testowe
Tamron 28-200 mm f/2,8‐5,6 Di III RXD – znamy cenę - obiektyw do pełnoklatkowców Sony A – mini test, pierwsze
11 czerwca 2020 roku, w samo południe doszło do oficjalnego spotkania Tamrona 28-200 mm f/2,8-5,6 Di III RX (Model A071) ze światem realnym, czyli do oficjalnej jego prezentacji. Model ten od około tygodnia znajdował się w naszej redakcji i przechodził odpowiednie procedury testowe. Dlatego też już w dniu premiery możemy przedstawić Państwu i pierwsze wrażenia i zdjęcia wykonane tym uniwersalnym zoomem przydatnym szczególnie w podróży.Tamron 28-200 mm f/2,8‐5,6 Di III RXD (Model A071) to pierwszy na świecie zoom dla podróżujących o zmiennym owtorze względnym od f/2,8 do f/5,6 (przy 200 mm) z przeznaczeniem do pełnoklatkowych bezlusterkowców Sony. Wymiary obiektywu są naprawdę kompaktowe w relacji do zakresu ogniskowych.
![]()
Długość Tamron 28-200 mm f/2,8‐5,6 Di III RXD wynosi 117 mm (długość przy 28 mm), średnica zewnętrzna obiektywu to 74 mm, przy czym średnica mocowania filtra wynosi 67 mm, czyli tyle samo co pozostałe 6 pełnoklatkowców Tamrona z przeznaczenie do Sony i tyle samo co średnica filtra w Sony FE 20 mm f/1, 8 G.
![]() Przykładowy zakres kątów widzenia obiektywu dla skrajnych wartości ogniskowych Tamrona 28-200 mm f/2,8-5, ogniskowa 28 mm i 200 mm. fot. K.Patrycy Długość obiektywu przy 200 mm wzrasta do ok. 172 mm. Waga nowego Tamrona wynosi jedynie 575 g.
![]() Ładne rozmycie tłą i przyzwoita ostrość na brzegu kadru; Sony A7 III + Tamron 28-200 mm f/2,8-5, ogniskowa 200 mm, f/6,3, t=1/3200 s, ISO 3200, fot. K.Patrycy Obiektyw ma 7 listków przysłony, które umożliwiają ładne, w miarę regularne rozmycie tła. Nowy Tamron nie ma wbudowanej stabilizacji otycznej, gdyż z założenia producenta obiektyw ma wykorzystywać do stabilizacji układ stabilizacji pęłnoklatkowców Sony.
![]() Obiektyw jest pyło i bryzgoszczelny. Jego bagnet mocujący, wykonany ze stopu metalu, na styku z tubusem uszczelniony jest gumowanym pierścieniem, który dodatkowo zabezpiecza wnętrze aparatu przed dostaniem się kurzu na matrycę podczas fotografowania.
![]()
Do komunikacji z aparatem obiektyw wykorzystuje 10 styków kontaktowych.
W przedniej części Tamron 28-200 mm f/2,8‐5,6 Di III RXD ma wygodny, płynnie poruszający się, pokryty gumowaną, karbowaną okładziną pierścień zmiany ogniskowej o szerokości ok. 42 mm. Obraca się on przechodząc z 28 mm do 200 mm o kąt ok. 45 stopni co sprawia, ze ogniskową możemy zmienić w obiektywie bardzo szybko. Niewątpliwie jest to ogromna zaleta, gdy myślimy o wykonywaniu zdjęć podchwyconych szybko poruszających się obiektów.
![]()
Tamron
28-200 mm f/2,8-5 + Sony A7III, fragment większego kadru, zdjęcie wykonane przez szybę i przy czułości ISO 3200, a mimo tego obraz jest naprawdę dobrej jakości - ogniskowa 200 mm, f/6,3, 1/4000 s. fot.
K.Patrycy W dalszej części znajdziemy przełącznik transportowy Lock, którym zablokujemy wysuw obiektywu w trakcie podróży. To użyteczne rozwiązanie, choć czasami, w ferworze fotografowania, zapominamy, że mamy włączoną blokadę.
data dodania: 11-06-2020
godzina dodania: 12:00
odsłon: 3292 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Obiektywy Meyer Optik Görlitz - Trioplan 100 mm f/2,8, pierwsza odsłona i pierwsze przykładowe zdjęcia
![]() Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych i on-line Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych (Fotoforma i Foto-Plus) oraz on-line w naszym e-kiosku. Zachęcamy do przejrzenia i zainspirowania się zdjęciami i pozostałymi tekstami. Polecamy też nowy dział "Kulisy jednej fotografii", w którym spotkają się państwo z historią powstania świątecznego autoportretu Łukasza Pietrzaka. ![]() PARIS PHOTO 2025 - światowe święto fotografii Zgodnie z coroczną już tradycją, rozpoczynamy podsumowanie 28. międzynarodowych targów fotograficznych Paris Photo 2025 od kilku ważnych liczb: 222 wystawców z 33 krajów, w tym 179 galerii i 43 wydawców, ok. 75 000 odwiedzających i milionowe kontrakty, o których liczbie i wartości wiedzą jedynie ci, którzy pieniądze wydali lub je dostali. Marta Darowska i Tadeusz Koniarz od lat relacjonują tę największą imprezę fotograficzną dla Państwa. Tak jest też i tym razem. Spoglądamy na Paris Photo ich oczami. ![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - prezentujemy okładkę Przed Państwem okładka 43. Wydania Specjalnego Foto-Kuriera 2/25 poświęconego aparatom. Jednak zanim Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 pt. "Aparaty" ujrzy światło dzienne, a będzie to szybciej niż niektórym się wydaje, króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||