testowe ![]() Aż siedem nowych modeli obiektywów Canon Cinema Prime z mocowaniem RF w ramach systemu Canon Cinema EOS![]() 12 września 2023 r. firma Canon ogłosiła wprowadzenie na rynek nowej serii obiektywów Cinema Prime z mocowaniem RF, bazujących na istniejącej serii obiektywów CN-E Prime z mocowaniem EF i Sumire Prime z mocowaniem PL. Nowe obiektywy zostaną zaprezentowane na targach IBC 2023 r. w Amsterdamie.Grupa siedmiu nowych modeli obiektywów Cinema Prime z mocowaniem RF Canona, będzie pierwszą grupą obiektywów kinowych firmy Canon wyposażonych w mocowanie RF. Łączą one w sobie wysoką wydajność optyczną i funkcjonalność charakterystyczną dla sprzętu kinowego, aby spełniać potrzeby twórców profesjonalnych produkcji wideo, takich jak: filmy dokumentalne, teledyski i inne duże projekty.
![]()
Listę nowych obiektywów przedstawiamy poniżej:
Natywne mocowanie Canon RF umożliwia szybką komunikację między obiektywem a korpusem kamery, podczas gdy ulepszona konstrukcja pozwala na wygodniejsze i stabilniejsze użytkowanie.
![]()
Obiektywy są kompatybilne z następującymi kamerami filmowymi z linii Cinema z mocowaniem RF: modelem Canon EOS C70 (wprowadzonym na rynek w listopadzie 2020 r. >>>) i Canon EOS R5 C1 (debiutującym w marcu 2022 r. >>>), a także z protokołem transmisji w zakresie mocowania RF.
Podobnie jak w przypadku obiektywów z serii Prime z mocowaniem EF, operatorzy nowych modeli mogą regulować powiększenie, korygować aberrację chromatyczną i światło peryferyjne oraz korzystać z funkcji Dual Pixel Focus Guide. Z wszystkich tych udogodnień korzystać można za pośrednictwem korpusu kamery. Co więcej, nowe obiektywy umożliwiają korekcję aberracji (zniekształceń). Funkcje te wspomagają wydajną produkcję wideo nie tylko w trakcie samego nagrywania, ale również podczas późniejszej edycji materiału.
Nowe obiektywy Charakteryzują się wyjątkową wydajnością optyczną i doskonałym odwzorowaniem kolorów oraz współpracują z kamerami 4K i 8K - optymalnie rozmieszczając elementy soczewek asferycznych o dużej średnicy i elementy soczewek o anomalnej dyspersji. Kompatybilność obiektywów z pełnoklatkową matrycą wielkoformatową, duża jasność (wysoka wartość T-stop2) i zastosowanie 11-listkowej przysłony umożliwiają uzyskanie płytkiej głębi ostrości, naturalnego efektu rozmycia w postaci okrągłych wzorów i delikatnej ekspresji obrazu. Co więcej, dzięki ujednoliceniu w zakresie balansu kolorów w ramach całej serii, znacznie ułatwione jest dostosowanie odcieni kolorów przy zmianie obiektywu podczas nagrywania danej sceny. W oparciu o odpowiednie wyczucie momentu obrotowego pierścienia sterującego, nowe obiektywy umożliwiają precyzyjne i płynne dokonywanie zmian podczas kręcenia filmów. Jednocześnie, ze względu na ujednolicenie konstrukcji w całej serii, w tym pozycji przekładni pierścienia sterującego, średnicy obiektywu i kąta obrotu, obiektyw można płynnie wymieniać bez konieczności dostosowywania miejsca mocowania osłony matte box lub zewnętrznych akcesoriów typu follow focus dla każdego modelu. Nowa radełkowana powierzchnia w pobliżu mocowania zapewnia wygodne ułożenie sprzętu w dłoni użytkownika. Umożliwia to bezpieczne trzymanie obiektywu bez konieczności chwytania pierścienia sterującego podczas podłączania i odłączania różnych obiektywów. 1 Gwarantowana wydajność w trybie VIDEO przy użyciu kamery EOS R5 C. 2 Jasność obiektywu kinowego jest zazwyczaj wyrażana jako wartość T, która jest uzyskiwana poprzez dodatkowe uwzględnienie współczynnika przepuszczalności światła przez szkło w stosunku do wartości F.
data dodania: 14-09-2023
godzina dodania: 07:30
odsłon: 897 powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 1/2023 w najlepszych salonach prasowych on-line, nie czekaj zajrzyj do e-kiosku
![]() TEST Sony FE 70–200 mm f/4 Macro G OSS II - poręczniejszy, lżejszy, szybszy, również do zdjęć makro i ambitnych
![]() Sigma 23 mm f/1,4 DC DN | Con. oraz Sigma 100-400 mm f/5-6,3 DG DN OS | Con. z mocowaniem do Fujifilm X
![]() Sony FE 70–200 mm f/4 Macro G OSS II - poręczniejszy, lżejszy, szybszy, również do makro - cena i pierwsze zdjęcia
![]() Nikkor Z 24-70 mm f/2,8 SII - Jasny, ostry i niezbędny 22 sierpnia 2025 r. Nikon wprowadził do swojej oferty obiektyw Nikkor Z 24-70 mm f/2,8 S II - drugiej generacji. Poprzednia wersja miała premierę 14 lutego 2019 r. Nowy model został całkowicie przeprojektowany. Jest to pierwszy na świecie profesjonalny, pełnoklatkowy zoom 24–70 mm z wewnętrznym ustawianiem ostrości i wewnętrzną zmianą ogniskowej, a także najlżejszy obiektyw w swojej klasie (w dniu premiery), ważący zaledwie 675 g. ![]() Festiwal Fotoforma na Narodowym 2025 - święto pasjonatów fotografowania i filmowania w Warszawie 70 wykładów czołowych polskich i zagranicznych fotografów i filmowców. Warsztaty Masterclass i fotospacery. Ponad 150 największych, światowych marek foto-wideo. Stoiska największych producentów i dystrybutorów sprzętu. Wyjątkowe promocje na zakup sprzętu. Wystawy fotograficzne. Wypożyczalnia sprzętu. I wiele innych atrakcji…16-17 października 2025, PGE NARODOWY. 17 października zaczynają od 9 rano, a kończą na ostatnim kliencie, czyli pewnie do 17, a może i ciut, ciut dłużej. Zobacz jak wyglądał 1 dzień Festiwalu. Impreza odbywa się pod honorowym patronatem Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy. ![]() Test Panasonica Lumix S1 II - hybrydowy AF w mniejszym korpusie Panasonic LUMIX S1MII zadebiutował 13 maja 2025 r., czyli w ponad 6 lat po barcelońskiej premierze swojego poprzednika S1 i w ponad 2 lata po prezentacji Panasonica LUMIX S5IIX (4 stycznia 2023 roku) wyróżnionego nagrodą EISA sezonu 2023-2024.... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |