Wydania FK: 169,
publikacje: 9009,
wydarzenia: 2235,
opisy i testy: 2073,
galerie zdjęć: 286836,
użytkownicy: 9684
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Sony a7R III - nowy pełnoklatkowy aparat Sony - znamy cenę!
ciąg dalszy...
Jeśli scena jest oświetlana lampami jarzeniowymi lub innymi źródłami światła sztucznego, użytkownik może włączyć funkcję Anti-flicker . Aparat α7R III automatycznie wykrywa wówczas częstotliwość migotania światła i odpowiednio dostosowuje czas otwarcia migawki, ograniczając wpływ migotania na rejestrowany obraz. W rezultacie zmniejsza się ryzyko problemów z ekspozycją lub kolorystyką, występujących czasem u góry lub dołu zdjęć zrobionych przy krótkim czasie migawki.
Zmodernizowany system ustawiania ostrości w korpusie α7R III zawiera 399 umieszczonych w płaszczyźnie ogniskowej pól AF z detekcją fazy, które pokrywają około 68% powierzchni obrazu w kierunku poziomym i pionowym. Dostępnych jest też 425 pól AF z detekcją kontrastu — o 400 więcej niż w aparacie α7R II. Przy słabym oświetleniu ten zaawansowany system ustawia ostrość około dwóch razy szybciej niż w modelu α7R II; dwa razy dokładniej działa też śledzenie ostrości. Około dwóch razy bardziej efektywna jest ponadto ceniona funkcja „AF priorytet oczu”, z której można korzystać również przy fotografowaniu obiektywem z mocowaniem typu A zamontowanym na adapterze.
Wiele ulepszeń pojawiło się w funkcjach ustawiania ostrości. W trybie „Powiększenie” działa obecnie system AF, a przy pracy z obiektywami z mocowaniem typu A można używać pól AF z detekcją fazy, znajdujących się w płaszczyźnie ogniskowej. Dodano też przycisk „AF On”, „joystick” do szybkiego wybierania pól ostrości, funkcję dotykowego ustawiania ostrości i inne.
Wysoka jakość obrazu filmowego 4K do użytku w profesjonalnych produkcjach wideo
Korpus α7R III to również kamera wideo o wyjątkowych możliwościach, pozwalająca nagrywać obraz filmowy 4K (3840 x 2160 pikseli) przy wykorzystaniu pełnej szerokości pełnoklatkowego przetwornika. Podczas filmowania w formacie Super 35mm aparat odczytuje wszystkie piksele bez łączenia ich w grupy. Zgromadzone w ten sposób dane 5K są następnie przekształcane na materiał 4K o wyjątkowej szczegółowości i głębi.
Nowy format HLG (Hybrid Log-Gamma) w aparacie α7R III pozwala użyć systemu organizacji pracy „Instant HDR” i wyświetlać piękne, realistyczne obrazy 4K HDR na telewizorze zgodnym z technologią HDR (HLG). Dostępne są również krzywe gamma S-Log2 i S-Log3, zwiększające elastyczność podczas korygowania kolorystyki. Aparat umożliwia ponadto nagrywanie materiału filmowego Full HD z szybkością 120 kl./s , ze śledzeniem ostrości i przepływnością do 100 Mb/s. Takie nagranie można później przetworzyć na ujęcie wideo w rozdzielczości Full HD wyświetlane w 4- lub 5-krotnie zwolnionym tempie .
Konstrukcja, wykonanie i personalizacja dla profesjonalisty
Najnowszy pełnoklatkowy aparat Sony zawiera szereg udoskonaleń zapewniających prawdziwie profesjonalny standard obsługi. Należą do nich dwa gniazda na karty pamięci, z których jedno obsługuje karty SD typu UHS-II. Do wyboru jest szereg ustawień sposobu zapisu, takich jak zapis plików JPEG i RAW na różne nośniki, zapis filmów i fotografii na różne nośniki, nagrywanie naprzemienne itp. Znacznie zwiększył się czas pracy akumulatora, ponieważ nowy aparat jest zasilany z akumulatora Sony z serii Z, który ma około 2,2 raza większą pojemność niż akumulator z serii W używany w korpusie α7R II.
Model α7R III jest wyposażony w jasny wizjer elektroniczny OLED Tru-Finder, którego wysoka rozdzielczość (Quad-VGA / około 3,686 mln punktów) umożliwia wyjątkowo dokładne i wierne ukazywanie szczegółów. Wizjer Tru-Finder, stosowany również w cenionym aparacie Sony α9, zaopatrzony jest w powłokę ZEISS® T, która radykalnie zmniejsza poziom refleksów. Zawierająca fluor powłoka zewnętrznej soczewki przeciwdziała z kolei osadzaniu się zanieczyszczeń. Użytkownik może nawet wybrać szybkość odświeżania obrazu w wizjerze: 60 lub 120 kl./s . Ta druga wartość idealnie sprawdza się podczas zdjęć szybkich akcji. Ulepszenia objęły także ekran LCD o rozdzielczości 1,44 mln pikseli. Zastosowana w nim technologia WhiteMagic™ poprawia widoczność obrazu przy dużej jasności, na przykład w plenerze. Do wyboru są dwa ustawienia jakości obrazu widocznego w wizjerze i na monitorze: „Standardowa” i „Wysoka”. W trybie „Wysoka” aparat wykorzystuje duże ilości danych z 42,4-megapikselowej matrycy, by zapewnić w wizjerze lub na monitorze jeszcze bardziej szczegółowy i naturalny obraz.
Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Mariusz Kulesza, Piotr Dras, Robert Sic i Sylwia Tylkowska. Autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i w dowolnym momencie dołącz do zabawy. Do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 6 maja 2024 r.
Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2024 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród przekracza 16 tysięcy zł.
29 czerwca 2021 r. to dzień premiery obiektywu Canon RF 14-35 mm f/4L IS USM. Ten pełnoklatkowy zoom jest uzupełnieniem dwóch lekkich, kompaktowych obiektywów tej marki o świetle f/4, które łącznie umożliwiają entuzjastom i profesjonalnym fotografom korzystanie z wszechstronnego zakresu ogniskowych 14-200 mm. W marcu obiektyw trafił do naszej redakcji, dzięki czemu...
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024