Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Panasonic LUMIX GH6 test - długo oczekiwany filmowiec, ale nie tylko; pełny test z Foto-Kuriera 4/22

ciąg dalszy...

 


Funkcje i tryby


Aparat ma wszystkie typowe dla lustrzanek tryby P, A, S, M. Umożliwia wykonywanie zdjęć seryjnych z dużą częstotliwością 14 (AFS)/8 (AFC) kl./s z mechaniczną migawką i 75 kl./s z migawką elektroniczną. Przy szybkiej serii można nagrać ponad 40 plików typu RAW+JPEG lub ponad 65 typu RAW (z kartą CFexpress typu B) lub ponad 50 przy karcie typu SD (UHS-II Speed Class 3). Można zapisać też odpowiednio 95 lub 90 plików JPEG. Z aparatu zniknął tryb pracy 6K Photo/4K Photo, ale filmujący nie będą z tego powodu płakali. Natomiast fotografujący nie będą mogli skorzystać z ułatwień w postaci funkcji Post Focus i Focus Stacking.


Z GH6 można stosować adapter mikrofony XLR1, mikrofony MS2 i VMS10, pilot zdalnego wyzwalania RS2,uchwyt statywowy SHGR1 oraz trzy dedykowane lampy błyskowe: FL580L, FL 360L i FK200L, a także ledową VW-LED1. Niestety gripy od modeli GH5 nie pasują.


Za możliwości fotograficzne przyznajemy 5,5 pkt.

Mozliwości GH6 Wizjer


Wizjer

GH6 ma dokładnie taki sam wizjer co GH5 II. To duży elektroniczny LVF typu OLED o współczynniku powiększenia ok. 1,52× / 0,76× (dla 35 mm) i rozdzielczości 3,68 mln punktów (w S1H ma 5,76 mln) oraz 100% polu krycia kadru. Zastosowanie technologii OLED umożliwiło uzyskanie krótkiego czasu reakcji przy opóźnieniu mniejszym niż 0,01 s, a także wysoki kontrast 10 000:1. Punkt oczny wynosi ok. 21 mm. Obraz jest zawsze ostry i wyraźny, od środka aż po brzegi kadru. Wyświetlany kadr nie smuży i jest przyjemny w odbiorze dla oka.


Za wizjer elektroniczny przyznajemy 5,75 punktu.


Pansonic GH6 ekran LCD

Ekran LCD

Panasonic LUMIX GH6 ma 3-calowy ekran dotykowy osadzony na przegubie i odchylany do góry (tak jak w S1H) w proporcjach 3:2 i wysokiej rozdzielczości 1,84 mln punktów (tak jak w GH 5II). Odchylany ekran do góry umożliwia filmowanie i obserwację kadru w osi optycznej obiektywu oraz zabezpiecza ekran w transporcie poprzez jego zamknięcie. Na ekranie można przeglądać, powiększać zdjęcia za pomocą dotyku w sposób analogiczny do smartfonów. Ekran LCD, umożliwia korzystanie z funkcji ramki, służącej do sprawdzania kompozycji podczas nagrywania w różnych proporcjach, takich jak m.in.: 2,39:1 16:9, 4:3, 5:4 czy 1:1. Szkoda, że wizjer i ekran nie są wykonane w tej samej technologii, wtedy można byłoby łatwiej uniknąć różnic w odwzorowaniu kolorystycznym widocznym na ekranie i w wizjerze.

Za ekran przyznajemy 5,9 punktu.

 

Leica DG Vario-Summilux 25-50 mm f/1,7 Asph

Pomiary

W redakcyjnym studiu sprawdziliśmy: dynamikę przetwornika, zaszumienie obrazu oraz odwzorowanie barwne. ­Pomiarów dokonaliśmy wykorzystując testową tablicę barwną X-rite, którą oświetlaliśmy światłem ciągłym żarowym oraz błyskowym. Pomiary testowe wykonane zostały na plikach JPEG o najmniejszej kompresji, czyli na największych. Temperatura barwowa i ekspozycja ustawiane były ręcznie według wskazań urządzeń pomiarowych: Gossen Digipro F i Minolta Color Meter III.


dynamika GH6

Dynamika

Rozpiętość dynamiki przetwornika sprawdzaliśmy przy oświetleniu żarowym o temperaturze 3000 K, i ustawieniu najniższej nominalnej wartości ISO.

Zakres dynamiki testowanego Panasonica GH6 wynosi 6 i 1/3 EV, co uważamy za dobry wynik. Przy tej rozpiętości tonalnej przetwornika jesteśmy w stanie zachować na zdjęciach wykonanych z kontrastowym oświetleniem dość dużą ilość szczegółów zarówno w ciemnych jak i jasnych partiach obrazu.

Za dynamikę przyznajemy 5,15 punktu.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 19-05-2022
 
godzina dodania: 19:20
 
odsłon: 6968
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II - test, szybszy, skuteczniejszy, z hybrydowym AF z detekcją fazy
fotografia
Nikon Z 30 test, z matrycą APS-C dla vlogujących i fotografujących - test z Foto-Kuriera 10/22
fotografia
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
fotografia
Tamron 11–20 mm f/2,8 Di III-A RXD,105 stopni w jasnym obiektywie do Sony, test z Foto-Kuriera 6-7/21


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.093) / 0.079

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |