testowe Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24-70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21![]() ciąg dalszy...
![]()
Obiektyw zmienia swoje wymiary przy zmianie ogniskowej. Najkrótszy jest oczywiście w pozycji transportowej (88,5 mm). Po przełączeniu go w tryb fotografowania (należy obrócić pierścień zoomowania na wartość 24 mm, poczujemy lekkie kliknięcie), długość obiektywu powiększa się o ok. 15 mm, a przy ogniskowej 70 mm o kolejne 34 mm (10) i wynosi ok. 137,5 mm.
System AF Nikkora Z 24-70 mm f/4 S rzadko się myli, działa dość szybko, jest praktycznie bezgłośny. AF pracuje tak cicho, że na nagraniu wideo (zeskanuj kod QR) praktycznie nie są rejestrowane żadne odgłosy jego pracy.
W komplecie z obiektywem otrzymujemy futerał, dekielki zakrywające oraz osłonę przeciwsłoneczną. Za mechanikę i ergonomię przyznajemy 5,5 punktu.
![]() Optyka Układ optyczny Nikkora Z 24-70 mm f/4 S składa się z 14 elementów rozmieszczonych w 11 grupach. Wśród nich są: jedna soczewka ED, jedna asferyczna ED, trzy elementy asferyczne, soczewki z powłoką nanokrystaliczną.
![]()
Przedni element jest pokryty powłoką fluorową, która aktywnie chroni przed osadzaniem się wody, pyłu, brudu… Wewnątrz tubusu znajdziemy 7-listkową przysłonę (12), którą możemy przymknąć do f/22.
![]()
Obiektyw testowaliśmy z bezlusterkowcem Nikon Z 7 wyposażonym w 45,7-milionową matrycę. Pomiarów dokonaliśmy w studiu. Badając dystorsję i rozdzielczość, fotografowaliśmy zmodyfikowaną tablicę Vuzort-Sigma, a winietowanie ocenialiśmy na podstawie równomiernie oświetlonej białej tablicy. Pomiary rozdzielczości wykonaliśmy dla środka kadru i jego brzegów. Oprócz wykresu z wynikami rozdzielczości przedstawiamy również wykres MTF (udostępniony przez producenta). Pod kątem „zdjęć pod światło” sprawdzaliśmy obiektywy w studiu, gdzie 600-watowa lampa ustawiona była tuż za rogiem kadru oraz w plenerze fotografując pod słońce.
![]()
data dodania: 03-03-2023
godzina dodania: 09:00
odsłon: 9634
powrót na stronę główną »
powrót na stronę główną » Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Canon RF 85 mm f/1,4L VCM w porównywarce Zaprezentowany 9 września 2025 r. Canon RF 85 mm f/1,4L VCM, który poszerza linię hybrydowych stałoogniskowych obiektywów RF, jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne obiektywu. ![]() Olympus M.ZUIKO 50-200 mm f/2,8 IS PRO Zaprezentowany 10 września 2025 r. M.ZUIKO DIGITAL ED 50-200 mm f/2,8 IS PRO - zaprojektowany w pełnej zgodności ze standardem Mikro Cztery Trzecie - jest w naszej porównywarce. Zapoznaj się z informacją prasową oraz danymi technicznymi obiektywu. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród przekracza 21 tys. złotych - dołącz w dowolnym momencie Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |