testowe Fujinon MKX 18-55 mm T2.9 oraz Fujinon MKX 50-135 mm T2.9
Firma Fujifilm oprócz zaprentowanego X-H1 (pisaliśmy o tym tym tutaj), poinformowała o wprowadzeniu nowych obiektywów Fujino: MKX18-55 mm T2.9 (MKX18-55 mm) oraz MKX50-135 mm T2.9 (MKX50-135 mm). Obiektywy mają mieć wysoką jakość optyczną oraz mają być wygodne w obsłudze przy filmowaniu. Obiektywy te są pierwszymi w pełni manualnymi obiektywami kinematograficznymi kompatybilnymi z systemowymi aparatami serii X.
![]() Szybki wzrost popularności filmowania i produkcji wideo udostępnianej w Internecie idzie w parze z powiększającymi się możliwościami realizacji filmów o stosunkowo niskim budżecie z wykorzystaniem cyfrowych aparatów fotograficznych. Mając to na względzie, firma Fujifilm wprowadziła do oferty w 2016 roku aparat “FUJIFILM X-T2” , który obsługuje filmowanie 4K. Aby jeszcze pełniej wspierać rosnące potrzeby w zakresie produkcji wideo, obecnie wprowadzany jest aparat “FUJIFILM X-H1”, który będzie posiadał cały szereg nowych i rozbudowanych funkcji wideo takich jak: “5-osiowa, zintegrowana w korpusie stabilizacja obrazu (IBIS) o maksymalnej efektywności 5.5 EV*1, nowy tryb symulacji filmu światłoczułego “ETERNA” idealnie sprawdzający się podczas filmowania czy też tryb filmowania z wysoką częstotliwością kadrów -“1080/120P”. *1 Przy współpracy z obiektywem XF35 mm f/1,4 R.
*2 Format mocowania obiektywu opracowany przez SONY Corporation.
![]()
Obiektywy “MKX18-55mm” oraz “MKX50-135mm” pokrywają zakres 18-135mm, czyli najczęściej wykorzystywane ogniskowe w produkcji wideo oraz mają stały współczynnik przysłony T2.9*4 w całym zakresie zoomu, co pozwala na zachowanie niewielkiej głębi ostrości i uzyskiwanie pięknego efektu bokeh. Konstrukcja obiektywów została zoptymalizowana pod względem filmowania. Zminimalizowane zostało przesuwanie ostrości oraz zmiana osi optycznej podczas regulacji zoomu oraz zredukowane jest "oddychanie" obiektywu (zmiana kąta widzenia w czasie regulacji ostrości). Obiektywy posiadają trzy pierścienie zapewniające manualną, nienależną obsługę regulacji ostrości, zoomu oraz otworu przysłony. Każdy z pierścieni ma skok koła zębatego*54 wynoszący 0.8M (moduł). Pierścień ostrości może być obracany aż do 200 co ułatwia precyzyjne ustawianie ostrości. Cechy te sprawiają, że nowe obiektywy są bardzo wygodne i poręczne w obsłudze.
*4 Wartość T to indeks wskazujący jasność obiektywu w oparciu o wartość F
przysłony oraz współczynnik transmisji. Im mniejsza wartość T, tym
większa ilość światła jest transmitowana przez obiektyw.
Zaawansowana jakość optyczna w lekkim i kompaktowym obiektywie
data dodania: 15-02-2018
godzina dodania: 10:16
odsłon: 4340 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Sigma 12 mm f/1,4 DC | Contemporary - ultraszerokokątna stałka do matryc APS-C Sigma 12 mm f/1,4 DC | Contemporary to ultraszerokokątny obiektyw stałoogniskowy, który umożliwia fotografowanie z najszerszym kątem widzenia spośród wszystkich obiektywów o jasności f/1,4 do aparatów APS-C, w tym tych dedykowanych do aparatów z mocowaniem Canon RF ![]() OM System M.ZUIKO 50-200 mm f/2,8 IS PRO - do 800 mm z konwerterem OM Digital Solutions Corporation 10 września 2025 r. wprowadziła na rynek obiektyw M.ZUIKO DIGITAL ED 50-200 mm f/2,8 IS PRO. Zaprojektowany w pełnej zgodności ze standardem Mikro Cztery Trzecie dołączył do linii produktów do obrazowania OM SYSTEM. ![]() Canon EOS C50 – pierwsza kamera z serii Cinema EOS z trybem open gate - dla profesjonalistów z branży kreatywnej 9 września 2025 roku Canon Europe zaprezentował Canona EOS C50 – wszechstronną, pełnoklatkową kamerę hybrydową z mocowaniem RF, stworzoną z myślą o profesjonalnych operatorach i mobilnych ekipach produkcyjnych. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||