testowe Panasonic HC-V720 - nie tylko dla pasjonatów (pełna wersja artykułu, który ukazał się w FK 4/2013)
ciąg dalszy...W górnej części obudowy znajduje się wbudowany mikrofon. Dzięki czujnikom skierowanym w każdą stronę rejestruje on dźwięk w systemie Surround 5.1. Mimo tej znaczącej zalety, to jednak wciąż tylko wbudowany mikrofon. Gdyby okazał się niewystarczający, zawsze możemy skorzystać z dodatkowego sprzętu podłączanego pod złącze minijack.
![]() Dzięki wejściu minijack możemy podłączyć zewnętrzny mikrofon.
![]() W momencie jego podłączania zawsze pojawia się informacja, że może on częściowo przysłaniać obraz. Komunikat pojawia się nawet wtedy, gdy korzystamy z mikrofonu, którego nie można w żaden sposób przymocować do kamery, a w związku z tym nie może niczego zasłaniać. Inną kwestią jest mizerna jakość tłumaczenia tego komunikatu.
Do zamocowania profesjonalnego mikrofonu przydałaby się gorąca stopka, której tu pozornie brak, jednak… do kamery można zamocować specjalny adapter (w zestawie).
![]() Adapter do zainstalowania zewnętrznych akcesoriów.
Wkładamy go do złącza z tyłu i po chwili mamy sanki do wpięcia zewnętrznego oświetlenia, mikrofonu lub innych akcesoriów. Zewnętrzny zamiennik „gorącej stopki” po zainstalowaniu znajduje się tam, gdzie zwykle jest wizjer. Żeby odłączyć adapter trzeba przesunąć specjalną dźwignię, więc nie musimy się obawiać, że np. mikrofon przypadkowo się wypnie. Obawiać powinniśmy się raczej o to, czy nie zgubimy adaptera.
![]() Panasonic HC-V720 z zamontowanym adapterem akcesoriów.
W modelu HC-V720 brakuje wyjścia słuchawkowego, a po podłączeniu słuchawek do złącza AV słychać w nich głośny trzask, który uniemożliwia ich użytkowanie. Tak więc z wygodnego kontrolowania nagrywanego dźwięku – nici. Wbudowany moduł Wi-Fi otwiera przed użytkownikiem ciekawe możliwości. Po pierwsze można łączyć się bezprzewodowo z urządzeniami przenośnymi. Z poziomu tabletu czy smartfonu można sterować kamerą np. zmieniając ogniskową czy włączając nagrywanie, cały czas korzystając z podglądu na żywo. Po drugie Wi‑Fi stwarza techniczną możliwość zastosowania kamery w domowym systemie monitoringu.
![]() Nie rozumiejąc którejś z opcji wybieramy ikonkę z literką „i”, a następnie klikamy na opcję, którą potrzeba nam objaśnić. System „przewodnika” po menu działa dobrze i jest intuicyjny.
Stabilizacja obrazu działa w dwóch trybach. Wybranie Trybu 1 powoduje, że kamera próbuje zniwelować działanie wszystkich wstrząsów. W Trybie 2 stabilizacja działa tylko wtedy, gdy w trybie filmowania trzymamy wciśnięty przycisk służący do wykonywania zdjęć. Konstruktorzy wbudowali do kamerki elektroniczną poziomnicę. Informuje nas ona czy trzymamy kamerę prosto, a jeśli nie – to w którą stronę jest przechylona. Nie należy zbytnio polegać na tym wynalazku, ale w niektórych sytuacjach okazuje się przydatny. Nie zabrakło oczywiście filtrów efektowych. W nowym Panasoniku znajdziemy m.in. symulację tradycyjnego filmu rejestrowanego na taśmie 8 mm czy efekt miniatury przybliżony do tego, który można uzyskać dzięki obiektywom tilt-shift.
![]() Panasonikiem HC-V720 można wykonywać zdjęcia nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.
Jakość obrazu i cena Jakość zdjęć przypomina to, co oferują kompakty ze średniej półki. Jeśli chodzi o jakość filmu, to również nie mamy na co narzekać. Kamera dobrze radzi sobie nawet w słabych warunkach oświetleniowych. W HC-V720 upchnięto kilka rozwiązań z droższych modeli (np. dźwięk w systemie 5.1) oraz ciekawych funkcji, których pełne poznanie zajmie nam trochę czasu. Gdyby jednak sprzęt zupełnie nam się znudził, zawsze możemy przy jego pomocy własnoręcznie zmontować system monitoringu. Podsumowując: jeśli szukamy amatorskiej kamery i mamy do wydania 2500 zł, warto zdecydować się na Panasonika HC-V720.
tekst i zdjęcia: Paweł Kostowski data dodania: 31-05-2013
godzina dodania: 13:45
odsłon: 47728
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. ![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych, w e-kiosku od 12 listopada. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć :). A w środku... ![]() Nikon Zf w srebrnej wersji 4 września 2025 r. Nikon wprowadził na rynek nową srebrną wersję pełnoklatkowego aparatu bezlusterkowego Zf. To bezlusterkowiec, który łączy w sobie klasyczny design inspirowany kultowym aparatem analogowym Nikon FM2 z doskonałą wydajnością aparatu pełnoklatkowego. Od momentu premiery czarnego Zf (20 września 2023 r.) model ten cieszy się ogromną popularnością dostał nagrodę EISA sezonu 2024-2025), a firma Nikon... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
||||||||