testowe Aż siedem nowych modeli obiektywów Canon Cinema Prime z mocowaniem RF w ramach systemu Canon Cinema EOS12 września 2023 r. firma Canon ogłosiła wprowadzenie na rynek nowej serii obiektywów Cinema Prime z mocowaniem RF, bazujących na istniejącej serii obiektywów CN-E Prime z mocowaniem EF i Sumire Prime z mocowaniem PL. Nowe obiektywy zostaną zaprezentowane na targach IBC 2023 r. w Amsterdamie.Grupa siedmiu nowych modeli obiektywów Cinema Prime z mocowaniem RF Canona, będzie pierwszą grupą obiektywów kinowych firmy Canon wyposażonych w mocowanie RF. Łączą one w sobie wysoką wydajność optyczną i funkcjonalność charakterystyczną dla sprzętu kinowego, aby spełniać potrzeby twórców profesjonalnych produkcji wideo, takich jak: filmy dokumentalne, teledyski i inne duże projekty.
Listę nowych obiektywów przedstawiamy poniżej:
Natywne mocowanie Canon RF umożliwia szybką komunikację między obiektywem a korpusem kamery, podczas gdy ulepszona konstrukcja pozwala na wygodniejsze i stabilniejsze użytkowanie.
Obiektywy są kompatybilne z następującymi kamerami filmowymi z linii Cinema z mocowaniem RF: modelem Canon EOS C70 (wprowadzonym na rynek w listopadzie 2020 r. >>>) i Canon EOS R5 C1 (debiutującym w marcu 2022 r. >>>), a także z protokołem transmisji w zakresie mocowania RF.
Podobnie jak w przypadku obiektywów z serii Prime z mocowaniem EF, operatorzy nowych modeli mogą regulować powiększenie, korygować aberrację chromatyczną i światło peryferyjne oraz korzystać z funkcji Dual Pixel Focus Guide. Z wszystkich tych udogodnień korzystać można za pośrednictwem korpusu kamery. Co więcej, nowe obiektywy umożliwiają korekcję aberracji (zniekształceń). Funkcje te wspomagają wydajną produkcję wideo nie tylko w trakcie samego nagrywania, ale również podczas późniejszej edycji materiału.
Nowe obiektywy Charakteryzują się wyjątkową wydajnością optyczną i doskonałym odwzorowaniem kolorów oraz współpracują z kamerami 4K i 8K - optymalnie rozmieszczając elementy soczewek asferycznych o dużej średnicy i elementy soczewek o anomalnej dyspersji. Kompatybilność obiektywów z pełnoklatkową matrycą wielkoformatową, duża jasność (wysoka wartość T-stop2) i zastosowanie 11-listkowej przysłony umożliwiają uzyskanie płytkiej głębi ostrości, naturalnego efektu rozmycia w postaci okrągłych wzorów i delikatnej ekspresji obrazu. Co więcej, dzięki ujednoliceniu w zakresie balansu kolorów w ramach całej serii, znacznie ułatwione jest dostosowanie odcieni kolorów przy zmianie obiektywu podczas nagrywania danej sceny. W oparciu o odpowiednie wyczucie momentu obrotowego pierścienia sterującego, nowe obiektywy umożliwiają precyzyjne i płynne dokonywanie zmian podczas kręcenia filmów. Jednocześnie, ze względu na ujednolicenie konstrukcji w całej serii, w tym pozycji przekładni pierścienia sterującego, średnicy obiektywu i kąta obrotu, obiektyw można płynnie wymieniać bez konieczności dostosowywania miejsca mocowania osłony matte box lub zewnętrznych akcesoriów typu follow focus dla każdego modelu. Nowa radełkowana powierzchnia w pobliżu mocowania zapewnia wygodne ułożenie sprzętu w dłoni użytkownika. Umożliwia to bezpieczne trzymanie obiektywu bez konieczności chwytania pierścienia sterującego podczas podłączania i odłączania różnych obiektywów. 1 Gwarantowana wydajność w trybie VIDEO przy użyciu kamery EOS R5 C. 2 Jasność obiektywu kinowego jest zazwyczaj wyrażana jako wartość T, która jest uzyskiwana poprzez dodatkowe uwzględnienie współczynnika przepuszczalności światła przez szkło w stosunku do wartości F.
data dodania: 14-09-2023
godzina dodania: 07:30
odsłon: 615 powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 1/2023 w najlepszych salonach prasowych on-line, nie czekaj zajrzyj do e-kiosku
TEST Sony FE 70–200 mm f/4 Macro G OSS II - poręczniejszy, lżejszy, szybszy, również do zdjęć makro i ambitnych
Sigma 23 mm f/1,4 DC DN | Con. oraz Sigma 100-400 mm f/5-6,3 DG DN OS | Con. z mocowaniem do Fujifilm X
Sony FE 70–200 mm f/4 Macro G OSS II - poręczniejszy, lżejszy, szybszy, również do makro - cena i pierwsze zdjęcia
Test Nikkora Z DX 18–140 mm f/3,5–6,3 VR 13 października 2021 roku firma Nikon zaprezentowała 7,8-krotny zoom Nikkor Z DX 18-140 mm f/3,5-6,3 VR, który - jak zapewnia producent – charakteryzuje się wysoką jakością optyczną zarówno przy krótkiej, standardowej, jak i długiej ogniskowej. W artykule staramy się odpowiedzieć na pytanie: w jakim stopniu ta opinia pokrywa się z rzeczywistością? Wygraj 2500 euro w EISA MAESTRO 2024 - konkurs „Sport i gry” tylko do 8 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla internetu” („Save for web”). Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23 20 września 2023 r. firma Nikon wprowadziła na rynek pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy Nikon Z f. Nowość inspirowana kultową lustrzanką Nikon FM2 łączy tradycyjny design z zaawansowaną technologią i wysoką jakością zdjęć. Model ten, z wieloma unikalnymi cechami, to sentymentalny ukłon w stronę bogatej historii firmy i dowód na to, że Nikon lubi i wciąż chce zaskakiwać fotografujących i twórców kontentu. Ale ta podrasowana i stylizowana na FM2 wersja Nikona Z 6II pod wieloma względami przewyższa ten ostatni, od którego debiutu minęły już 3 lata (17.10.2020 r.). Na przełomie października i listopada mieliśmy okazję testowania tego modelu i teraz dzielimy się z Państwem naszymi wrażeniami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |