Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Panasonic LUMIX GH6 test - długo oczekiwany filmowiec, ale nie tylko; pełny test z Foto-Kuriera 4/22

W niecały rok po premierze Panasonica Lumix GH 5 II (25.052021 r.), 22 lutego 2022 roku Panasonic wprowadził na rynek oczekiwany model Lumix GH6. To kompaktowy bezlusterkowiec nowej generacji z nieograniczonym czasem nagrywania C4K/60p 10-bit 4:2:2, 5,7K/60p 10-bit i nagrywaniem wideo 4K 120p HFR / FHD z maksymalną częstotliwością 300 kl./s VFR. Jest typowym aparatem hybrydowym przeznaczonym zarówno do fotografowania jak i do filmowania. Można go określić mianem mniejszego brata modelu Panasonic Lumix S1H.

Od zewnątrz, ergonomia i estetyka

Panasonic Lumix GH6 ma korpus zbudowany z odlewanej ciśnieniowo ramy przedniej/tylnej wykonanej ze stopu magnezu. Aparat jest odporny na zachlapanie, kurz i mróz aż do –10°C. Jego wymiary wynoszą ok. 138,4 × 100,3 × 99,6 mm i jest on minimalnie większy od GH5 II 138,5 × 98,1 × 87,4 mm, ale sporo mniejszy od Panasonica S1H (151 × 114 × 110 mm ), od którego jest on też lżejszy (823 g (za akumulatorem i kartą) vs 1052 g).

Panasonic GH6 slant

 

Wygląda na to, że producent zdecydował się na połączenie modelu GH5 II z modelem S1H tzn. górę korpusu wzięto z GH5 II i nieco zmodyfikowano, natomiast tył to zminiaturyzowana wersja modelu S1H i to kolejny przykład na to, że głównym adresatem tego modelu są filmujący. Z myślą o tej grupie użytkowników przycisk nagrywania (czerwony) umieszczono zarówno na górze korpusu (1), jak i z przodu aparatu (2), co ułatwia rozpoczynanie i zatrzymywanie nagrywania nawet podczas rejestracji nisko nad ziemią lub przy użyciu platformy na ramię. Rozmieszczenie przycisków jest prawie takie samo jak w GH5 II, zmieniono jedynie niektóre oznaczenia na kole wyboru funkcji po lewej stronie korpusu (3).

Panasonic GH6 TOP

 

Kolejną zmianą jest zastąpienie przycisku funkcji wyboru stylów zdjęciowych (4) przyciskiem informacji o nagrywanym dźwięku (5).

Panasonic GH5 II TOP

 

Dzięki temu rozwiązaniu możemy szybko uzyskać informację nie tylko o poziomie nagrywania dźwięku, ale też o tym, przez który mikrofon to jest robione i ile kanałów jest nagrywanych. To kolejne ułatwienie skierowane do filmujących (6). Wprowadzone zmiany najlepiej ilustrują zamieszczone obok zdjęcia.

 

Dżwiek Panasonic GH6


Panasonic Lumix GH6 to systemowy bezlusterkowiec, którego budowa opiera się na standardzie Mikro Cztery Trzecie i z tego faktu wynika jego wielkość i poręczność. Wszystkie złącza i przyciski w aparacie LUMIX GH6 są uszczelnione, co ułatwia  bezpieczne użytkowanie na zewnątrz. Jego niewielka waga wraz z lekkimi obiektywami do niego to bardzo duża zaleta w przypadku podróży oraz gdy chcemy wykorzystać aparat do filmowania z powietrza.

To ciekawa alternatywa dla większego i droższego, ale pełnoklatkowego modelu Panasonic Lumix S1H, choć bardziej byśmy go pozycjonowali jako opcjonalny drugi korpus dla użytkowników S1H. Cała powłoka GH6 pokryta jest albo imitującą skórę gumowaną okładziną poprawiającą uchwyt w dłoni, albo też ciepłym w dotyku, czarnym, delikatnie zmatowionym lakierem proszkowym. Całość łącznie z zaślepkami sprawia solidne wrażenie, którego nie zmąciło nawet, podobnie jak w GH5II, zakręcane gniazdo synchronizacji z zewnętrzną lampą błyskową, którego zaślepka może się zgubić.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 19-05-2022
 
godzina dodania: 19:20
 
odsłon: 1518
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Test Tamrona 28–75 mm f/2,8 Di III VXD G2 - uniwersalny, jasny zoom, test z Foto-Kuriera 4/22
fotografia
TEST Nikkor Z 70-200 mm f/2,8 VR S - ostry, celny, szybki - test z Foto-Kuriera 3/21
fotografia
TEST Panasonic Lumix S Pro 70-200 mm f/2,8 - Uchwyć chwilę - test z Foto-Kuriera 1-2/21
fotografia
TEST Sony FE 35 mm f/1,4 GM - bezkompromisowy, stałoogniskowy G-Master - artykuł z Foto-Kuriera 1-2/21
fotografia
TEST Nikkor Z DX 50-250 mm f/4,5-6,3 VR - uniwersalny zoom ze stabilizacją - TEST z Foto-Kuriera 4-5/20
fotografia
TEST Panasonic Lumix GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat Panasonica Lumix GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21
fotografia
TEST DNP DS PRO1 MiniLab - systemowe zarabianie za rozsądne pieniądze - test z Foto-Kuriera 12/21
fotografia
TEST DJI Air 2S - wyższa jakość obrazu, większa efektywność lotu - test z Foto-Kuriera 6-7/21
fotografia
TEST Canon EOS M50 II - nie tylko dla internetowych twórców - artykuł z Foto-Kuriera 6-7/21
fotografia
TEST Panasonic S1R czyli bezkompromisowe 187 milionów dla wymagających - test z Foto-Kuriera 7/19
fotografia
TEST DJI Mavic 2 i TEST PRO DJI Mavic Air 2 - artykuł z Foto-Kuriera 10/2020
fotografia
Tele ze stabilizacją - Tamron 150-500 mm f/5-6,7 Di III VC VXD - TEST z Foto-Kuriera 8-9/21
fotografia
Panasonic Lumix GH5 - sprawdzamy przyczyny sukcesu rynkowego - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/17
fotografia
TEST Nikon Z 7II: drugie wcielenie flagowego bezlusterkowca - test z Foto-Kuriera 1-2/21
fotografia
Kolejna ostra stałka - TEST Nikkora Z 20 mm f/1,8 S - artykuł z Foto-Kuriera 11/20


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2022. (0.167) / 0.158

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |