testowe TEST Olympusa OM-D E-M5 zdobywcy nagrody EISA 2012-2013
ciąg dalszy...
Odwzorowanie barwne Odwzorowanie barwne badaliśmy dla obu typów oświetlenia, przy ustawieniach automatycznych definiowanych i ręcznie wprowadzonych w kelwinach. Przy świetle błyskowym w Olympusie najlepszy wynik uzyskaliśmy dla ustawienia automatycznego. Ustawienie definiowane dla światła słonecznego oraz ręczny balans bieli ustawiony dla 5000 K dają lekko niebieskawą dominantę. Jak z tego wynika przy wyższych temperaturach barwowych najlepiej sprawdza się automat.
![]() Olympus OM-D balans bieli
Dla światła żarowego o temperaturze 3000 K najlepiej wypadł ręcznie wprowadzony balans bieli dla 3000 K, ustawienie definiowane dla światła żarowego dawało lekką niebieskawą dominantę; a automat zażółcał. Za odwzorowanie barwne przyznajemy 5 punktów.
![]()
Możliwości multimedialne Aktualnie tego typu konstrukcje muszą dysponować funkcją filmowania i to w rozdzielczości Full HD z dźwiękiem stereofonicznym. W Olympusie przy pełnej rozdzielczości rejestrowanych jest prawie 60 klatek, jednak z przeplotem. Możemy zastosować redukcję szumu wiatru oraz podłączyć mikrofon zewnętrzny. Przy filmowaniu możemy zastosować Magiczne Filtry oraz wykonać zdjęcie, które jednak na chwilę rejestracji przerwie ciągłość filmu.
Model ma złącze USB 2.0 oraz HDMI, a zapis rejestrowany jest na kartach typu SD (do SDXC). Olympus jest kompatybilny również z kartami UHS-I i Eye-Fi, można do niego nabyć opcjonalny zasilacz sieciowy jednak wymaga on zastosowania gripu HLD-6.
Podłączając aparaty do telewizora poprzez HDMI możemy odtwarzać na nim zapisane obrazy. Ich odtwarzaniem możemy sterować pilotem od telewizora. W tej kategorii przyznajemy 5,5 punktu.
![]() Amsterdam. Sobowtór Jamesa Bonda na dachu hotelu Hilton w Amsterdamie. Zastosowanie filtrów fotograficznych dodaje zdjęciom ciekawe efekty.
Możliwości edycyjne W Olympusie możemy „wywołać” RAW. JPEG-i możemy poddać zmianie rozmiaru, kadrowaniu, redukcji czerwonych oczu, kompensacji cienia, wprowadzić korekcję nasycenia, efekt sepii lub cz-b. Przy konwersji plików RAW do formy użytecznej w programie Olympus Viewer możemy dodać efekt filtrów (Pop-art, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Przetwarzanie crossowe, Dramatyczna tonacja, Delikatna Sepia, Podkreślone krawędzie). Wynik – 5,25 punkty dla Olympusa.
![]() Charakterystyczną cechą współczesnych bezlusterkowców są duże możliwości edycyjne dostępne z pozycji aparatu. Na tym zdjęciu prezentujemy jeden z filtrów testowanego Olympusa OM-D.
Podsumowanie Aparat ten jak większość bezlusterkowców, ma być propozycją dla osób chcących łączyć funkcje i wielkość kompaktów z możliwościami lustrzanek. Jego bardzo duże możliwości fotograficzne i filmowe umożliwiają zaspokojenie wymagań większości użytkowników tej klasy sprzętu. Olympus OM-D ma największą rozdzielczość wśród aparatów z wymienną optyką tego producenta, jest uszczelniony, można go rozbudować o grip, a dzięki swojej klasycznej budowie przypadnie do gustu osobom lubiącym tego typu konstrukcje. Model OM-D pretendują do klasy Premium i na jego nabycie musimy wysupłać około 5 tys. zł. 18 kwietnia udostępniono nowe firmware Olympusa OM-D poprawiający działanie stabilizacji obrazu.
![]()
Tekst i zdjęcia niepodpisane: Piotr Hernik data dodania: 27-02-2013
godzina dodania: 13:45
odsłon: 40371
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Test obiektywu Canon RF 45 mm f/1,2 STM - jasny standard w bardzo dobrej cenie 6 listopada 2025 r. Canon wprowadził na rynek, wraz z opisywanym w FK 11/25 Canonem EOS R6 MIII, bardzo jasny obiektyw standardowy Canon RF 45 mm f/1,2 STM – kompaktowy, lekki i w bardzo atrakcyjnej cenie. Na kilka dni przed premierą i w kilka dni po niej mieliśmy go w redakcji nieco dłużej, dzięki czemu powstał jego test. ![]() Autoportret świąteczny od kuchni - PRO STUFF i Łukasz Pietrzak - przerwa wakacyjna do 15 stycznia Wraz z Foto-Kurierem 12/25 rozpoczynamy kolejny cykl porad fotograficznych pt. "Kulisy jednego zdjęcia" przygotowany wraz z firmą PRO STUFF. Tym razem będzie to autoportret świąteczny od kuchni w wykonaniu Łukasza Pietrzaka, który wraz z nami i marką PRO STUFF życzy Państwu zdrowych, spokojnych, rodzinnych i zawsze ostrych w kadrze Świąt Bożego Narodzenia oraz samych udanych kadrów w 2026 r. Przy okazji informujemy, że w tym roku przerwa Świąteczna w Foto-Kurierze zakończy się 15 stycznia 2026 r. Wszelkie zamówienia będziemy realizować sukcesywnie. Dziękujemy za cierpliwość. DO SIEGO ROKU. ![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - dostępne on-line Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 (numer 43) poświęcone aparatom dostępne jest on-line. Od 23 grudnia powinno być obecne w salonach prasowych, do niektórych zostało już wysłane, ale póki co króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce - realizacja po 15 stycznia), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie (po 15 stycznia). Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
||||||||