Wydania FK: 181,
publikacje: 9573,
wydarzenia: 2237,
opisy i testy: 2167,
galerie zdjęć: 311969,
użytkownicy: 10069
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Fujinon MKX 18-55 mm T2.9 oraz Fujinon MKX 50-135 mm T2.9
ciąg dalszy...
Konstrukcja optyczna i mechaniczna zoptymalizowana do filmowania
・Przednia grupa soczewek służąca ustawianiu ostrości oraz grupa soczewek odpowiedzialna za zmianę zoomu są napędzane niezależnie od siebie, aby nie następowało przesunięcie ostrości podczas zmiany zoomu, co eliminuje potrzebę ponownej regulacji ostrości podczas zbliżania czy oddalania obrazu w kadrze. Optyczne i mechaniczne podejście oznacza, że nie ma żadnego opóźnienia, z którym mamy do czynienia w elektrycznych systemach sterowania.
・Zastosowanie wewnętrznego mechanizmu ogniskowania kontroluje "oddychanie" obiektywu (zmianę kąta widzenia podczas ustawiania ostrości), co zapewnia płynne ogniskowanie i atrakcyjne przedstawianie filmowanych scen.
・Technologia produkcji opracowana dla konwencjonalnych obiektywów kinematograficznych FUJINON zastosowana została także w przypadku nowych obiektywów, aby kontrolować przesunięcie osi optyczne w trakcie zmiany zoomu i uzyskiwać za każdym razem zamierzoną kompozycję.
Wygoda obsługi z dedykowanymi obiektywami kinematograficznymi
・Pierścień regulacji ostrości obraca się o 200 stopni, co ułatwia precyzyjne ustawianie ostrości nawet przy filmowaniu z niewielką głębią ostrości wymagającą wysokiego poziomu precyzji.
・Obiektywy posiadają trzy w pełni manualne pierścienie do niezależnej regulacji ostrości, zoomu oraz otworu przysłony. Zapewniają one intuicyjną obsługę bez opóźnień czasowych charakterystycznych dla elektrycznych mechanizmów regulacji.
・Wszystkie pierścienie regulacji mają skok wynoszący 0.8M, taki sam jak w przypadku kinematograficznych obiektywów FUJINON, co pozwala na wykorzystywanie wszystkich standardowych akcesoriów niezależnych producentów stosowanych przy produkcji wideo, np. rozwiązania Follow Focus ułatwiającego precyzyjną i płynną regulację ostrości.
・Otwór przysłony regulowany jest płynnie bez charakterystycznych dla fotografii kliknięć. Umożliwia to precyzyjną i cichą regulację ekspozycji i zapobiega drganiom aparatu związanym z kliknięciami.
Znormalizowana konstrukcja ułatwiająca obsługę
・Wystarczający jest tylko jeden matte box dla obiektywów mających zewnętrzną średnicę 85mm.
・Obiektywy pozwalają na korzystanie z jednego rozmiaru filtra - posiadają gwint mocowania dla filtrów o średnicy 82mm.
・Koła zębate trzech pierścieni są umieszczone w tym samym miejscu, dzięki czemu nie trzeba zmieniać pozycji akcesoriów przy wymianie obiektywu.
・Obiektywy dysponują funkcją makro dzięki czemu zbliżenia poszczególnych scen można zrealizować jednym obiektywem.
MK18-55mm: Minimalna odległość do obiektu *6 - 0.38m (ustawienie dla najszerszego kąta)
MK50-135mm: Minimalna odległość do obiektu - 0.85m (ustawienie dla najszerszego kąta)
・Obiektywy dysponują funkcją regulacji odległości tylnego ogniskowania *7 , by zapewnić optymalne dopasowanie pomiędzy korpusem aparatu i obiektywem, i tym samym wykorzystać pełną jakość optyczną obiektywu.
*6 Odległość od płaszczyzny tworzenia się obrazu do obiektu
*7 Płaszczyzna formowania obrazu przez obiektyw może być regulowana stosownie do tylnej odległości ogniskowania w poszczególnych aparatach (odległość od mocowania obiektywu do referencyjnej płaszczyzny matrycy)
Obiektywy te mają pojawić się w sprzedaży w czerwcu 2018 roku.
13 maja 2025 r. Panasonic zaprezentował nowy obiektyw Panasonic Lumix S 24-60 mm f/2,8 z mocowaniem L-Mount. Ten standardowy zoom ma dużą, stałą jasność w całym zakresie ogniskowych, a jego unikalna, kompaktowa i lekka konstrukcja zwiększa mobilność, czyniąc go idealnym wyborem do fotografii dynamicznej, krajobrazów i architektury. Obiektyw Testujemy z aparatem Panasonic Lumix S1II.
LK Samyang Schneider-Kreuznach FE 14-24 mm f/2,8 zadebiutował 22 kwietnia 2025 r. Waży zaledwie 445 g i jest znacznie lżejszy niż jakikolwiek inny pełnoklatkowy szerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy na rynku. Połączenie elastyczności Samyanga i wysokiej jakości konstrukcji optycznych firmy Schneider-Kreuznach sprawia, że naszym oczom ukazał się obiektyw o wysokich parametrach optycznych i w rozsądnej cenie. Testujemy go w połączeniu z Sony A7RV
i Sony A7III.
Wgraj zdjęcie do serwisu foto-kurier.pl i bądź aktywny, a być
może już wkrótce jedno z nich lub cała seria znajdzie się w papierowej wersji Foto-Kuriera - jako jedno
z najlepszych wgranych do serwisu w danym miesiącu. Sprawdź kto wygrał w czerwcu i dołącz do wybranych.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024