Sony FE 24–50 mm f/2,8 G - mały, ostry, standardowy zoom 21 lutego 2024 r. firma Sony zapowiedziała wprowadzenie do oferty zmiennoogniskowego obiektywu standardowego o stałej jasności Sony FE 24-50 mm f/2,8 G. Nowy, kompaktowy model jest przeznaczony do pełnoklatkowych korpusów z mocowaniem typu E z rodziny α. W kwietniu mieliśmy możliwość testowania go w zestawieniu z Sony A7 III i Sony A7CR i jako układ z tymi korpusami opisujemy go w dalszej części. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |