testowe
Nowe pełnoklatkowe zoomy szerokokątne Sony FE 16-35 mm f/2,8 GM i FE 12-24 mm f/4
17 maja Sony zapowiedziało wprowadzenie na rynek pełnoklatkowych obiektywów Sony FE 16-35 mm f/2,8 GM (model SEL1635GM) i FE 12-24 mm f/4 G ultra szerokokątny zoom (model SEL1224G)...Dwie nowe gwiazdy Sony to pełnoklatkowe Sony FE 16-35 mm f/2,8 GM (model SEL1635GM) i FE 12-24 mm f/4 G ultra szerokokątny zoom (model SEL1224G). Sony FE 16-35 mm f/2,8 GM ma charakteryzować się niezwykle wysoką rozdzielczością i generowaniem ładnego bokeh, jak przystało na typowego przedstawiciela flagowców z G Master. W tej chwili za sprawą debiutującego FE 12-24 mm f/4 G razem z pozostałymi obiektywami tej serii Sony umożliwia korzystanie z ogniskowych od 12 do 800 mm (razem z konwerterem). Ta rodzina wydaje się być już kompletna.
![]()
Nowy zmiennoogniskowy obiektyw szerokokątny FE 16–35 mm f/2,8 GM dopełnia linię wprowadzonych już wcześniej zmiennoogniskowych obiektywów Sony o dużej jasności: FE 24–70 mm f/2,8 GM i FE 70–200 mm f/2,8 GM OSS. Wyposażono go w szereg najbardziej zaawansowanych rozwiązań technicznych opracowanych przez firmę Sony. Ten pierwszy w serii G Master obiektyw szerokokątny idealnie sprawdzi się w takich zastosowaniach, jak zdjęcia krajobrazów i architektury, portrety z małej odległości czy fotografowanie sportu i szybkich akcji. Jego poręczność i użyteczność wynika również z wyjątkowo lekkiej i zwartej konstrukcji. ![]() Nowy obiektyw ma umożliwić uzyskanie znakomitej ostrości obrazu aż po same rogi kadru. W jego konstrukcji optycznej wykorzystano pięć soczewek asferycznych, w tym dwie opracowane przez Sony soczewki XA (extreme aspherical). Redukują one aberrację i zapewniają maksymalną rozdzielczość w całym zakresie ustawień ogniskowej i przysłony.
Na szczególną uwagę w nowym obiektywie SEL1635GM zasługuje przednia soczewka XA — największa ze wszystkich wprowadzonych dotąd do produkcji. Dwie soczewki ze szkła ED (o bardzo małej dyspersji) ograniczają z kolei aberrację chromatyczną, a firmowa powłoka Sony Nano AR tłumi wewnętrzne odbicia, nadając obrazowi maksymalny kontrast i wyrazistość.
data dodania: 17-05-2017
godzina dodania: 18:31
odsłon: 4894 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. ![]() OKIEM EKSPERTÓW ocena zdjęć użytkowników portalu - Foto-Kurier 11/25 Marta Darowska i Tadeusz Koniarz, eksperci nie tylko w dziedzinie fotografii, poddają swojej opinii wybrane zdjęcia użytkowników galerii foto-kurier.pl. Wgrywaj zdjęcia do serwisu jeśli chcesz, żeby nasi eksperci omówili je na łamach Foto-Kuriera. Tym razem swoją uwagę skupili między innymi na zdjęciu "Pastelowy poranek dnia", którego autorem jest Maciej Najderek, następnym razem może to być seria lub pojedyncze zdjęcie wgrane przez Ciebie. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||