Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Pełnoklatkowe obiektywy Canona - Canon CN-E 20-50 mm T2,4 L F / FP oraz Canon CN-E 45-135 mm T2,4 L F/FP

12 kwietnia 2022 roku Canon wprowadził na rynek pierwsze pełnoklatkowe obiektywy zmiennoogniskowe klasy premium przeznaczone do profesjonalnych produkcji kinowych, serię Flex Zoom. Na poczatek przedstawiono dwa modele: Canon CN-E 20-50 mm T2,4 L F / FP oraz Canon CN-E 45-135 mm T2,4 L F / FP. Oba mają, według zapewnień producenta, konstrukcję optyczną zoptymalizowaną pod rejestrację obrazów typu HDR, 4K i 8K.

Canon wzbogaca swoją ofertę, by zaspokoić różne potrzeby filmowców, zapewniając im jeszcze większe bogactwo możliwości oraz ułatwiając tworze¬nie wysokiej jakości treści w różnych kontekstach zdjęciowych. Oba obiektywy są jasne i mają stałą transmisję światła T2,4 w całym zakresie ogniskowych, jak również pokrywają ogniskowe najczęściej używane przez filmowców w różnych produkcjach.

Kinowa jakość i szybkość w pełnym zakresie


Obiektywy serii Flex Zoom przeznaczone są do kamer pełnoklatkowych oraz Super 35 mm i według producenta mają niesamowitą jakość rejestracji obrazu w standardach 4K i 8K – od środka po krawędź kadru. Przysłony obu obiektywów mają po 11 listków, co ułatwia uzyskanie naturalnej i filmowej głębi ostrości oraz piękne refleksów świetlnych.

Oba obiektywy są pierwszymi pełnoklatkowymi obiektywami z ręcznym ustawianiem ostrości typu cine-zoom marki Canon – o najwyższym w branży stałym współczynniku T2,4 w pełnym zakresie ogniskowych. Są to dwa zoomy standardowe, przy czym pierwszy z nich ma charakter i właściwosci zomma szerokokątnego - CN-E 20-50 mm T2,4 L F / FP, a drugi portretowego - CN-E 45-135 mm T2,4 L F / FP. Kąty widzenia obiektywów obejmują zakresy najczęściej wykorzystywane w filmach i produkcjach kinowych.

Oba obiektywy typu cine-zoom odwzorowują tę samą subtelną, ciepłą tonację barwną, tak charak¬terystyczną dla pełnej gamy obiektywów Cinema firmy Canon. Ta kompatybilność ułatwia filmowcom korzystanie z różnych obiektywów podczas produkcji, bez wpływu na ogólny balans kolorów. Podczas gorączkowej pracy na planie zmniejsza to potrzebę późniejszej czasochłonnej postprodukcji, zapewniając spójność wszystkich materiałów filmowych.


Canon CN-E 45-135 mm T2,4 LF/FP

Efektywny przepływ pracy

Seria Flex Zoom jest zgodna ze standardowymi w branży formatami metadanych dzięki funkcji komunikacji między obiektywem a mocowaniem aparatu, m.in. z technologią Cooke /i Technology™ oraz meta¬danymi ZEISS eXtended Data™ (na mocowaniu PL) i metadanymi Canon (na mocowaniu EF). Umożliwia to użytkownikom wyświetlanie lub zapisywanie informacji o obiektywie – a w przypadku komunikacji EF poz¬wala to na korzystanie z takich funkcji jak korekcja aberracji i korekcja oświetlenia peryferyjnego w zgod¬nych kamerach Cinema EOS. Komunikacja z uchwytem umożliwia także korzystanie z funkcji Dual Pixel Focus Guide, która zwiększa wygodę korzystania i precyzję podczas ręcznego ustawiania ostrości. Jest to szczególnie przydatne w przypadku ustawiania ostrości krytycznej podczas kręcenia produkcji 4K kamerą pełnoklatkową.

Wszechstronność i operatywność

Zarówno Canon CN-E 20-50 mm T2,4 L F / FP, jak i CN-E 45-135 mm T2,4 L F / FP są dostępne z mocowaniem EF lub PL – mocowanie jest wymienne, za pośrednictwem autoryzowanych firm zewnętrznych oraz centrów serwiso¬wych Canon (jest to usługa płatna). Obiektywy Flex Zoom charakteryzują się ujednoliconą konstrukc¬ją, stałą średnicą przednią. Mają te sam pozycje oraz kąty obrotu zębatek, a także dużą wytrzymałością – dzięki temu oba obiektywy doskonale nadają się do profesjonalnego użytku w różnych warunkach zdjęcio¬wych. Pierścienie ustawiania ostrości, zoomu i przysłony są wyposażone w standardowe zębatki o skoku 0,8 mm, co umożliwia stosowanie akcesoriów innych producentów, takich jak silniki i systemy follow focus. Na obiek¬tywy naniesiono dodatkowo świecące w ciemności oznaczenia metryczne i anglosaskie, co ułatwia pracę w warunkach słabego oświetlenia. Wysokiej klasy konstrukcja oraz znakomite elementy optyczne i komponenty zapewniają według producenta szybkie i precyzyjne działanie oraz trwałość we wszystkich przypadkach profesjo¬nalnej rejestracji obrazu.



ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 14-04-2022
 
godzina dodania: 09:00
 
odsłon: 677
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

TEST Nikkor Z 70-200 mm f/2,8 VR S - ostry, celny, szybki - test z Foto-Kuriera 3/21
TEST Nikkor Z 70-200 mm f/2,8 VR S - ostry, celny, szybki - test z Foto-Kuriera 3/21
Sony FE 16-35 mm f/4 G PZ – najlżejszy obiektyw szerokokątny typu zoom z elektroniczną zmianą ogniskowej
Sony FE 16-35 mm f/4 G PZ – najlżejszy obiektyw szerokokątny typu zoom z elektroniczną zmianą ogniskowej
Trzy nowe Sigmy z serii Contemporary: 16 mm f/1,4 DC DN; 30 mm f/1,4 DC DN; 56 mm f/1,4 DC DN
Trzy nowe Sigmy z serii Contemporary: 16 mm f/1,4 DC DN; 30 mm f/1,4 DC DN; 56 mm f/1,4 DC DN




Zdjęcie miesiąca
Kwiecień 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Jeremiasz Gadek
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.149) / 0.140

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |